Coca-Cola'da zirve Türklerin oldu

Tüm dünyadaki 25 Coca-Cola bölgesi arasında 1998'den beri verilen Woodruff Kupası'nı, bu yıl merkezi İstanbul olan Avrasya ve Ortadoğu bölümü kazandı.

İSTANBUL - Tüm dünyadaki 25 Coca-Cola bölgesi arasında 1998'den beri verilen Woodruff Kupası'nı, bu yıl merkezi İstanbul olan Avrasya ve Ortadoğu bölümü kazandı. Coca Cola Başkanı Neville Isdell, bu ödül ile İstanbul'un dünya çapında referans noktası haline geldiğini belirterek, "Sizler büyüme manifestomuzun çok önemli bir parçasısınız" dedi.
Coca Cola'da başarının en önemli kurumsal simgesi olarak gösterilen ve 30 yıl Coca Cola'da başkanlık yapan Robert Woodruff adına verilen kupa nedeniyle düzenlenen geceye, Isdell video mesaj gönderdi. Isdell, Woodruff Kupası'nın dünya çapında şirket sisteminde en yüksek performansı gösteren bölümü onurlandırdığını vurgulayarak, Coca Cola Avrasya ve Ortadoğu Bölümü'nün 2003'teki güçlü performansıyla aldığı ikincilikten sonra 2004'te son derece etkileyici kalite ve iş sonuçlarıyla en iyi puanı aldığını, brüt kârda yüzde 17, vergi öncesi kârda yüzde 43'lük artış sağladığını kaydetti.
Isdell, ekibin Ortadoğu'da pazar kaybetmeden sistemin kârlılığını yeniden oluşturarak büyük dönüşüm gerçekleştirdiğini, Güney Avrasya bölgesinde yeni markalar üzerinde odaklandığını ve Orta Asya'da son derece güç operasyonel şartlarda başarılı yönetim sergileyip, üstün sonuçlar elde ettiğini belirtti. 1995'te açılışına katıldığı İstanbul Ofisi'nin çok önemli coğrafyayı yönettiğini ve bölgeye liderlik yaptığını belirten Isdell, şöyle devam etti:
"Avrasya ve Ortadoğu'dan bahsederken, bölümün çok geniş ve çeşitlilik arz eden yaklaşık 23 ülkeye dağılmış 550 milyon kişiden oluşan tüketici tabanından söz etmemek olmaz. İstanbul'daki ekibimiz Rock'n Coke Festivali gibi çığır açıcı pazarlama faaliyetleri ve stratejileri geliştirmiş olup, 'Ramazan' ve 'Hayatın Ritmi' gibi televizyon reklamları ile öncülük etmektedir. Bu başarılar nedeniyle de şirket, ekibinizdeki yöneticileri dünyanın değişik bölgelerine atıyor. Ve bu yöneticiler deneyimlerini tüm dünyadaki bölümlerimizle paylaşıyor. Avrasya ve Ortadoğu Bölümü'nün tüm çalışanlarıyla gerçekten gurur duyuyorum ve 2004'teki başarılarınızı da kutluyorum."
'Şampiyonlar Ligi'ndeyiz'
Coca Cola Orta Avrupa, Avrasya ve Ortadoğu Grubu Başkanı Cem Kozlu, 1998'de kurulan bu bölümün kısa sürede Woodruff anısına verilen ödülü kazanmasının gurur verici olduğunu söyledi. Bu kupaya sahip olabilmek için dünyadaki 25 bölgenin 12 ay boyunca birbirleriyle ciddi anlamda rekabet ettiğini belirten Kozlu, "Bu kupayı almak, Şampiyonlar Ligi'nde birinci olmak, hatta daha da ileride olmak gibi bir başarı. Ahmet Bozer başkanlığındaki Avrasya ve Ortadoğu Bölümü'nün 24 rakip arasından sıyrılıp kupayı ilk kez İstanbul'a getirmesi hepimiz için memnuniyet verici" diye konuştu.
Türkiye'nin son yıllarda sergilediği ekonomik başarı ve istikrarın da kupa ile gelen başarıda etkili olduğuna işaret eden Kozlu, "Bu kupa tüm Coca-Cola içinde radarı bu bölgeye çevirecek ve kaynağın buraya aktarılmasını kolaylaştıracaktır" değerlendirmesinde bulundu.
Avrasya ve Ortadoğu Bölümü Başkanı Ahmet Bozer de yedi yıllık geçmişe sahip ve 23 ülkede faaliyet gösteren bölümün, 51 fabrika, 520'den fazla dağıtım merkezi, 1 milyonun üzerinde satış noktası ile 550 milyon tüketiciye hizmet verdiğini kaydetti. Bozer, başarının arkasında özellikle şişeleyici ortaklarla uyumlu çalışmaların etkili olduğunu vurgulayarak, Coca Cola'nın Avrasya ve Ortadoğu bölgesindeki ülkelere 1.1 milyar dolardan fazla yatırım yaptığını, Türkiye'de de kriz sonrası yaşanan ekonomik sorunlara rağmen 1994'te 125 milyon dolarlık yatırımın söz konusu olduğunu ifade etti.
Woodruff Kupası nedir?
Woodruff Kupası, Coca-Cola'ya 1923-1954 yılları arasında başkanlık yapan ve şirketin dünyanın en büyük organizasyonlarından biri haline gelmesinin temellerini atan Robert Woodruff'un anısını yaşatmak için verilen kalite ve performans ödülü niteliğini taşıyor. Başarılı olan bölümleri ödüllendirmek ve sistem içinde örnek göstermek amacıyla 1983 yılından beri verilen kupa, verildiği bölgenin iş kalitesinin, gelişiminin ve toplam başarısının belgesi olarak görülüyor.
Özilhan: Eşit rekabet istiyoruz
Anadolu Grubu İcra Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, kolalı içeceklerde tatlandırıcı konusunda eşit şartlarda rekabet etmek istediklerini belirterek, "Bir üretici bunu bünyesinde yaptıysa önemli bir avantaj sağlamıştır ve haksız rekabete sebep oluyordur" diye konuştu. Tuncay Özilhan, Woodruff Kupası ödül töreni sonrasında gazetecilerin sorularını yanıtladı. Tatlandırıcı üretimiyle ilgili sorular üzerine Özilhan, şunları kaydetti:
"Seyrediyoruz. Bakalım hükümet bu konuda ne karar alacak, ne uygulayacak diye. Çünkü Coca-Cola müracaatını yaptı ve üretim iznini istedi. Bugüne kadar bize herhangi bir üretim izni gelmedi. Dolayısıyla biz de bekliyoruz, hükümet, bakanlık ne karar verecek. Hükümetin bu yanlışlığı düzelteceğine inanıyoruz ve dolayısıyla da o müracaatımıza cevap alacağımızı düşünüyoruz."
Özilhan, 'Çırak' programıyla ilgili bir soru üzerine, "Şu anda kadınlar bana göre daha başarılı. İlk başta benim için önemli olan sermaye, makineydi. Ama insanın değerinin çok önemli olduğunu tecrübeyle gördüm. Bu tecrübe içinde gördüm ki, kadınlar beylerden işlerine daha gönülden bağlı. Yani kadınlar çok başarılı" cevabını verdi.