DiaSA Türkiye'de 10 yılda yaptığı yatırımı üç yılda gerçekleştirecek

DiaSA Türkiye'de 10 yılda yaptığı yatırımı üç yılda gerçekleştirecek
DiaSA Türkiye'de 10 yılda yaptığı yatırımı üç yılda gerçekleştirecek

Dia Avrupa Direktörü Villalon (soldan sağa), Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Dinçer, Dia Dünya Başkanı Ricardo Curras ve DiaSA GenelMüdürü Somoza hedeflerini anlattı.

Türkiye'de 10 yılda 150 milyon TL yatırım yapan DiaSA, 2012 yılına kadar 140 milyon TL yatırım gerçekleştirerek 680 olan mağaza sayısını iki katına çıkaracak. DiaSA Türkiye'de sadece şehirlerde değil, mahallelerde açtığı indirim mağazalarıyla konumunu daha da güçlendirecek

İSTANBUL - Türkiye’de faaliyet gösterdiği 1999 yılından bu yana 150 milyon TL yatırım yapan DiaSA, 2012 yılına kadar 140 milyon TL yatırım gerçekleştirerek 680 olan mağaza sayısını iki katına çıkaracak. Türkiye’de faaliyet gösterdiği şehirlerin her mahallesinde olmayı hedefleyen DiaSA, franchise (bayilik) modeli ile kurulacak mağazalar için iş ortağı aramaya da başladı. Yeni mağazalarla Türkiye’deki büyümelerini sürdüreceklerini söyleyen DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, “2012’ye kadar 140 milyon liralık yatırım yapacağız. Bu sayede satışlarımızın yüzde 120 artmasını bekliyoruz. Yatırıma paralel olarak çalışan sayımızı da 5 binden fazla artırmayı planlıyoruz” dedi. 2009’da 13 milyon liranın üzerinde yatırım yapıldığını söyleyen Somoza, 2009’da 90 franchise mağazası açıldığını söyledi. 

‘İş ortağı arıyoruz’
Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer de “2010’da franchise marketleri için 200 yeni iş ortağı arıyoruz” dedi. DiaSA’nın 10’uncu yıl dönümü dolayısı ile düzenlenen toplantıda konuşan Haluk Dinçer, ana iş kolu olarak belirledikleri perakende sektöründe CarrefourSA ile hiper ve süpermarket, DiaSA ile indirim mağazacılığı, TeknoSA ile de elektronik market alanında faaliyet gösterdiklerini hatırlattı. Türkiye’de modern perakendeciliğin hızla büyüdüğüne dikkat çeken Dinçer, halihazırda perakende sektöründeki büyüklüğün 220 milyar dolar olarak tahmin edildiğini söyledi. Sektörün hızla büyümeye devam ettiğini belirten Dinçer, “Bu pazarın yaklaşık yarısı gıda perakendesi ve biz burada çok büyük bir potansiyel görüyoruz” dedi. İndirim perakendeciliği alanında DiaSA ile sektörde fark yarattıklarını dile getiren Haluk Dinçer, “Faaliyet gösterdiğimiz illerin her mahallesinde olmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

‘Krizde yatırım yaptık’
Türkiye’de faaliyetine 1999 yılında başlayan DiaSA’nın, 2009’da 10 yaşında olduğunu ve çok hızlı bir büyüme kaydettiklerini ifade eden Dinçer, “Bundan on yıl önce üç DiaSA marketi ile yola çıktık. Bugün Marmara ve Ege bölgelerine yayılmış toplam 22 şehirde, 680 markete ulaştık. 10 yılda toplam 2 bin 800 kişiye istihdam sağladık. DiaSA mağaza sayısı son dört yılda yıllık yüzde 27 büyüme hızı ile Türkiye’nin yüzdesel olarak en hızlı büyüyen market zinciri oldu. Marmara ve Ege bölgelerinde haftada ikiden fazla market açıyoruz” şeklinde konuştu. Konuşmasında global ekonomik krize de değinen Dinçer, krizin sonlarına geldiğini düşündüklerini belirterek, “Sakin sulara yaklaşıyoruz. Kriz döneminde bile 20 milyon lira yatırım yaptık” açıklamasında bulundu.
İndirim marketi olarak her üründe, özellikle de DiaSA markalı ürünlerdeki çok düşük fiyatlarla tüketicinin cebine destek olduklarını söyleyen Dinçer, gelecek yıl için çok daha iyimser planlar yaptıklarının altını çizdi. Dinçer, “Ülkemize, gelişen ekonomimize güvenimiz sonsuz. Gelecek yıllarda istihdamımız, yatırımlarımız katlanarak büyüyecek. Çünkü Sabancı olarak perakendeye dönemsel şokların ötesinde stratejik ve uzun vadeli bakıyoruz” şeklinde konuştu. 2010 yatırım planları hakkında bilgi veren Dinçer, “2010 yılında da franchise marketlerimiz için 200 yeni girişimci, 200 yeni iş ortağı arıyoruz. Gelecek 10 yıla da güvenle, umutla bakıyoruz” dedi. Dia Grup Dünya Başkanı Ricardo Curras da, 2008 verilerine göre Dia Grubu’nun sekiz ülkede faaliyet gösterdiğini, 10.560 milyon avro satış geliri olduğunu, 6 bin 252 mağaza ile 52 bin 375’in üzerinde çalışanı bulunduğunu ve grubun 458 milyon avroluk yatırım yaptığını söyledi.
Dia mağazalarının var olduğu tüm ülkeler arasında Türkiye’nin, üçüncü, franchise sıralamasında ise ikinci sırada yer aldığını bildiren Curras, “Önümüzdeki üç yıl içinde Türkiye, Dia evreni içinde ikinci olacaktır. Dia Türkiye’nin faaliyetleri bizim için çok önemlidir. Franchise geliştirerek, birçok ortak bularak, bu işte faaliyetlerimizi geliştirmek istiyoruz. Dünyada ikinci büyük volüme sahip ülke olan Türkiye’nin önümüzdeki yıllarda birinci franchise ülkesi olmasını bekliyoruz” şeklinde konuştu. Türkiye’nin çok önemli ve şaşırtıcı gelişmeye sahip bir ülke olduğuna dikkat çeken Curras, “Sizi temin ederim ki son yıllarda Türkiye gerçeğini görmekte olan yabancılar bu muhteşem ülkeye tekrar gelebilirler” dedi.
Türkiye’nin çok kuvvetli bir şekilde krizden çıkmakta olduğunu bazı belirtilerin gösterdiğine dikkat çeken Curras, “Yeniden en çok gelişmekte olan ülkelerden biri olacaktır. Dia buna kayıtsız kalmak istememektedir. Sizi temin ederim ki bu gelişimden faydalanmak için biz burada olacağız” ifadelerini kullandı.

