DHL Global Forwarding Türkiye'de de lider olmayı istiyor

Alman Deutsche Post'un lojistik ve taşımacılık alanında faaliyet gösteren kuruluşu DHL, Türkiye'de atağa kalkıyor. Türk lojistik ve taşımacılık pazarında DHL Express...

İSTANBUL - Alman Deutsche Post'un lojistik ve taşımacılık alanında faaliyet gösteren kuruluşu DHL, Türkiye'de atağa kalkıyor. Türk lojistik ve taşımacılık pazarında DHL Express, DHL Global Forwarding ve DHL Exel Supply Chain'le faaliyet gösterdiklerini söyleyen DHL Global Forwarding Doğu Akdeniz Bölge Direktörü Polat Bengiserp, "Üç kuruluşumuzla Türkiye'de ortalama 250 milyon dolarlık hizmet veriyoruz. Grubumuz Türk lojistik pazarını iyi biliyor ve Türkiye'de de lider olmayı hedefleyen bir yapısı var" dedi. DHL Express'in kurye, doküman ve numune taşımacılığında hizmet sunduğunu belirten Bengiserp, diğer faaliyetler hakkında da şu bilgileri verdi: "DHL Global Forwarding havayolu ve denizyolu taşımacılığı alanında dünyanın bir numaralı şirketi. Bu şirketimiz Türkiye'de 2003'ten bu yana uluslararası hava ve kargo taşımacılığında hizmet veren DHL Danzas
Air& Ocean'ın, Exel'le birleşmenin ardından kuruldu. DHL Exel Supply Chain ise müşteriye özel lojistik ve endüstriyel çözüm sunuyor." Türkiye'de daha önce DHL Danzas Air&Ocean adıyla faaliyet gösteren fakat 1 Ocak'ta Exel'i bünyesine katarak DHL Global Forwarding adını alan yeni şirket hakkında da bilgi veren Bengiserp "DHL Global Forwarding, "Türkiye, Yunanistan, Malta ve Kıbrıs'tan oluşan bölgesinde yüzde 60'la en yüksek pazar payına sahip" dedi.
Büyümeye odaklandıklarını belirten DHL Global Forwarding Türkiye Genel Müdürü Onur Ülseven ise "Bu yıl ciromuzu yüzde 22 artırıp 140 milyon YTL'ye çıkarmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
'Lojistik üs olmamız zor'
Türk lojistik pazarı ile ilgili açıklamalarda da bulunan DHL Global Forwarding Doğu Akdeniz Bölge Direktörü Polat Bengiserp konuşmasında şu görüşlere yer verdi: "Türkiye yıllardır bölgesinde lojistik üs olmak için çalışıyor. Bu çok zor. Çünkü lojistik üs olmamız için gerekli olan altyapı yok. Türk nakliyecisi hâlâ sadece Türkiye'nin malını taşıyor. Bu bir eksikliktir. Başka ülkelerin de mallarını taşımalıyız. Türkiye lojistik merkez olmalı. Ama baktığınızda limanımız yok, havaalanlarımız dar. Potansiyelimizin sadece dörtte birini kullanıyoruz. Bu büyük bir sorundur, bunu çözmeliyiz."