Çikolatacı Şölen, 100 milyon dolar yatırımla kek ve bisküvi işine de girdi

Çikolatacı Şölen, 100 milyon dolar yatırımla kek ve bisküvi işine de girdi
Çikolatacı Şölen, 100 milyon dolar yatırımla kek ve bisküvi işine de girdi

Elif Çoban, yeni bisküvi ürünlerinin çikolata gibi 115 ülkeye ihracatının da yapılacağını söyledi.

Şölen, çikolatadan sonra 20 farklı ürünle bisküvi pazarına girdi. 100 milyon dolarlık yatırımla İstanbul'daki ilk fabrikasını kuran Şölen'in 2010 hedefi iki büyük rakibinden sonra üçüncülük

İSTANBUL - Çikolata üreticisi Şölen, Gaziantep’teki iki fabrikasının ardından, 100 milyon dolarlık yatırımla İstanbul Silivri’de açtığı üçüncü fabrikasıyla unlu mamuller pazarına da girdi. Türkiye’de pazarın 1.6 milyar dolara ulaştığını kaydeden Şölen Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Elif Çoban, krize rağmen hızlı büyüyen pazardan etkilendiklerini ve 100 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyledi. Çoban, pazara yüzde 25’i yeni olmak üzere 20 farklı ürünle girdiklerini, yıl sonuna kadar da 40 ürüne çıkacaklarını vurguladı. Çoban, çoğu insanın kahvaltı yerine tükettiği bu atıştırmalıkların ve genç nüfusun pazarı büyüttüğünün de altını çizdi.

Şimdiden ihracata başladı
Yeni fabrikalarında en yeni ve yüksek teknolojileri kullandıklarını anlatan Çoban, “Yüzde 90’ı iki büyük üreticinin elinde olan pazara rakiplerimizde olmayan ve üretimi zor yeni ürünler sunduk. 2010’da hedefimiz kuvvetli bir üçüncü olmak” dedi. Unlu mamüllerini ‘Biscolata, Krakito ve Luppo’ olarak üç marka altında satacaklarını vurgulayan Çoban, ürünlerin satışına ve tanıtımına henüz başlamalarına rağmen, olumlu tepkiler aldıklarını ifade etti. İstanbul Silivri’deki yeni fabrikanın yıllık 40 bin ton üretim kapasitesi olduğunu aktaran Çoban, “Üretimin yarısını şimdiden ihraç etmeye başladık. Çikolatada olduğu gibi unlu mamüllerimizi de 115 ülkeye gönderiyoruz. Ama burada asıl hedefimiz iç pazar. İhracattan sağladığımız kaynağı da iç pazarda yatırıma çevireceğiz” diye konuştu. Yeni fabrikaya ilişkin bilgi veren Çoban, 45 bin metre karesi kapalı olmak üzere toplamda 70 bin metre karelik alanda kurulu fabrikanın, yıllık 40 bin tonluk üretim kapasitesi bulunduğunu anlattı. Çoban, başlangıç yılı için ‘iddialı’ olan bu tonajı artırmayı planladıklarını açıkladı.
Pazardaki iki oyuncunun yüzde 90’lık paya sahip olduğunu anımsatan Çoban, “Hedefimiz 2010 yılında ilk üç marka içinde itibarlı ve kuvvetli bir konumda bulunmak” diyerek, pazar payı hedeflerinin de kuvvetli bir üçüncülük olduğunun altını çizdi. Perakende ölçüm raporlarına göre, 2008’de dünya kek, bisküvi ve kraker pazarı hacminin 22 milyon tona ulaştığı kaydeden Çoban, “Bu hacmin 290 bin tonu ise Türkiye’ye ait. 2008 yılındaki veriler Türkiye’de, bisküvi, kek ve kraker pazarının toplam hacminin, bir önceki yıla göre ciro bazında yüzde 14, tonaj bazında ise yüzde 11 büyüme kaydettiğini gösteriyor” dedi. 

Krize rağmen tüketim artıyor
Türkiye’de bisküvi pazarının çikolatanın üç katı olduğunu vurgulayan Elif Çoban, 2010’da bu kategoriden 160 milyon dolar ciro hedeflediklerini kaydetti. Çoban, bundan sonra çikolata ile bisküvinin başa baş gideceğini de sözlerine ekledi.
Kriz ortamında 100 milyon dolarlık bir yatırıma girişmekten çekinmediklerini anlatan Çoban, “Krize rağmen tüketimin artarak devam ettiğini gördük” dedi. (Radikal)

300 kişiye istihdam
Şölen Yönetim Kurulu Başkanı Yardımcısı Elif Çoban, ürünlerin tüm Türkiye’de büyük zincir mağazalara verilmeye başlandığını, ilk yıl için pazardan yüzde 10’luk pay ve yaklaşık 160 milyon dolarlık ciro
hedefleri bulunduğunu belirtti.
Elif Çoban, 50 bin olan satış noktasının 75 bin noktaya çıkarılmasının da söz konusu olacağını kaydetti. Verilen bilgiye göre, şu ana kadar 100 milyon dolar tutarında yatırım yapılan Şölen Silivri Fabrikası, Avrupa’nın ‘en yenilikçi’ teknolojisiyle kuruldu. Silivri’de ilk aşamada 300 kişilik istihdam sağlanan
fabrikada, kek, bisküvi ve kraker olmak üzere unlu mamuller üretilecek.