Damat-Tween yurtdışı atağında

Uluslararası erkek hazır giyim markaları Damat- Tween ve ADV markalarının yaratıcısı Orka Group, yurtdışında mağaza açarak büyüme çabalarına hız verdi.

GAZİANTEP - Uluslararası erkek hazır giyim markaları Damat- Tween ve ADV markalarının yaratıcısı Orka Group, yurtdışında mağaza açarak büyüme çabalarına hız verdi. Dünya moda merkezlerinden Barcelona'da, konsept mağaza açan ilk Türk hazır giyim firması olan Orka, böylece İspanya'daki mağaza sayısını da yediye çıkardı.
Orka Group Genel Koordinatörü Osman Arar, üç haftada bir mağaza açma stratejileri doğrultusunda 2005 yılında konsept mağazalar açmaya devam ettiklerini belirterek, "Uluslararası marka olma yolunda hızlı adımlarla ilerliyoruz " dedi.
Orka, Barcelona'daki mağazanın yanı sıra bu yıl sonuna kadar başta Kanarya Adaları ve Portekiz olmak üzere en az sekiz mağaza daha açacak.
Barcelona'da ilk Damat-Tween-ADV mağazasını 21 Mayıs'ta açtıklarını, franchaising yöntemiyle faaliyete geçen mağaza için 200 bin avroluk yatırım yapıldığını belirten Osman Arar, şunları söyledi:
"İspanya'da kısa sürede tercih edilen bir marka haline gelen Damat-Tween ve ADV modanın yeni başkentlerinden Barcelona kentinde açtığı bu mağaza sayesinde markalaşma serüveninde yeni bir sayfa açtı. İspanya, bir alışveriş cenneti. Barcelona, yılda 30-35 milyon turistin gezdiği önemli bir merkez. Orka olarak Barcelona'ya konsept mağaza ile giren ilk Türk hazır giyim firması olduk."
Hedef uluslararası marka olmak
Yurtdışında mağaza sayılarının 43'ü bulduğunu ifade eden Osman Arar, bu yıl Kanarya Adaları'nda 250-300 metrekarelik bir mağazanın yanı sıra Portekiz'in de aralarında bulunduğu farklı ülkelerde en az sekiz mağaza daha açacaklarını bildirdi.
ABD, Almanya, İspanya, Güney Afrika, Romanya, Bulgaristan, KKTC, Suriye, Rusya ve Türkmenistan'ın aralarında bulunduğu 42 ülkede bulunduklarını belirten Osman Arar, şunları söyledi: "Mağazalarımızın bulunduğu ülke sayısı 42'yi geçti. Uluslararası marka olma hedefimiz doğrultusunda emin adımlarla ilerliyoruz. Bunları yaparak, diğer markaların da önünü açıyoruz. Damat-Tween, ADV olarak bundan sonra yurtdışı ağırlıklı büyüyeceğiz." Osman Arar, Orka olarak 2005 sonunda ihracatta yüzde 40, ciroda yüzde 17-20 oranında büyüme beklediklerini sözlerine ekledi.