Devlerden Anadolu daveti

Çok sayıda kuruluş Anadolu'da yatırımın yanı sıra düzenledikleri etkinliklerle illerin ekonomik potansiyeline dikkat çekmeye çalışırken, girişimcilerle fikirlerini paylaşıyor.

İSTANBUL - Çok sayıda kuruluş Anadolu'da yatırımın yanı sıra düzenledikleri etkinliklerle illerin ekonomik potansiyeline dikkat çekmeye çalışırken, girişimcilerle fikirlerini paylaşıyor.
Koç Grubu Anadolu Buluşmaları kapsamında sekiz, Doğan Grubu Anadolu'daki Avrupa toplantıları ile 13 ilde etkinlik düzenledi. TİM, ihracatçıların durumlarını yerinde incelemek amacıyla her ay bir ile konuk olurken, TGSD bugüne kadar 43 ile gezi düzenleyerek yatırımlara öncülük yaptı. Girişimcileri hedef alan seminer, panel ve toplantılarda, kuruluşların yetkilileri ve uzmanları o bölgedeki firma temsilcileri ile bir araya gelerek, fikirlerini paylaşma fırsatı buldu.
Koç Grubu, yurt çapında yayılmış bayileriyle görüş alış verişinde bulunmak üzere bugüne kadar Konya, Kayseri, Erzurum, Gaziantep, Samsun, Denizli, Bursa ve Çanakkale'de olmak üzere sekiz ilde Anadolu Buluşmaları gerçekleştirerek, 4 bin 450 bayi ile bir araya geldi. Koç Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Oya Ünlü Kızıl, Koç Grubu'nun özel sektörün Anadolu'da toplantı yapma geleneğinin oluşmasında etken olduğunu belirterek, Türkiye'de ilk kez bayi toplantısını Koç Topluluğu'nun düzenlediğini söyledi. Kızıl, bayi teşkilatıyla iyi ve verimli ilişkiler kurulması amacıyla Türkiye'de ilk kez Vehbi Koç ve Koç Topluluğu tarafından gerçekleştirilen bayi toplantılarının, daha sonra Koç Holding Şeref Başkanı Rahmi Koç tarafından sürdürüldüğünü ifade etti.
Kızıl, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç'un ise 2003 yılının Nisan ayında görevi devralmasının ardından, haziranda farklı bir formatta hazırlanan, Anadolu Buluşmaları adı altında bölgesel bayi toplantılarına başladığını söyledi.
Kızıl, yaklaşık 2 yıldır süren Anadolu Buluşmaları'na yoğun ilgi gösterildiğini, bu toplantılar sırasında alınan geri bildirim, görüş ve uyarılardan en üst seviyede yararlanıldığını dile getirdi.
'Cesaret gerek'
Doğan Yayın Holding, 2004 yılının Mart ayından bu yana Anadolu'daki Avrupa adını verdiği toplantılar düzenliyor. 'Marka Güçtür' ana temasıyla başlatılan toplantılar 2006 yılında da devam edecek. Doğan Yayın Holding İcra Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, toplantılarla, ekonomik yönüyle Türkiye'nin gerçek potansiyelini ortaya çıkarmayı amaçladıklarını söyledi.
Kendilerine "Bir ülke sahip olduğu markalar kadar zengindir" deyişinin yön gösterdiğini dile getiren Yalçındağ, şöyle konuştu: "Bugün dünya pazarlarında rekabet eden birçok kuruluşumuz var. Biz onları Türkiye pazarında tanımayız. Anadolu'da adını duymadığımız, ancak dünya ve Avrupa pazarlarında büyük başarılara imza atmış, dünya standartlarında üretim yapan ve uluslararası pazarlarda rekabet eden birçok gizli kahraman diyebileceğimiz kuruluşlar var. Biz bu toplantılara, Türkiye ekonomisine büyük katma değer sağlayan, ekonomimize yön veren bu kuruluşları tanımak için başladık. Amacımız, Anadolu'da faaliyet gösteren kurumları bu toplantılar sayesinde tanımak ve markalaşma yolunda onlara destek olmak." Türkiye'nin bir bütün olarak yarışta koşması gerektiğini belirten Yalçındağ, "Yerel kültürü, değerleri, zengin yerel özellikleri yansıtan markalar güçlü olur. Biz gücün Anadolu'da olduğuna inanıyoruz. Tek ihtiyacımız, markalaşma sürecinde onları biraz cesaretlendirmek" diye konuştu.
Anadolu gezilerine ilk kez 1996 yılında 'Anadolu ile Kucaklaşma Gezileri' başlayan Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD), 2002 yılında Umut Oran'ın döneminde bu gezilere 'Anadolu'da İş, Aş, Barış' adı altında devam etti. TGSD Yönetim Kurulu Başkanı Aynur Bektaş, amaçlarını şu sözlerle özetledi: "Anadolu'da yatırım ve istihdamı teşvik, işadamlarını tanıştırmak, emek yoğun hazır giyim sanayii başta olmak üzere yatırımlarının yoğunlaşmasını sağlamak."
Sunum eksik
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ise ihracatçıların durumlarını yerinde incelemek, istek ve şikayetlerini dinlemek amacıyla 2003 yılının Aralık ayından bu yana aylık ihracat rakamlarını değişik illerde açıklıyor. TİM Başkanı Oğuz Satıcı, gezilerinin amacının, ekonomik potansiyele sahip veya potansiyelin ötesinde mevcut değerlerini pazarlayamayan, bu değerleri ulusal ve uluslararası platformlarda sunmakta zorlanan illerin, ulusal basının da yardımıyla göz önüne gelmesini sağlamak olduğunu anlattı.
Çözüm üretiyorlar
Garanti Bankası da 2002 yılından bu yana Garanti Anadolu Sohbetleri'yle 26 ile konuk olarak, 10 bine yakın girişimciyle buluştu. Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Nafiz Karadere, toplantılarla değişen ekonomi ve piyasa koşullarını ele alarak, fırsatları değerlendirdiklerini, potansiyel iş alanlarını irdelediklerini, bölgesel çözümleri yerel sanayicilerle bulmaya çalıştıklarını anlattı. KOBİ'leri, kendilerini etkileyecek konjonktürel gelişmelerden haberdar etmeyi amaçladıklarını da ifade eden Karadere, 2005 programını AB süreci ekseninde planladıklarını anlattı. 2006'da da Anadolu'yu dolaşmaya devam edeceklerini bildiren Karadere, Anadolu'nun bir potansiyeller beşiği olduğunu vurguladı. "Ancak Anadolu silkelenmeli ve sahip olduğu gücü harekete geçirmeli" dedi.