Döviz dalgalandı kadınlar altına koştu

Dövizdeki hareket, yatırım araçlarına olan ilgiyi artırdı. Tüketicilerin gözdesi, bankada vadeli döviz hesabı olurken altına yönelik yatırımlar da yükseldi.

İSTANBUL - Dövizdeki hareket, yatırım araçlarına olan ilgiyi artırdı. Tüketicilerin gözdesi, bankada vadeli döviz hesabı olurken altına yönelik yatırımlar da yükseldi. Kadın tüketiciler geçmişte ev almayı tercih ederken artık altını tercih ediyorlar. Erkeklerin gözdesi ise otomobil.
MasterCard, altı ayda bir düzenli olarak gerçekleştirdiği ve 11 il merkezinde 1000 kişilik örneklem grubu üzerinde yapılan MasterIndex'in Temmuz 2006 verilerini açıkladı. Araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 72'si döviz artışından önce yatırım yapmadığını belirtirken, döviz artışı sonrasında bu oran yüzde 25'e düştü. Tüm yatırım araçlarının kullanımında artış gözlendiği belirtilen araştırmaya göre, artıştan sonra yatırım araçlarında ilk sırayı bankada vadeli döviz hesabı alırken, son sıralardaki tercihler evde tutulan para ve repo oldu.
Yatırım araçları değişti
Dövizdeki hareket öncesinde yatırım aracını değiştirmeyenlerin oranı yüzde 15 iken, bu oran dövizdeki artışın ardından yüzde 23'e yükseldi. Araştırma kapsamında 'Elinize fazladan 20 bin dolar geçmesi durumunda bu parayı nasıl değerlendirmeyi düşünürsünüz?' sorusuna kart sahiplerinin yüzde 35'i 'ev/daire alırım' yanıtı verdi. Bunu yüzde 30 ile otomobil, yüzde 29 ile altına yatırım izledi.
Önceki yıllarda yapılan araştırmalarda kadınların öncelikli tercihi ev/daireyken, bu tercihin altına kaydığı belirlendi. Erkeklerin otomobil tercihi devam etti. Söz konusu tutarı eğitim, gezi ya da otomobile ayıranların oranının genç yaş gruplarında yüksek olduğu belirlendi.