Devleri bile BİM'ledi

Devleri bile BİM'ledi
Devleri bile BİM'ledi
Borsada 7 yıllık süreçte hisseleri 18 kat değerlenen BİM 6.6 milyar dolar piyasa değeri ile rafineri devi Tüpraş ve Erdemir'i solladı.
Haber: OKTAY ÖZDABAKOĞLU / Arşivi

İSTANBUL - Yüksek indirim modelinin Türkiye ’deki ilk temsilcisi olan BİM, son yıllardaki hızlı büyümesinin karşılığını borsada da aldı. Hisse senetleri 15 Temmuz 2005’te İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda ( İMKB ) işlem görmeye başlayan BİM, borsada 7. yılını tamamlarken, Türkiye’nin piyasa değeri en yüksek 12. şirketi konumuna yükseldi.
Borsanın yatay hareket ettiği dün 79.25 TL ile tarihinin en yüksek hisse fiyatı seviyesine yükselen BİM’in piyasa değeri 12 milyar 30 milyon liraya (6 milyar 682 milyon dolar) çıktı. 

7 yılda 18 kat arttı
BİM 2005 Temmuzu’nda 672.9 milyon liralık (496 milyon dolar) piyasa değeri üzerinden işlem görmeye başlamıştı. Şirketin değeri TL bazında 7 yılda yaklaşık 18 kat arttı. BİM hisselerinde ilk işlem gününden bu yana yaşanan yükseliş yüzde 1.861 oldu. BİM’in hızlı büyüme sonucu ulaştığı piyasa değeri, Türkiye’nin rafineri devi olan en büyük sanayi kuruluşu Tüpraş’ın yanı sıra Erdemir, Arçelik, Ford Otosan, Finansbank ve Vakıfbank’ın da üzerinde bulunuyor. BİM ayrıca borsada bulunduğu 7 yıllık süreçte ortaklarına toplam 736.2 milyon TL temettü ödedi. BİM’in hisse fiyatlarının yükselmesi sonucu değerinin artması, şirketin ana ortağı Mustafa Latif Topbaş’ı Forbes listesine soktu. 

Ciroyu altıya katladı
Sermayesinin yüzde 16,78’i Mustafa Latif Topbaş’a ait olan BİM’in borsadaki yükselişinde şirketin hızlı büyümesi etkili oldu. Faaliyetlerine 1995 yılında 21 mağaza ile başlayan BİM, 2004’te 1.075 mağazaya sahip bulunuyordu. 2005’te halka açıldıktan sonra büyümesini hızlandıran şirket, 2011 sonunda 3.538 mağazaya ulaştı. BİM’in 2004 yılında 1.4 milyar TL olan satış gelirleri, 2011 yılı sonunda 8.2 milyar TL’ye çıktı. Personel sayısı ise 7 yılda yaklaşık 3 kat arttı. 2010 yılında 6.5 milyar lira ile Türkiye’nin perakende sektöründe ciro lideri konumuna yükselen BİM, 2011’de bu konumunu sürdürdü. Şirket yurtdışında da Fas’ta mağaza sayısını arttırırken, önümüzdeki yıl gözünü Mısır’a dikti. BİM bu yıl ayrıca BİMCELL adıyla mobil iletişim sektörüne de girdi.



Neden yükseliyor

* Mağaza sayısı ve ciroda hızlı büyüme.
* Yüksek temettü ödeme kapasitesi.
* Şirketin kârlılığını her yıl arttırması.
* Fas’la birlikte yurtdışına açılması.
* BİMCELL ile yeni gelir yaratması.
* Borsadaki hisselerinin dörtte üçünün yabancıda olması.

bigPara.com