Dikkat elektrikli araç çıkabilir!

Dikkat elektrikli araç çıkabilir!
Dikkat elektrikli araç çıkabilir!
Elektrikli otolar hem şirketleri hem tüketicileri 'gaza' getirdi. Türkiye'nin ilk elektrikli otoları için su ve tüp dağıtıcıları sırada.
Haber: SİBEL CİNGİ - sibel.cingi@radikal.com.tr / Arşivi

İSTANBUL - Uzun zamandır yolu gözlenen elektrikli araçlar birbir yollara çıkmaya başladı. Renault’nun 1 Nisan itibariyle satışa sunduğu elektrikli Fluence’in ardından Çin’in gözdesi elektrikli otomobil markaları da Türkiye için geri sayıma geçti. Yogomo, Jmstar, Fulu, Omnia gibi isimleriyle çizgi film kahramanlarını andıran elektrikli otomobillerin ilk partileri Türkiye’ye ulaştı. Üç tekerlekli, cabrio modelleri bile olan markalar önümüzdeki hafta Bursalı Katren Otomotiv ’in oluşturduğu bayi ağı ile Türkiye genelinde satışa sunulacak. Elektrikli araçların ticari versiyonun ilk taliplisi ise İpragaz oldu. İpragaz, bundan böyle tüp ve su dağıtımını elektrikli araçlarla yapacak. 

İpragaz filo kuruyor
Katren Otomotiv’in Türkiye’ye ithal ettiği elektrikli otolar sadece isimleriyle değil tasarımlarıyla da çizgi filmden fırlamış gibi bir görüntüye sahip. Çin’in önde gelen elektrikli araç üreticileri ile distribütörlük anlaşmaları imzaladıklarını belirten Katren Otomotiv Yönetim Kurulu Üyesi Burçin Akın, bayilik ve araç taleplerinde tahminlerinin üzerinde bir başvuru aldıklarını açıkladı. Balıkesir, Çanakkale, İstanbul gibi büyük illerde bayilik ağını oluşturduklarını, hedeflerinin yıl sonuna kadar Türkiye’nin bütün illerinde satış noktasına ulaşmak olduğunu anlatan Akın, şu açıklamayı yaptı: “Özellikle filo sahibi şirketlerden büyük talep alıyoruz. İpragaz filosunu tamamen bu araçlardan oluşturmak için harekete geçti. Tüp ve su dağıtımını Fulu’nun ticari versiyonu ile yapacak. 450-500 kilogram yük taşıyabilen araçlar sucular, fırıncılar, pazar ve küçük esnaftan da büyük ilgi gördü.” 

Fluence’de hedef 3 bin satış
Renault ise elektrikli aracı Fluence’ı nisan başında satışa sundu. Kamu sektörüne ve şirketlere 150 tane teslim edilen otomobil için bireysel satışlarla birlikte konulan satış hedefi 2-3 bin adet. 60 bin liraya satılan araç 100 km’de 2.70 TL elektrik harcıyor. 


150 kilometre yol 1.5-2 liraya yapılıyor

Katren Otomotiv’in ithalatını yaptığı araçların fiyatları 19.900 ile 33 bin lira arasında değişiyor. Araçlar evlerde kullanılan 220 volt elektrik ile şarj edilebiliyor. 4-8 saat arasında şarj olan otomobillerin menzili 100-150 kilometre arasında. Tam dolum elektrik maliyeti ise 1.5-2 lira. Araçlar, saatte 85 kilometre hız yapabiliyor.

Otobüsler de kontağı ÇEVİRDİ
Otokar, Türkiye’nin ilk elektrikli otobüsü Doruk Electra’yı gün yüzüne çıkardı. Tam şarj ile 280 kilometre mesafe kat edebilen otobüs, üç yıllık bir çalışmanın ürünü. Doruk Electra isimli araç, 6-8 saat arasında şarj oluyor. Ayrıca duraklarda bekleme yaparken de kısa süreli şarj edilebiliyor. Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, “Şehir içi trafiğin yoğun olduğu saatlerde akü ömrünü koruyan yüzde 80 kapasite baz alınarak 170 kilometre menzil sunuyor, Doruk Electra, sanayi tipi 3 faz elektriğin olduğu her yerde şarj edilebiliyor” dedi. Denizlili girişimciler Yalçın Taşbaş ve Tahir Öztürk ise 6 saatlik şarjla 60-70 kilometre giden otobüs üretti.

bigPara.com