'Döviz arttı diye zam yapmayacağız'

Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, döviz ve YTL'deki hareketlerin, havacılık sektörü üzerinde diğer sektörlerdeki gibi büyük bir ayrışım...

İSTANBUL - Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, döviz ve YTL'deki hareketlerin, havacılık sektörü üzerinde diğer sektörlerdeki gibi büyük bir ayrışım veya etkileşim meydana getirmediğini belirterek,
"Dövizdeki artıştan dolayı THY, bilet fiyatlarını artırmayı kesin olarak düşünmüyor" dedi.
Kotil, THY'nin, hem yurtiçi hem yurtdışı operasyonları yapan bayrak taşıyıcı bir şirket olduğunu hatırlatarak, geçen yıl 14 milyondan fazla yolcu taşıdıklarını, bu yıl da 18 milyon yolcu hedeflediklerini söyledi. THY'nin yurtdışı operasyonlarından döviz, yurtiçi operasyonlarından da YTL gelirleri ve aynı şekilde giderleri bulunduğunu ifade eden Kotil, döviz giderleri arasında akaryakıtın önemli bir kalem olduğunu, bunun son dönemde giderlerin yüzde 28'ini oluşturduğunu vurguladı. Kotil, "Havacılıkta döviz giderlerinin önemli bir rakamını uçakların finans giderleri oluşturur. Yaşlı bir uçak kullanıyorsanız finans gideri düşük, genç uçaklarda yüksek olabiliyor" diye konuştu.
Hedef 10 milyon yolcu
"Döviz ve YTL'deki hareketler, havacılık sektörü üzerinde diğer sektörlerdeki gibi büyük bir ayrışım veya etkileşim meydana getirmiyor" diyen Kotil, hammaddesi döviz giderli olan firmaların döviz fiyatlarının artışından negatif, giderleri YTL olan ve yurtdışına satışları bulunan firmaların ise pozitif etkilenebileceklerini, ancak havacılıkta bunun başa baş gelen bir durum olduğunu dile getirdi.
Kotil, son günlerde finans piyasalarında yaşanan hareketliliğin havacılık sektörü ve THY üzerindeki olası etkilerine de değinerek, şunları dile getirdi: "Dövizdeki artıştan dolayı THY, bilet fiyatlarını artırmayı kesin olarak düşünmüyor. THY operasyonlarının çoğunu yurtdışına gerçekleştiriyor. Geçen sene yurtiçinde 7 milyondan fazla yolcu taşıdık. Bu yıl ise 10 milyonu hedeflemiş bulunuyoruz. Bu da yüzde 30'dan fazla bir artış anlamına geliyor. Ocak, şubat, mart ve nisan aylarına bakıldığında bu hedefi tutturduğumuzu görüyoruz. Dolayısıyla daha önce planladığımız hedeflerde değişiklik yapmayı düşünmüyoruz. Bu, şu anlama geliyor, geçen yılki operasyonumuzda 69 ve 79 YTL aralığından biletlerimizi satmış olduk. Sembolik olarak 69 YTL'den bilet satan bir firma değiliz. Bundan ayrılmayı şu an düşünmüyoruz. Planlarımızdan ayrılmamızı gerektiren durum yok. Hükümetin 2003'te verdiği karar doğrultusunda, 'herkes uçacak'. Fiyat artışı, havacılığın gelişmesi için yapılan çalışmalara karşı bir karar
olur. Böyle bir uygulamamız yok."
Kotil, yazın bilet fiyatlarının genellikle artış gösterdiğini belirterek, aralık veya ocak ayında İstanbul'dan herhangi bir Avrupa kentine gidiş-dönüş bir uçuş 200 avro civarında iken, bunun yaz aylarında 400 avroya kadar çıkabildiğini söyledi.