Doğan TV'ye Alman ortak

Dev işbirliği

Doğan Yayın Holding, Doğan TV'nin yüzde 25'ini 375 milyon avroya, dev Alman medya grubu Axel Springer'e satıyor. Bu satışla Türk medya sektörüne en büyük doğrudan yabancı sermaye girişi gerçekleşiyor.

İSTANBUL - Doğan Yayın Holding (DYH) yüzde 99.51 iştiraki olan ve bünyesinde Kanal D, CNN Türk ve Star TV gibi kanalları ve radyo istasyonları bulunduran Doğan TV Holding A.Ş.'nin yüzde 25'ini 375 milyon avroya Alman medya devi Axel Springer'e satıyor. Bu hisse satışıyla Türk medya sektörüne bugüne kadarki en büyük doğrudan yabancı sermaye girişi gerçekleşmiş olacak.
Satış, Doğan TV'nin tüm hisseleri için 1.5 milyar avro toplam değer üzerinden yapıldı. İşlem sonrasında, Axel Springer, Doğan TV'nin yedi kişilik yönetim kurulunda iki üyeyle temsil edilecek. Satış işlemi, Axel Springer'in Doğan TV'de yapacağı inceleme çalışmalarının sonuçlanmasının ardından ve gerekli yasal izinlerin alınmasını takiben gerçekleştirilecek. Satış sözleşmesini DYH Yürütme Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ ve Axel Springer İcra Kurulu Başkanı (CEO) Dr. Mathias Döpfner birlikte imzaladı.
Halka arzda ne olacak?
DYH'den yapılan açıklamada, "Doğan TV Holding'in yüzde 25'inin 375 milyon avroya Axel Springer'e (Alman Dreiundvierzigste Media Vermogengsverwaltungsgesellschaft) satılmak üzere anlaşma imzalandığı, vurgulandı.
Açıklama şöyle: "Doğan TV hisselerinin 2011 sonuna kadar halka arz edilmesi durumunda, hisselerin halka arz edildiği tarihi izleyen üç aylık dönemde borsada oluşacak ortalama piyasa değerine göre lehimize oluşacak değerleme farkları eşit olarak paylaşılacak. Aksi durumda şirketimizce tamamlanacaktır.
Olumlu farklar için herhangi bir işlem yapılmayacak."
'Sürprizlere hazır olun'
Satış hasılatını yurtiçi ve yurtdışında büyümede kullanacaklarını söyleyen Doğan Yayın Holding Yürütme Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, "Önümüzdeki günlerde yeni sürprizlerle karşılaşabilirsiniz" dedi.
Yalçındağ, DYH ve Alman ortağının görsel yayıncılıkla ilgili Almanya ve Türkiye dışındaki her türlü yatırımı önce Doğan TV'ye teklif etmek zorunda olduklarını kaydetti. Yapılan ek açıklamada, hisse devir işlemi sonucunda yasal kayıtlarda dün itibarıyla yaklaşık 584.2 milyon YTL tutarında iştirak hissesi satış kârı oluştuğu belirtilerek, bu tutarın kapanışta tekrar hesaplanacağı ifade edildi.
DYH Türkiye'nin lideri
DYH, Türkiye'nin lider medya kuruluşu. 7 bin 63 çalışanı, yüzde 42 reklam pazar payına sahip. DYH'nin faaliyetleri; sekiz ulusal gazete ve 24 dergi yayıncılığı, TV yayıncılığı, kitap yayıncılığı, kitap-müzik perakendeciliği, dağıtım, alternatif telekom, internet, müzik alanlarını içeriyor. 2005 sonu itibarıyla DYH, 1.024 milyar avro gelire ve 123 milyon avro faaliyet kârına sahip. DYH'nin yüzde 34'ü halka açık. Doğan TV'de Kanal D, Star, CNN Türk gibi kanallar ve birçok radyo bulunuyor.



