Değerlilik yarışının lideri Coca-Cola

Interbrand ve BusinessWeek'in en iyi 100 global firmayı belirlemek için yaptığı araştırmada, ilk sırada, en büyük rakibi Pepsi'yi marka değeri olarak beş kat geçen Coca-Cola yer aldı.

İSTANBUL - Interbrand ve BusinessWeek'in en iyi 100 global firmayı belirlemek için yaptığı araştırmada, ilk sırada, en büyük rakibi Pepsi'yi marka değeri olarak beş kat geçen Coca-Cola yer aldı. Microsoft ikinci, IBM ise üçüncü oldu. Marka değerini son bir yıl içerisinde en çok artıran firma unvanını ise listeye geçen yıl giren Google oldu.
Google, bu yıl marka değerini yüzde 46 artırarak 24'üncü sıraya tırmandı. Markaların satışlara etkisini ölçerek değer belirleyen araştırmaya göre Coca-Cola markasının değeri 67 milyar dolar, Pepsi 12.7 milyar dolar, Microsoft 56.9 milyar dolar, IBM 56.2 milyar dolar oldu. Marka değeri en çok düşenler sırlamasında GAP başa otururken, onu Ford ve Kodak izledi. Bu firmaların markaları sırasıyla yüzde 22, yüzde 16 ve yüzde 12 değer yitirdi. 100 firmanın 51'ini ABD'li firmalar oluştururken, dokuz firmayla Almanya, sekizer firmayla Japonya ve Fransa yer aldı.
İlk 25'te kimler var?
1- Coca-Cola
2- Microsoft
3- IBM
4- General Electric
5- Intel
6- Nokia
7- Toyota
8- Disney
9- McDonald's
10-Mercedes
11-Citi
12 -Marlboro
13- Hewlett Packard
14- American Exspress
15- BMW
16- Gillete
17- Louis Vitton
18- Cisco
19- Honda
20- Samsung
21- Merrill Lynch
22- Pepsi
23- Nescafe
24- Google
25- Dell