Coca-Cola maden suyuyla birlikte 15 markaya ulaştı

Coca-Cola maden suyuyla birlikte 15 markaya ulaştı
Coca-Cola maden suyuyla birlikte 15 markaya ulaştı

Coca-Cola Türkiye Başkanı Galya Frayman Molinas, Türkiye de kişibaşı maden suyu tüketiminin yıllık 4 litre olduğunu söyledi.

Damla Minera ile maden suyu pazarına giren Coca-Cola, böylece alkolsüz içecek sektörünün yüzde 90'ına ulaşmış oldu

İSTANBUL - Coca-Cola Türkiye , 2010’u inovasyon yılı ilan ederek, yaz döneminde maden suyu kategorisine girdi. Böylece, alkolsüz içecek sektörünün yüzde 90’ını oluşturan tüm kategorilerinde aktif oyuncu olan Coca-Cola Türkiye’nin yeni ürünlerle birlikte toplam sekiz kategoride 15 markası oldu. Üç markasının altında geliştirdiği 11 yeni ürünle dört adım atan şirket, Doğadan markasıyla sıcak bitki ve meyve çayını soğuk olarak üretirken, Damla Minera markası ile maden suyu kategorisine girdi. Cappy Çilekli Limonata ile gelişen bu kategoriye yenilik getirilirken, Cappy Ramazan Şerbeti ile Ramazan ayına özel bir ürün geliştirildi.
Coca-Cola Türkiye Başkanı Galya Frayman Molinas, pazarda yılın ilk altı ayında güzel bir ivme yakalandığını, bunun yılın ikinci yarısında devam edeceğini öngördüklerini ifade ederek, şöyle devam etti:
“Geçen yıl alkolsüz içecekler pazarı yüzde 1 küçülmüştü. Bu yılın ilk altı aylık dönemindeyse yüzde 9’luk büyüme gördük. Pazarın yüzde 9’unu oluşturan gazlı içecekler kategorisi yüzde 7, yüzde 2,5’ini oluşturan meyve suyu kategorisi yüzde 7, yüzde 31’ini oluşturan paketli su kategorisi yüzde 19, buzlu çay kategorisi yüzde 32, enerji içecekleri kategorisi yüzde 33 ve sporcu içeceği kategorisi yüzde 17 büyüdü.”
Molinas, ürün gelişiminde dünya üzerinde Coca-Cola’nın farklı coğrafyalardaki Ar-Ge merkezleriyle çalışıldığının altını çizerek, Coca-Cola Türkiye’nin pazarlama kadrosundaki yaş ortalamasının 32 olduğunu dile getirerek, “Genç girişimci ekiple çalışınca güzel ürünler çıkıyor” dedi.
Doğadan’ın soğuk ürünlerinin Türkiye’de geliştirildiğini, kuşburnu, ada çayı gibi bitkilerin Türkiye’nin sevdiği tatlar olduğunu belirten Molinas, “Coca-Cola sisteminde beş ülkede, ürünler üretilen bir segment. Biz de Doğadan’ı çıkararak bu beş ülkeden biri haline geldik. Hedefimiz, Doğadan’ın kendine has konumlamasını diğer ülkelere de ihraç edebilmek. Orada bir potansiyel görüyoruz. Bu fikri genişletip, diğer ülkelerde de kullanabiliriz” diye konuştu.

500 bin kişiye ürün tadımı
Molinas, ürünün tadım çalışmalarıyla 500 bin kişiye ulaştıklarını kaydederek, ürünü tadan 10 kişiden sekizinin satın aldığını söyledi. Damla Minera maden suyu kategorisine girdiklerini hatırlatan Molinas, bu kategorinin son beş yılda Türkiye’de ortalama yıllık yüzde 5 büyüdüğüne dikkati çekerek, Türkiye’de kişi başı yıllık tüketim 4 litreyken Avrupa’da 20 litre olduğunu belirtti. Molinas, ramazanın içecek sektörü için fırsatlar sunan bir dönem olduğunu belirterek, Cappy Ramazan Şerbeti’yle ilgili de “İlk defa bir ürünle bu dönemde farklılaşmayı öngördük. Ramazan pidesi nasıl o döneme hastır, arzu ediyoruz ki aynı şekilde Ramazan Şerbeti de sevilen, beklenilen bir tat olsun. Başarılı olursa başka ülkelere know-how paylaşımı olabilir” dedi. (aa)


    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    İstanbul

    ,

    Ramazan