Düğünde takılan altınları sermaye, ailesini de patron yaptı

Konyalı Bahri Özdinç, eşine düğünde takılan altınları satarak sermaye yaptı. 1980 yılında çocukluk arkadaşı Nevzat Taşpınar'la birlikte Yeşildirek'te 50 bin lira sermayeyle Anıl İç Giyim'i kurdu.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Konyalı Bahri Özdinç, eşine düğünde takılan altınları satarak sermaye yaptı. 1980 yılında çocukluk arkadaşı Nevzat Taşpınar'la birlikte Yeşildirek'te 50 bin lira sermayeyle Anıl İç Giyim'i kurdu.
10 metrekarelik bir dükkânda temelleri atılan Anıl İç Giyim, bugün 5 milyon dolar cirosu, 150 çalışanı olan bir kuruluş haline geldi. Bahri Özdinç'in bu başarısı ailesine örnek oldu. Ondan bir süre sonra erkek kardeşi Ali Özdinç Aris Tekstil'i kurarak Gallipoli markasıyla iç çamaşırı üretmeye başladı. Onu eniştesi Ahmet Çungur izledi. O da Moonlighting markasını yarattı. Kayınbiraderi Ali Uysal'da Goldenmayer markasıyla erkek iç giyimine girdi. Kendisini ve akrabalarını patron yapan iç giyim işine girmesinin tamamen tesadüf olduğunu belirten Bahri Özdinç, "1977 yılında Konya'dan İstanbul'a hukuk okumak için gelmiştim. Geçimimi sağlamam için bir taraftan da çalışmam gerekiyordu. Ben de Yeşildirek'te bir iç giyim firmasında çalışmaya başladım. Üç yıllık bir deneyimden sonra 1980 yılında kendi işimi kurmaya karar verdim.
Ancak hiç sermayem yoktu. Bu dönemde malzemecilerden büyük destek gördüm. Hepsi hiç peşinatsız bana mal verdiler. Yeni evlenmiştim. Eşime düğünde takılan altınları bozdurduk. Çocukluk arkaşım Nevzat Taşpınar'da bir şeyler kattı ve 50 bin lira sermayeyle Anıl'ı kurduk. Daha sonra şirkete kardeşim Bekir Özdinç de ortak oldu" diye konuştu.
İç giyim sektörünün 1980'li yıllarda az sermayeyle işe başlamak için ideal bir alan olduğunu belirten Özdinç, "Bu nedenle benden sonra kardeşlerim, eniştem ve kayınbiraderim de bu işe başladı ve başarılı oldu. Kardeşim Ali Özdinç Gallipoli, eniştem Ahmet Çungur Moonlighting, kayınbiraderim Ali Uysal da Goldenmayer markasını yarattı" dedi.
Üretimi çeşitlendirdi
26 yılda iç giyim sektöründe pek çok şeyin değiştiğini belirten Bahri Özdinç sözlerine şöyle devam etti:
"Anıl ilk kurulduğunda sadece külot üretiyordu. Zaman içerisinde atlet ve sutyeni de ürün portföyüne kattık. Bugün bu üç ürünün yanı sıra gecelikten çoraba birçok ürünü üretebilecek kapasitedeyiz. Avcılar'da bulunan fabrikamızda aylık 200 bin adetlik üretim yapıyoruz. Ürünlerimizi yurtdışında da satıyoruz."
Sadece Anıl ürünlerinin satıldığı iki tane mağazalarının bulunduğunu ifade eden Özdinç, önümüzdeki yıldan itibaren hızla mağazalaşacaklarını açıkladı. Önümüzdeki yıl İstanbul'da 10 tane mağaza açacaklarını dile getiren Bahri Özdinç, 100 metrekare büyüklüğündeki mağazalardan daha sonra Anadolu'da da faaliyete geçireceklerini sözlerine ekledi. Geçen yıl Anıl İç Giyim olarak 5 milyon dolar ciro yaptıklarını ifade eden Özdinç, bu yıl satışlarını yüzde 20 artırmayı planladıklarını anlattı.
Anıl İç Giyim'in sahibi olan Bahri Özdinç, aynı zamanda Tüm İç Giyim Sanayicileri Derneği'nin de başkanı. Bahri Özdinç, Türkiye'nin iç giyimde yıllık ihracatının 1 milyar 200 milyon doları bulduğunu söyledi.