Çocuklarına oyuncak bulamadığı için kendi mağazasını açtı

Biri yedi diğeri de dört yaşında olan iki kızına yaratıcı ve öğretici oyuncak bulma merakı Cemile Şenulubaş Tankurt'u yıllar sonra işkadını yaptı.
Haber: SARAH E. ULUSOY / Arşivi

İSTANBUL - Biri yedi diğeri de dört yaşında olan iki kızına yaratıcı ve öğretici oyuncak bulma merakı Cemile Şenulubaş Tankurt'u yıllar sonra işkadını yaptı.
Çocukları için yurtdışından getirdiği oyuncaklardan diğer çocukların da faydalanmasını isteyen Tankurt, bir yıllık çalışmanın sonucunda Leonardini'yi faaliyete geçirdi. İlk mağazasını bir yıl önce Nişantaşı'nda açan Leonardini, dördüncü nün açılışını da Akatlar'da gerçekleştirdi. 'Çocuklar hayatı oyunla öğrenir' sloganıyla yola çıkarak Türkiye'de bir ilke imza attıklarını söyleyen Tankurt, dünyaca ünlü ve güvenilir oyuncak markaları olan ELC (Early Leraning Center), Fiesta Crafts, House of Marbles ve Orchard Toys'un ürünlerini tek çatı altında topladıklarını açıkladı.
Mağazalarında 1800'ün üzerinde oyuncak sattıklarını belirten Tankurt, "ELC'nin binden fazla ürününü mağazalarımızda bulunduruyoruz. Leonardini senede iki kere yerelleştirilmiş ELC kataloğu da yayımlıyor" diye konuştu. Cemile Tankurt, çocukların ücretsiz oynaması için kurdukları oyuncaklarla, hazırladıkları www.leonardini.com.tr adlı web sitesiyle ve mağazalarında gerçekleştirilen interaktif etkinliklerle Leonardini'nin oyuncak mağazacılığında yeni bir perspektif yarattığını söyledi.
'Action Man' satmıyor
Tankurt sözlerine şöyle devam etti: "Türkiye'de oyuncak mağazası açmak istediğimizi söylediğimizde rakiplerimiz bize Barbie ve Action Man satmadan iş yapamazsınız dediler. Ama biz Action Man ve Barbie gibi ürünler olmadan farklı bir şey yapmak istedik. Ürün gamımız sayesinde her gün teşekkür alıyoruz, demek ki doğru yoldayız." Tankurt ürün fiyatlarında uyguladıkları politikalara da değinerek şunları söyledi:
"Biz ürünlerimizi kataloglarımızın geçerli olduğu süre boyunca, kataloglarda belirtilen fiyatlarda sunuyoruz. Kur değişkenliğine rağmen, biz ithal ürünlerimizi altı aylık süreçlerde fiyat artırmadan satıyoruz. İlk iki yıl para kazanamadım, kendi kaynaklarımı kullandım. Pişman değilim. Türk çocuklarının bu oyuncaklarla tanışmasını ve oynamasını istiyorum."
Topaç Avrupa yolunda
Kendilerinde ve Türkiye'de satılan oyuncakların yüzde 95'inin Çin'de üretildiğini söyleyen Tankurt, mağazalarında satılan ürünlerin özenle seçildiklerini belirtti. Sadece ithal malları satmakla yetinmek istemediklerini de vurgulayan Tankurt'un bir de hayali var: "Türkiye'nin kendine özgü oyunları var, biz bunları yurtdışına taşımak istiyoruz. Mesela yakında topacı, çelik çomağı Leonardini markasıyla Avrupa'da görebiliriz. Amacımız Türk oyuncaklarını üretip Avrupa ülkelerine ihraç etmek."
'Yaratıcı, eğitici oyuncak' segmentini Türkiye'ye getiren ilk firma olduklarını ifade eden Tankurt sözlerini şöyle bitirdi: "Leonardini, hedefleri ve misyonuna uygun olarak Ankara, İzmir, Antalya ve Bursa gibi şehirlerden başlayarak franchise ile büyümeye devam edecek."