Desa, dünya markası olmak için Rus ve İngilizleri tavlayacak

Betty Jackson, John Taylor, Jasper Conran, John Rocha, Maine, St. George by Duffer, Mathew Williams gibi dünyaca ünlü dizaynırlara üretim yapan Desa, İngiltere Oxford'da eylül ayında açacağı 'satış alanı'yla aynı zamanda müşterileri olan markalarla kendi markasıyla rekabet edecek.
Haber: HALE TÜZÜN / Arşivi

İSTANBUL - Betty Jackson, John Taylor, Jasper Conran, John Rocha, Maine, St. George by Duffer, Mathew Williams gibi dünyaca ünlü dizaynırlara üretim yapan Desa, İngiltere Oxford'da eylül ayında açacağı 'satış alanı'yla aynı zamanda müşterileri olan markalarla kendi markasıyla rekabet edecek. Desa'yı dünya markası haline getirme yolculuğunun ilk adımını Oxford'da bulunan Debenhams'tan başlatacak olan Desa, ikinci adımı ise ekimde açacağı Rusya mağazalarıyla atacak.
Kanada'dan da 15 mağazalık deri konfeksiyon zincirini satın alması yönünde gelen teklifleri değerlendiren Desa, Uzakdoğu pazarına da girmek için gün sayıyor. Debenhams yönetiminden İngiltere dışındaki mağazalarında da satış alanı açmaları yönünde teklif geldiğini söyleyen Desa Başkanı Melih Çelet, bu konuda da çalışmalarının sürdüğünü açıkladı. Debenhams'a geçen yıl üretim yapmaya başlayan Desa, mağaza anlaşmasını İstanbul Sunset restorandaki bir akşam yemeğinde yapmayı başarmış. Desa, iç pazarda ise geçen yıla göre yüzde 60 büyüdü. Şirket, mevcut 46 mağazasına bu yıl içinde dört tane daha ekleyecek.
'Ruslar zor beğenir oldu'
Ekim ayında Rusya pazarına Desa markasıyla girecek olan şirket, burada 2007 yılının üçüncü ayına kadar beş mağaza açacak. Bu pazara yaklaşık 5 milyon dolarlık yatırım yapmayı hedefleyen Desa, önümüzdeki aylarda Uzakdoğu pazarına da Japonya'dan girerek birkaç yıl içinde 'dünya markası' olma planını gerçekleştirecek. Rusya'nın dünyanın en iyi pazarı Rusların da en zor beğenen müşterileri haline geldiğine dikkat çeken Melih Çelet, buradaki başarılarının planlarının gerçekleşmesinde önemli katkı yapacağını belirtti. Melih Çelet, yurtdışındaki çalışmalarından 20 milyon dolarlık gelir beklediklerini de ifade etti.
Desa'nın franchise'ı olmak için Letonya'nın başkenti Riga'dan bile teklif geldiğini ve şu anda üzerinde görüştüklerini kaydeden Çelet şunları söyledi: "Kanada'da bulunan 15 mağazalık bir deri konfeksiyon zincirini satın almamız için de teklif geldi. Riga'daki franchise'ı da değerlendiriyoruz. Ama öncelikli hedefimiz Kıta Avrupası."
Desa'nın 'markalaşma yolunda ilk adımı İngiltere'de atmasının altında 10 yıldır İngiliz tüketiciyi çok iyi tanımalarının etkili olduğunu vurgulayan Genel Müdür Burak Çelet, "Marks&Spencer'a yaptığımız üretimin de etkisiyle bu pazarı çok iyi tanıdık. Pazarda uygun fiyatlı ama kaliteli ürün boşluğu doğdu. Biz de o boşluğu görerek Debenhams'la atak yapıyoruz" dedi.
Yıkanabilir deri geliyor
Desa'nın satışı için teklifin Debenhams'tan geldiğini ve 16 haftalık üretimi 2 haftada hazırlamalarının bunda etkili olduğunu söyleyen Çelet, şöyle devam etti:
"Debenhams'ta açacağımız alana 800 adet ürün koyacağız ve her gün 10-20 adet satış yapmayı planlıyoruz. Debenhams'a cirodan yüzde 36 pay vereceğiz. Ayrıca bu sezon yılın 300 gününü yağmurlu geçiren İngiliz pazarına yıkanabilir deri ürünleri vereceğiz. Deriyi konfeksiyonla birleştireceğiz. Burada deri ceketi 149-249, kürk süeti 350-600 pounddan satacağız. Bu ürünlerin hepsi 1200-1800 poundluk ürünlerle eşdeğer kalitede."
'Çanta satışları patladı'
Melih Çelet'i son günlerde en çok şaşırtan gelişme çanta satışlarındaki yükseliş. Türkiye de dahil olmak üzere tüm dünyada geçen yıldan beri çantada bir 'satış patlaması' olduğunu belirten Çelet, "Artık kadın tüketiciler kıyafetten önce bu aksesuvarlara harcama yapıyor. Hatta bazı büyük dizayner markalar Hollywood yıldızlarının ismine özel üretimler yapıyor. Bu yıldızlar çantalarıyla boy gösterdiği anda o modeller yok satıyor" dedi. Desa mağazalarını günde 127 bin kişi ziyaret ederken yaklaşık 40 bini alışveriş yapıyor. Ayakkabı ve çanta satışları ise dünya trendine bağlı olarak ilk sırada.