'Çevreci koli' ile karbon salınımını azaltan DHL, uçaklarını da yeniliyor

'Çevreci koli' ile karbon salınımını azaltan DHL, uçaklarını da yeniliyor
'Çevreci koli' ile karbon salınımını azaltan DHL, uçaklarını da yeniliyor

DHL?in çevreci yatırımlara öncelik verdiğine dikkat çeken Selda Susal, ?Hedefimiz 2020?ye kadar karbon salınımını yüzde 30 azaltmak? dedi.

Kolilerini geri dönüşümlü mukavvalara dönüştürerek, karbon salınımını yüzde 30 azaltmayı hedefleyen DHL Express, uçak filosunun yüzde 90'ını da daha az enerji tüketen çevreci uçaklarla değiştirecek. Hedef, yakıtta yüzde 20 tasarruf
Haber: NURİYE DOĞU / Arşivi

İSTANBUL - Dünyanın en büyük hızlı havayolu taşımacılığı şirketlerinden DHL Express, küresel ısınmaya karşı çevreci uygulamalarına hız verdi.
Lojistik sektöründe, ölçülebilir iklim koruma hedefini koyan ilk firma olduklarını belirten DHL Express Kurumsal İletişim Direktörü Selda Susal, DHL’in yüksek oranda enerji tasarrufu sağlayacak çevreci uygulamalar için büyük ölçekli yatırımlar yapacağını söyledi. Bundan sonraki dönemde çevreci yatırımları ilk sıraya aldıklarını vurgulayan Susal, 2020 yılına kadar karbon salınımlarını yüzde 30 oranında azaltmayı hedeflediklerini vurguladı.  

38 ton su israftan kurtuldu
Gönderi kolilerini geri dönüşümlü, doğada çözünebilen oluklu mukavvalara dönüştürdüklerini kaydeden Selda Susal, “Hammaddesi kâğıt olan ve yüzde 100 geri dönüşümlü mukavvalar, çevreye büyük katkı sağlıyor.
Bir ton kâğıdın geri kazanılmasıyla, 17 yetişmiş çam ağacının kesilmesi, 4100 kWh elektrik enerjisi ve 38.8 ton suyun israf edilmesinin önlendiğini belirten Susal, “Ortalama olarak günde 5 bin  koli gönderimiz olduğu ve bunun bir ayda 150 bin koli ettiği düşünülürse, çevreye yapacağımız olumlu katkı daha net görülebilir” dedi. DHL’in 2020 yılına kadar 350 uçaklık filosunun yüzde 90’ını modernize ederek, doğal kaynakları daha az tüketen uçaklara dö-nüştüreceğini ifade eden Selda Susal, yeni uçak filosu ile DHL olarak ton başına yüzde 20’lere varan yakıt tasarrufu sağlamayı hedeflediklerini söyledi. 

Altı yeni uçak yolda
Altı  adet Boeing 767-300ERF uçağına ‘aerodynamic’ kanatçıklar yerleştirileceğini anlatan Susal, bu ilaveyle yakıt kaynaklarının tüketiminin azaltılacağını ve karbon salınımının da yüzde 4’ün üzerinde azalacağını kaydetti.
Avrupa ve Amerika arasındaki transatlantik hatta da altı yeni B767-300ERF uçakla hizmet vereceklerini aktaran Selda Susal, “Bu altı uçağın üçü bu yıl sonuna kadar filoya katılacak. Diğer üç uçak ise 2012 yılında filoya dahil olacak” diye konuştu.

Alternatif taşımacılık
Alternatif enerji kaynakları ve alternatif taşımacılık çözümleri üretmek için Ar-Ge çalışmalarını artırdıklarını anlatan Susal, binalarında güneş enerjisi panelleri ve yağmur suyu biriktirme sistemleri kullandıklarını, uçaklarını da biriktirdikleri yağmur sularıyla temizlediklerini belirtti.
Selda Susal ayrıca, sektörde dünyada bir ilki gerçekleştirerek benzinle çalışan taşıtlara alternatif  çözümler geliştirdiklerini kaydetti. Susal, Yoğun bir Ar-Ge çalışmasının ürünü olan ve 11 kat daha fazla enerji tasarrufu sağlayan Segway PT’leri de test amaçlı olarak İstanbul Beyoğlu ve İzmir Alsancak’ta kullanılmak üzere filolarına kattıklarını da ifade etti.

‘Sektör yüzde 20 daraldı’
DHL’in son dönemdeki performansına da değinen Susal, DHL’in yurtdışına giden gönderileri içinde Türkiye’nin payının yüzde 30’lara ulaştığını kaydetti. Susal, “Bu da Türkiye pazarının DHL için önemini gösteriyor. Türkiye’den her ay yaklaşık 150 bin gönderi yapılıyor” diye konuştu.
Türkiye’de lojistik sektörünün yılsonunda küresel kriz nedeniyle yüzde 20 küçüleceğinin tahmin edildiğini vurgulayan Susal, DHL’in ise sektörün aksine krizin etkilerini en az oranda yaşadığını ve 2009’u geçen yılla aynı seviyede tamamlayacağını kaydetti. Özellikle son haftalarda bir hareketlenme yaşadıklarını da aktaran Susal, şunları söyledi: “Bu ortamda hizmet çeşitliliğimizi artırarak hızımızı yükselttik. Bu sayede sektörde öne çıktık. Son dönemde teknoloji sektörü gönderilerinde en fazla büyüyen pazar yüzde 37 ile Afrika, inşaatta ve otomotivde Afrika, tekstilde ise Ortadoğu oldu.” 

İhracatçıya destek
DHL, yaklaşık bir buçuk yıl önce T.C Yatırım Ajansı’yla başlattığı ‘Investors Love Turkey, Turkey Love Investors’ kampanyasından sonra şimdi de Türk ihracatçısını destekleyecek.  Projenin sona erdiğini belirten Selda Susal, şöyle devam etti: “Ayda yaklaşık 150 bin alıcıya ulaştık ve çok olumlu geri dönüşler sağlandı. Şimdi de Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi işbirliğiyle Türk ihracatçısını desteklemek üzere eylül ayında lansmanını yapacağımız yeni bir projeye başlıyoruz: Türkiye’den mal satın almak için daha doğru bir zaman olmadı.”