Clio III yüzünü gösterdi

Oyak Renault'nun 216 milyon avroluk yatırımla Bursa'da 2006 başında seri üretimine başlayacağı Clio III modelinde üretimin yüzde 80'i ihraç edilecek.

İSTANBUL - Oyak Renault'nun 216 milyon avroluk yatırımla Bursa'da 2006 başında seri üretimine başlayacağı Clio III modelinde üretimin yüzde 80'i ihraç edilecek. Clio III, dün 16 ülkede 32 milliyetten 1200 gazeteciye aynı anda tanıtıldı. Araç, sadece Fransa'daki Flins ve Bursa fabrikasında üretilecek. Araç için Renault-Nissan ittifakının geliştirdiği ve Modüs ile Micra'nın da çıktığı platform kullanılacak.
Clio III, Renault'nun Clio Symbol ve Megane Sedan'dan sonra Bursa'da üreteceği üçüncü araç olacak. Yeni projeyle Türkiye'de ilk kez B segmentinde hatchback bir otomobil üretim bandından çıkacak. Araç, Clio II'ye göre 17 cm. uzun, 6.3 cm. yüksek olacak aracın dingil mesafesi de 7 cm. geniş, bagaj hacmi 33 litrelik artışla 288 litre. Clio III 1.2, 1.4, 1.6 litrelik benzinli ve 1.5 litrelik dizel motorları piyasaya sunulacak. Otomatik vites seçeneği de bulunacak.
Renault Grubu Üretimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Michel Gornet, Clio III için toplam 953 milyon avro yatırım yapıldığını, ana fabrika olan Fransa'daki Flins ve Dieppe ile Bursa fabrikasının bundan 630 milyon avroluk pay aldığını belirtti.
Gornet, Bursa'daki fabrikanın sadece Türkiye için değil Renault'nun geneli için büyük öneme sahip olduğunu vurguladı.
Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet ise Bursa'daki fabrikada yılda 170 bin araç ürettiklerini, bu rakamı 250 bine çıkarabileceklerini söyledi. Son altı yılda ihracat cirosunu 5 milyar dolara çıkardıklarına işaret eden Alain Gabillet, Clio III'ten saatte 25 araç ve yılda 150 bin araç üreteceklerini anlattı. Gabillet, Clio III üretimi için Bursa fabrikasına 216 milyon avro yatırım yapıldığını, bu yatırımın yeni teknolojiler ile kapasite artırımına yönelik olduğunu söyledi. Clio III'ün başarıyla devreye alınması için Oyak Renault'nun 4 binine çalışanına 60 bin saat eğitim verdiklerini anlatan Gabillet, ilk aracın Eylül 2005'te fabrikadan çıkacağını, Ocak 2006'da üretim, şubatta pazarlama onayının alınacağını belirtti. Bursa'daki fabrikada ilk yıl üretilecek 150 bin Clio III'ün yüzde 80'i Batı ve Doğu Avrupa, Güney ve Kuzey Afrika ülkelerine ihraç edilecek.
Clio II'ye devam
Geçen yıl 1.2 milyar avro ihracat cirosu elde ettiklerini belirten Gabillet, bu yıl bu rakamı aşmayı beklediklerini ifade etti.
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da, pazarlama onayının alınacağı Şubat 2006'ya kadar Clio II'yi ithal ederek satacaklarını belirtti.
500 kişilik ek istihdam
Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet, yeni yatırım projesinin yan sanayi açısından da fırsatlar yaratacağını söyledi. Bu tarz projelerin Fransız KOBİ'lerin Türkiye'yi keşfetmesinde etkili olup olmadığı sorusuna Gabillet şu şanıtı verdi: "Orta ölçekli bir firmanın bir ülkeyi tanıması zordur. Geçen hafta Türkiye'ye gelen Fransız işadamları derneği MEDEF gibi sivil toplum örgütleri ve büyük şirketlerin yatırımların orta ölçekli firmalara yayılmasında vizyonumuz var."
Türkiye'nin yabancı yatırım çekme konusunda teşvikler ve vergi avantajları sunması gerektiğini belirten Gabillet, "Türkiye'de bürokrasi kaynaklı yavaşlık ve diğer ülkelere göre yatırımlara çok da dört elle sarılmama çekingenliği dezavantaj oluyor" dedi.
Alain Gabillet, Bursa'daki yeni Clio III yatırımıyla birlikte en az 500 kişilik yeni istihdam yaratılacağını da sözlerine ekledi.