Civic: Gebze'ye yeni yıldız

Türkiye'de otomotiv sektörünün üretici markalarından Honda, Gebze Şekerpınar'daki fabrikasında Honda city'nin yanı sıra yeni Civic sedan'ı da üretmeye başladı.
Haber: SİBEL ÜNLÜ / Arşivi

İSTANBUL - Türkiye'de otomotiv sektörünün üretici markalarından Honda, Gebze Şekerpınar'daki fabrikasında Honda city'nin yanı sıra yeni Civic sedan'ı da üretmeye başladı. Deneme üretiminde son aşamaya gelinen araçta satış ve ihracat haziran ayının ilk haftasında başlayacak. Şirket 2006 yılında 7 bin adeti iç pazar, 3 bini ise ihracat olmak üzere 10 bin adetlik satış hedefliyor. Civic ve City satışlarının toplamının ise 18 bin olması bekleniyor. İhracat, Hond City'nin de gönderildiği Polonya, Çek Cumhuriyeti, Macaristan gibi ülkelere yapılacak. Honda Türkiye Genel Müdürü Katsumi Sawai, yeni aracın Japonya, ABD, Kanada ve diğer birçok ülkede ödül aldığını belirtti. Üretimi 1972'den bu yana süren Civic'in yeni tasarımı 20 milyon dolara mal oldu.
Yeni Civic Sedan, 1.6 ve 1.8 litrelik benzinli motora sahip. Civic Sedan, Honda'nın Global Kompakt Platformu çerçevesinde üretildi. 5 kapılı Civic ile karşılaştırıldığında 300 mm. daha uzun ve alçak. Civic ailesine eklenen bu yeni modelin belirleyici özellikleri 'ileri kabin' tasarımı, kama biçimli gövde, keskin bir eğimle uzanan ön cama sahip olması.Tüm oturma konumlarında kalça, omuz ve diz boşlukları artırıldı ve bu sayede daha fazla destek sağlandı. 810 mm.'lik diz mesafesi düz arka zeminle beş yolcuya da her açıdan rahatlık sunuyor. Katlanabilen arka koltuk 60/40 oranında bölünebilerek fazla depolama alanı sağlıyor.
Kabinde diğer modellerden de bilinen Civic'e özgü Dual Link ön panel bulunuyor. Bu tasarım sürücü bilgilerini rakiplerine göre daha yakından görüntülenebilecek biçimde düzenlenmiş.
Yayayı da düşünüyor
Honda Civic'in gövde tasarımı, ön çarpışma enerjisi idaresini geliştiren ACE (Gelişmiş Uyumluluk Mühendisliği) Gövde Yapısı teknolojisini içeriyor. Özellikle çokgen ön yapısı, diğer aracın gövdesiyle paralelliğin kaybedilmesi olasılığını azaltıyor ve böylece çeşitli farklı boyutlardaki araçlarla uyumluluğu artırıyor.
Gelişmiş gövde yapısı ve üretim yöntemleri, gövde sağlamlığı ve darbe dayanımını önemli ölçüde yükseltiyor. Yüzde 38'i birinci sınıf olan yüzde yüzde 50 oranındaki çelik malzeme, üst düzeyde dayanıklılığa sahip ve bükülmeye karşı yüzde 36 oranında daha fazla direnç sağlıyor.
Çarpma durumunda yayaların zarar görmesini engellemek amacıyla, Civic'in kaputu ve kanat bölgeleri, yetişkin ya da çocuk yayaların baş kısımlarıyla temas etmeleri durumunda deforme olacak şekilde tasarlandı. Katlanır kaput destekleri, silecek kolları ve kanat bağlantıları, çarpma durumunda önemli ölçüde deforme olacak şekilde dizayn edilmiş.
Gövde güvenliği, kapsamlı koruma sistemleri ile tamamlanıyor. Tüm 4 kapılı Civic modellerinde aktif ön baş koruyucular, sürücü ve yolcu ön ve yan hava yastıkları, ön emniyet kemeri ön gergileri ve yük sınırlayıcılar bulunuyor. Arka koltuklarda ise ISOFIX bağlantılar ve tüm koltuklarda ön taraftan ayarlanabilen üç noktalı kemerler bulunuyor. Perde hava yastıkları 1.8 ES ve 1.6 ES modellerinde de standart olarak sunuluyor.
Tasarruflu motor
1.8 litrelik motor 5 kapılı Civic'te kullanılanla aynı ve VTEC teknolojisinin en son yenilikleri sunuluyor. Bu teknoloji emme valfinin kapanışını geciktirirken aynı anda gaz kelebeğini açan ve yakıt kayıplarını önemli ölçüde azaltarak yakıt tasarrufu sağlayan özel bir yakıt tasarrufu fazı. Yeni teknoloji, 1.5 litrelik motorlarla eşit ölçüde yakıt tasarrufu sağlarken 2.0 litrelik motorlara eş hızlanma sunuyor. 9,1 saniyelik sıfırdan 100 km/s'e hızlanma rakamı ve 100 km'deki 6,6 litrelik yakıt tüketimi tüketimi (otomatikte 6,7 litre oluyor), 1.8 litrelik motorlar hakkında kabul edilen standartları yeniliyor. 1,6 litrelik 125 PS (92 kW) modelde maksimum hız 197 km/s (otomatik viteste 192 km/s) ve sıfırdan 100 km/s hızlanma 10,3 saniye iken, tüketim 100 km'de 6,7 litre (otomatikte 6,9 litre) seviyesinde. 1.6 lt.'lik motor 5 ileri manuel ya da 5 ileri otomatik şanzımanla birlikte kullanılırken 1.8 litrelik motor 6 ileri manuel ya da 1.6 litrelik motorda da olan 5 ileri otomatik şanzımanla sunuluyor.
Daha hızlı vites
Honda Civic sedan'da otomatik şanzımanlı modellerde ek olarak, tüm viteslerde daha yüksek vites değiştirme hızları sağlayan 'S' modu bulunuyor. Sürücü, 'S' modunda iken direksiyona monte edilmiş kolları kullanarak manuel vitese (S-Matic) geçebiliyor.
Asimo, Civic için ikinci kez geldi
Honda'nın insansı robotu Asimo, Türkiye'de üretilecek Civic sedanın tanıtımı için ikinci kez Türkiye'ye geldi. Honda Türkiye Genel Müdürü Katsumi Sawai, "Bu gece ileri teknolojilerle donatılmış iki ürünümüzü sizlere tanıtacağız. Sizleri en gelişmiş Japon teknolojisiyle üretilen Asimo ve Civic ile baş başa bırakıyorum" dedi. Gecede, özellikle çocuklar Asimo'ya yoğun ilgi gösterirken, Asimo,merdivenleri çıkıp inerek, koşarak, çocuklarla dans ederek izleyicilere hünerlerini sergiledi. Şarkıcı Yaşar'ın da konser verdiği Asimo Show, 9 Mayıs'ta İzmir ve 14 Mayıs tarihlerinde Ankara'da gerçekleştirilecek
Hangi motor kaç YTL?
1.6 lt. Dream 32.500-34.500
1.6 lt. Premium 34.500- 36.500
1.6 lt. Elegance 35.500-37.500
1.8 lt. Executive 43.000-45.000
(Düz-otomatik vites)