90 milyon ziyaretçi
DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza ise  Türkiye’de ilk mağazasını Aralık 1999’da açan DiaSA’nın önemli bir gelişme kat ettiğini söyledi. 2009 itibariyle 680’den fazla mağaza ve 2 bin 800 çalışanın bulunduğunu bildiren Somoza, 2008’de yaklaşık 700 milyon lira brüt satışı geliri sağlandığını, 2004 - 2008 yılları arasında ortalama büyüme hızının yüzde 31 olduğunu söyledi. 22 şehirde yaşayan 26 milyon kişiye hizmet verdiklerini, tüm Türkiye nüfusunun yüzde 40’ına ulaştıklarını, her yıl 90 milyondan fazla müşterinin mağazalarını ziyaret ettiğini açıklayan Somoza, ayrıca Türk tedarikçi firmaların diğer Dia ülkelerine 10 milyon lirayı aşan ihracat yaptığını söyledi.
Türkiye’de 700’den fazla ürün ve en fazla market markasına sahip olduklarını kaydeden Somoza, Dia markalı ürünlerin yüzde 99.5’inin yerel olarak üretildiğini söyleyerek, “Örneğin 10 litre yağın 6 litresi bizim kendi markamızdan oluşmaktadır” dedi.
Türkiye’de yüzde 80 gelişme aktivitesi ve yüzde 90 franchise mağazası ile 1 milyondan fazla faturalamaya ulaşıldığını söyleyen Somoza, “Dia için franchise sistemi, lokal marketçiliğin ve uluslararası ticaretin gelişmesine izin veren bir sistemdir” dedi. 

‘Carrefour için Türkiye gelecek taşıyor’
Sabancı Holding Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer, Carrefour’un Türkiye’den çıkacağına ilişkin söylentilerle ilgili bir soru üzerine, “Türkiye, Carrefour’un gözünde gelecek taşıyan bir ülke. Bunun değişeceğini sanmıyorum” dedi. Haluk Dinçer, şunları söyledi:
“Bu söylentiler, basından çıkıyor. Basının kaynak olarak aldığı bu yatırım bankası raporu, Carrefour için olumlu içerik taşıyor. Bu raporda: Carrefour Grubu’nun stratejisi doğrudur, buna yatırım yapın. Başarı şansı yüzde 80, yüzde 20 ihtimalle bazı ülkelerden çıkabilir diyor. Türkiye’nin potansiyeli son derece yüksek. Carrefour, 35 ülkeden hangisinden çıkar hangisinden çıkmaz bilinmez ama Carrefour’un gözünde Türkiye, gelecek taşıyan bir ülke. Bunun değişeceğini sanıyorum. Ortaklığımızda 10 yılı aşkın süredir başarılı şekilde gidiyor.” 

10. yıla özel kampanya
DiaSA’nın 10’uncu yılında özel bir kampanya düzenledikleri bilgisini veren DiaSA Genel Müdürü Fernando Gonzalez Somoza, aralık ayı boyunca 700 mağazada, 700 üründe yüzde 35’e varan indirim uygulanacağını açıkladı. Bu kapsamda sıvı yağın 11.89’dan 9.40’lira, tavuğun 8.30 liradan 5.90’liraya kadar ineceğini belirten Somoza, “Ayrıca 4 - 24 Aralık tarihleri arasında 20 lira üzerindeki her alışveriş için yüzde 5 indirim yapılacağını anlattı. Somoza, “Axess ile DiaSA’da 20 lira ve üzeri alışveriş yapanlara yüzde 10 chip para hediye edilecek” dedi. DiaSA mağazalarınızda sepet ortalamasının 9 lira olduğunu söyleyen Somoza, gelişim planlarıyla ilgili olarak franchise konusunda ise “Franchise sistemini, belki biz kendi mağazalarımıza göre artırarak yatırım yapacağız” dedi.
(Radikal)