Dagi dünyaya açılacak

Bundan 23 yıl önce Şişli'de bulunan Polat Pasajı'nda iki askerlik arkadaşı tarafından 20 metrekarelik bir atölyede temelleri atılan Dagi, bugün erkek iç giyiminde Türkiye'nin önde gelen markalarından biri olmayı başardı.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Bundan 23 yıl önce Şişli'de bulunan Polat Pasajı'nda iki askerlik arkadaşı tarafından 20 metrekarelik bir atölyede temelleri atılan Dagi, bugün erkek iç giyiminde Türkiye'nin önde gelen markalarından biri olmayı başardı. Bu başarıyı diğer alanlara da taşımak isteyen kuruluş, zaman içerisinde iç çamaşırının yanı sıra, erkek ve kadınlar için gecelikten eşofmana, gömlekten tişörte kadar çok sayıda alanda üretime başladı.
Esas mesleği gemi mühendisliği olan Şükrü Taşkın'ın tekstille tanışma macerası, 1980'li yılların başına dayanıyor. Bu yıllarda çalıştığı gemilerle sık sık yurtdışına çıkma fırsatı bulan Taşkın, Türkiye'de kaliteli erkek iç çamaşırının olmadığını fark ediyor. Askerlik arkadaşı Derya Taşdelenler ile birlikte Şişli'de bir atölye kiralayan Şükrü Taşkın, günlük 150 külot üretip bunu satarak işe başlıyor. O günleri "Türkiye'de külot kullanımının çok düşük olduğu uzun paçalı donların giyildiği bir dönemdi" diye anlatan Şükrü Taşkın şöyle devam ediyor:
Teneke kutuda ilk
"Biz o güne kadar yapılmayan bir şeyi yaptık. Kaliteli kumaştan, ince lastiklerle ürettiğimiz külotları ve atletleri bir sabunla birlikte teneke kutulara koyup sattık. Ürünlerimizde ilk günlerden itibaren Dagi markasını kullandık. Yaptığımız bu pazarlama şekli o kadar çok beğenildi ki ürettiğimiz tüm ürünler satıldı. Taklitlerimiz çıktı ama başarılı olamadı."
Yabancı marka sanıldı
Kaliteli ürünleri ve isminden dolayı yıllarca Dagi'nin iç piyasada yabancı marka sanıldığını söyleyen Taşkın, "Biz bir dönem Dagi'nin yüzde 100 Türk markası olduğunu vurgulamak için reklamlar vermeye bile başladık" diye konuştu. Zaman içersinde ürün portföylerini artırdıklarını belirten Dagi Giyim Sanayi Genel Müdürü Şükrü Taşkın, 23 yılda geldikleri noktayı "1988 yılında çocuk giyimi için üretime başladık. 1989 yılında da mağazacılığa ilk adımı attık. İstanbul Şişli'de açılan ilk mağazanın ardından mağazacılık sektöründe hızla ilerledik. Bugün 20'si bize ait olmak üzere 32 mağazamız var. Daha sonra kadın eşofmanı ve geceliğini ürettik. Son olarak ürün gamımız içerisine çorabı da ekledik. Bugün erkek iç çamaşırında Türkiye'de bir numarayız. Bunun yanı sıra erkek-kadın çamaşırı, pijama, eşofman, tişört, şort, gömlek, sweat-shirt, bermuda, pantolon, çorap, triko, mont, kaban, spor çantaları ve mayo da üretip satıyoruz" diye özetledi.
Bomonti'de 8 bin metrekarelik alanda faaliyetlerini sürdürdüklerini ifade eden Taşkın, yılda 1.5 milyon çamaşır ve 800 bin adet de pijama ve eşofman ürettiklerini anlattı. Kadınlar için de üretim yapmalarını "Zaten müşterilerimizin yüzde 85'i kadındı" diye açıklayan Taşkın, şöyle devam etti:
"Türkiye'de eşlerinin ve çocuklarının çamaşırlarını kadınlar alır. Bu nedenle bizim müşterilerimizin çoğunluğu kadındı. Biz de onlara yönelik bir şeyler yapmak adına kadın giyimine girdik. Yaptığımız işler çok beğenildi. Şimdi toplam satışların içerisinde kadın giyimi yüzde 50'lik yer tutuyor."
Rusya öncelikli pazar
Kurumsal imajını yenilemek amacıyla 2004 yılında çalışmalara başladıklarını ve ilk olarak logolarını değiştirdiklerini dile getiren Şükrü Taşkın, daha sonra koleksiyonlarını ve mağazalarını yenilediklerini açıkladı. Şu anda 32 olan mağaza sayısını yıl sonunda 50'ye çıkarmayı planladıklarını söyleyen Taşkın, 2007 hedefini ise 100 mağaza olarak belirledi. Türkiye pazarında yakaladıkları başarılı çizgiyi yurtdışında da devam ettirmeyi istediklerini söyleyen Şükrü Taşkın, Rusya, Ukrayna ve Çekoslovakya'da mağaza açmaya hazırlandıklarını belirtti. Geçen yıl 15 milyon YTL (15 trilyon lira) ciro yaptıklarını belirten Taşkın, 2006 yılı hedefini ise 25 milyon YTL (25 trilyon lira) olarak açıkladı.