Colgate hassas ürünü Sensitive Pro Relief'i Mobil Klinik'te tanıtacak

Colgate hassas ürünü Sensitive Pro Relief'i Mobil Klinik'te tanıtacak
Colgate hassas ürünü Sensitive Pro Relief'i Mobil Klinik'te tanıtacak

Colgate Palmolive Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Pura, ?Türkiye?de nüfusun yüzde 19?u dişlerini fırçalamıyor? dedi.

Colgate Palmolive Yönetim Kurulu Üyesi Pura, 'Türkiye'de her 100 kişiden 31'inde görülen diş hassasiyetini önleyen Colgate Sensitive Pro-Relief'ı tanıtmak ve insanları bilinçlendirmek için Mobil Klinik'i yola çıkarıyoruz. Hedef 50 bin kişiye ulaşmak' dedi

İSTANBUL - Türk insanı çürüğün yanında diş hassasiyetiyle de mücadele ediyor. Her 10 kişiden altısının ağzında çürük olduğu Türkiye’de insanların yüzde 31’inde diş hassasiyeti bulunuyor. Colgate, diş hassasiyetine anında ve uzun süreli kalıcı çözüm sağlayan diş macunu Colgate Sensitive Pro-Relief’i dünya ile aynı anda Türkiye’de de satışa sundu. Sıcak, soğuk, tatlı, ekşi yiyecek ve içeceklerle tetiklenen diş hassasiyetinin Türkiye’de her yüz kişiden 31’inde görüldüğünü söyleyen Colgate Palmolive Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Pura, diş hassasiyetinin 35-44 yaş arası bireylerde görülme oranının yüzde 38’lere kadar çıktığını belirtti.
Diş hassasiyeti eğitimi konusunda Türk insanını bilgilendirmek ve yeni Pro-Argin teknolojsi ile tanıştırmak amacıyla yarından itibaren Mobil Klinik’in yola çıkacağını söyleyen Ahmet Pura, “İlk etapta İstanbul, Ankara ve İzmir’i dolaşacak olan Mobil Klinik’lerin üç ayda 50 bin kişiye ulaşmasını bekliyoruz. Kliniklerde insanların diş hassasiyeti ölçülürken bunun çözümü için bilgi de verilecek. Ayrıca ülke çapında 1 milyon numune ürün dağıtılacak” dedi. 
Yaşam kalitesini olumsuz etkileyen hassasiyet sorununa karşı halkın yeterince bilinçlenmediğini ekleyen Pura, Türkiye’de diş hassasiyeti ürünlerinin pazar payının halen yüzde 19 gibi son derece düşük olduğunu söyledi. Diş hassasiyeti konusunda bilgi veren Colgate Bilimsel İlişkiler Müdürü Dr. Ebru Keskineğe Konyar ise “Diş hassasiyeti dişeti çekilmesi ve diş minesi kaybına bağlı olarak dentin dokusunun açığa çıkması sonucunda meydana geliyor. Dişeti çekilmesi yanlış diş fırçalama, yaşlanma ve dişeti problemleri sonucunda oluşurken, diş minesi kaybı yine yanlış diş fırçalama, asitli ve gazlı içeceklerin aşırı tüketimi, strese bağlı diş gıcırdatma gibi nedenlerle meydana geliyor. Bunların sonucunda ise dentin dokusu açığa çıkıyor ve diş minesinden dişin sinirlerine kadar giden dentin tübülleri vasıtasıyla hassasiyet algılanıyor” diye konuştu.

1 dakikada çözüm
Ebru Keskineğe Konyar, Colgate Sensitive Pro-Relief Diş Macunu’nun hassasiyet olan bölgeye 1 dakika süre ile direkt olarak uygulandığında sinirleri sıcak ve soğuk duyulara karşı korumasız bırakan açık kanalları tıkayarak anında rahatlama sağladığını anlattı. Konyar, günde iki kez diş fırçalama ile rahatlamanın uzun süreli olduğunun klinik araştırmalarla ortaya çıktığını söyledi.

Macun tüketimi arttı
Türkiye’deki ağız bakım ürünleri pazarı hakkında da bilgi veren Ahmet Pura sözlerine şöyle devam etti: “2009 yılının 10’uncu ayında Türkiye’de kişi başına düşen diş macunu tüketim miktarı 109 gram seviyesinde oldu. Türkiye’de nüfusun yüzde 19’unun dişlerini hiç fırçalamadığı, yüzde 66’sınınsa son iki yıldır diş hekimine uğramadığı göz önüne alınınca ağız ve diş sağlığımıza daha fazla önem vermemiz ve piyasadaki ürünlerden ihtiyacımıza yönelik olanları tercih etmemiz gerektiği ortaya çıkıyor.”
Colgate’in hedefinin, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ağız ve diş sağlığı bilincini geliştirmek olduğunu ifade eden Pura, “Colgate, dünya diş macunu pazarında yüzde 44.9’luk bir pazar payı ile liderliğini uzun yıllardır koruyor. Colgate’in Türkiye diş macunu pazarındaki payı ise yüzde 27 civarında. Diş fırçasında Colgate’in Türkiye pazarındaki payı ise yüzde 18.2’ye ulaştı. Colgate olarak Türkiye’de istikrarlı bir büyüme grafiği ile her geçen yıl pazar payımızı artırarak dünya genelindeki ortalamamıza yaklaşıyoruz. İstikrarlı büyümemiz Türkiye’de tüketimin artması ve pazarın hızlı gelişimi ile doğrudan bağlantılı” açıklamasını yaptı. (Radikal)