Yalçındağ: Hedefimiz bölgesel oyunculuk
Doğan Yayın Holding (DYH) Yürütme Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, bundan sonraki hedeflerini bölgesel oyuncu olmak olarak açıkladı. Yalçındağ, bu stratejik ortaklığın Türkiye'nin sınırlarını aşacak etkiler yaratacağına inandığını, bölgesel oyuncu olma yönündeki stratejilerini destekleyen önemli bir dönüm noktası olacağını gördüklerini söyledi. Mehmet Ali Yalçındağ, imza töreni sonrasında yaptığı açıklamada, son dönemde kritik yatırımlarla TV yayıncılığı alanında önemli stratejik adımlar attıklarını söyledi. Bu yatırımlarla, Doğan TV Holding'in daha fazla ve farklı izleyici kitlesine ulaştığını belirten Yalçındağ, şunları kaydetti: "Büyük ölçüde tamamlanan yeniden yapılanma, dijitalizasyon ve ürün çeşitlendirmeye yönelik yatırımlarımızla Doğan TV önümüzdeki dönemde Türkiye'de beklenen büyümeden en iyi şekilde faydalanacak konuma gelmiştir. Bu stratejik ortaklığın ülkemiz sınırlarını aşacak etkiler yaratacağına inanıyor, bölgesel oyuncu olma yönündeki stratejimizi destekleyen önemli bir dönüm noktası olacağını görüyoruz. Nitekim, Axel Springer ve DYH'nin gelişmekte olan ülkelerde TV yayıncılığı alanında büyüme stratejisinin ortak noktaları olabileceğini görmekteyiz. Bütün bunlara ek olarak, inanıyorum ki medya alanında böyle bir ortaklık, Almanya ve Türkiye arasındaki ekonomik ve kültürel bağları güçlendirirken, Türk-Alman halkının entegrasyonuna da hizmet edecektir."


'Stratejimize uygun doğru zamanda geldik'
Axel Springer İcra Kurulu Başkanı (CEO) Dr. Mathias Döpfner, ortaklık ve grup stratejilerine yönelik olarak yaptığı açıklamada, Doğan TV Holding'in Türkiye gibi oldukça çekici bir pazarda, kârlı ve yüksek büyüme potansiyeliyle faaliyet gösteren sektörünün lideri bir kuruluş olduğunu, Doğan TV'nin geleceğinde yer almaktan mutlu olduklarını dile getirdi.
Döpfner, şu görüşleri aktardı: "Bu satın alma, uluslararası olma ve dijitalizasyona yönelik iki stratejik hedefimizi destekler niteliktedir. Yazılı basın alanında faaliyette bulunduğumuz Avrupa ülkelerinde veya yüksek büyüme potansiyeli olan diğer Avrupa ülkelerinde, TV yayıncılığı alanında faaliyet gösteren şirketlere ortak olmak Axel Springer'in hedefleri arasındadır. Bu yöndeki stratejimizi uygulamak için doğru zamanın geldiğine inanıyoruz. Özellikle yazılı basın alanındaki işbirliklerimizden de çok iyi tanıdığımız, modern ve saygın bir medya kuruluşu olan DYH'nin TV stratejisinin uygulanmasında birlikte çalışacağımız için heyecanlıyız. Bu ortaklıkla Doğan TV'nin uluslararası girişim stratejisini de destekleyeceğiz."


Springer'in 32 ülkede 150 gazete ve dergisi var
1946'da kurulan Axel Springer, Almanya'nın en büyük gazete yayıncısı. Axel Springer, 32 ülkede, 10 bin 166 çalışanıyla 150 gazete ve dergi yayımlıyor. Almanya'nın tirajı 3 milyonu geçen en büyük gazetesi Bild de gruba ait. Axel Springer'in gazeteleri arasında Welt, Bild am Sonntag, Welt am Sonntag da var. Grubun toplam gelirleri 2005 yılı itibarıyla 2.4 milyar, faaliyet kârı ise 338 milyon avro. 2005 yılında 231 milyon avro net kâr eden Axel Springer, Almanya'nın en yaratıcı ve kârlı gazete yayıncısı ve aynı zamanda önde gelen uluslararası medya kuruluşlarından biri. Şirketin ana faaliyet alanları gazete, dergi ve dijital dağıtım kanalları yüksek kalitede basım teknolojisi ve verimli pazarlama organizasyonlarıyla destekleniyor.
Grubun kayıtlı ofisi Berlin'de olup, Hamburg ve Münih'te diğer müdürlükleri bulunuyor ve 1985 yılından bu yana borsalarda işlem görüyor. Uluslararası gazete ve dergi faaliyetleri, Doğu Avrupa'da Polonya, Macaristan, Çek Cumhuriyeti ve Rusya'da yoğunlaşırken, Avrupa'da ise Almanya dışında Fransa, İspanya ve İsviçre'de faaliyet gösteriyor.