Çin malı otobüs konusu Meclis'te

İstanbul'da bazı halk otobüsü işletmecilerinin alarak, yolcu taşımaya başladığı Çin malı otobüsler için TBMM'de soru önergesi verildi. CHP Konya Milletvekili Atilla Kart...

ANKARA - İstanbul'da bazı halk otobüsü işletmecilerinin alarak, yolcu taşımaya başladığı Çin malı otobüsler için TBMM'de soru önergesi verildi. CHP Konya Milletvekili Atilla Kart, Başbakan Tayyip Erdoğan'ın yanıtlaması istemiyle verdiği önergede, İETT'nin, Çin'den ithal edilen otobüsleri, yolcu güvenliğini ihlal edecek eksiklikleri bulunduğuna dair iddialara rağmen hangi güvenceyle aldığını sordu.
Kart, önergesinde Çin malı Zhong Da marka otobüsler için ithalat izni verildiğini hatırlatarak, İETT bünyesinde özel halk otobüsü olarak çalıştırıldığını ifade etti. Uzmanlar ve sektör yetkililerinin, bu otobüslerin teknik yönden 'yetersiz' olduğunu ifade ettiklerini söyleyen Kart, önergesinde şu sorulara yer verdi: "Maliye Bakanı Kemal Unakıtan'ın dünürü Ali Rıza Üstün'ün sahibi olduğu İstanbul Motor veya başka firmalar, otobüs ve otomobil ithaline ne zaman başladı? Bu şirketler ne zaman kurulmuş, kaç araç ithal etmişlerdir? Bu otobüslere başlangıçta izin verilmediği doğru mu?"
İlk müşterisi özel halk otobüsleri
İlk müşterisi özel halk otobüsü işletmecileri olan Çin malı otobüslerin Sanayi Bakanlığı tarafından istenen şartları yerine getirememesine karşın sessiz sedasız Türkiye'ye ithal edildiği ileri sürülmüştü.