Çikolata sektörüne bayram dopingi

Yılda kişi başına 1.5 kilogram çikolatanın tüketildiği Türkiye'de satışlar bayram öncesinde sekiz kat artış gösteriyor. Türkiye'de çikolata ve çikolata kaplamalı...

İSTANBUL - Yılda kişi başına 1.5 kilogram çikolatanın tüketildiği Türkiye'de satışlar bayram öncesinde sekiz kat artış gösteriyor. Türkiye'de çikolata ve çikolata kaplamalı ürünler pazarının yüzde 57'sini elinde tutan Ülker Grubu'nun İstişare Konseyi Üyesi ve Sözcüsü Metin Yurdagül, "Bayram ariefelerinde ve bayram dönemlerinde çikolata satışları normal günlere göre sekiz kat artış gösteriyor." diye konuştu.
Türkiye'de çikolata pazarının tonaj olarak son üç yılda yüzde 27 oranında büyürken, Ülker'in aynı dönemde yüzde 31'lik büyüme gösterdiğini belirten Yurdagül, "Çikolata ve çikolata kaplamalı ürünlerde yüzde 57'lik pazar payıyla lideriz. Bu alanda 2006 yılında 680 milyon YTL ciro yaptık.
Önümüzdeki yıl 60 milyon avro yatırım yaparak daha da büyümeyi ve ciromuzu yüzde 20 artırmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
Edirne'den Hakkâri'ye çikolata köprüsü
Türkiye'de yaşayan her bireyin yılda ortalama 86 adet Ülker ürünü tükettiğini dile getiren Yurdagül, Ülker'in bir günlük üretimiyle Edirne'den Hakkâri'yi çikolata köprüsü kurabileceğini söyledi.