Dünya Kupası LCD pazarını büyüttü, satışlar yüzde 30 arttı

ANKARA - Dünya Kupası, televizyon pazarına da yaradı. Bu yılın ocak-mayıs döneminde Türkiye’de toplam 813 bin adet televizyon satıldı. Tüplü televizyon satışları hızla düşerken, LCD satışları Dünya Kupası’nın da etkisiyle geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 30 arttı.
GFK Türkiye’nin araştırmasına göre, mayıs sonu itibarıyla televizyon pazar cirosunun sadece yüzde 10’u tüplü televizyonlardan oluştu. Pazarda tüplü televizyonların yerini alan LCD televizyonların payı yüzde 79, plazmanın payı ise yüzde 6 olarak belirlendi. 2009 yılında pazara giren LED aydınlatmalı LCD televizyonların toplam TV pazarı içindeki payı ise yüzde 5’e kadar yükseldi ve mayıs sonu itibarıyla ciro olarak plazma televizyonları yakaladı.
Ocak-Mayıs 2010 döneminde Türkiye’de toplam televizyon satışı 813 bin adet olarak gerçekleşti. Bu adet geçtiğimiz senenin aynı dönemine kıyasla 3 bin adet daha yüksek oldu. Diğer taraftan bu yılın ilk beş ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 30 artışla toplam 525 bin adet LCD satıldı.

Son dönemin gözdesi LED
LED (daha ince LCD TV) televizyonların dünyanın diğer bölgelerindeki büyüme hızı ise daha yüksek seyretti.
Asya’da LED teknolojili televizyonların LCD içindeki ciro oranı yüzde 15’e kadar yükselirken; en yüksek oran Batı Avrupa’da gerçekleşti, LCD cirosunun yüzde 17’si LED teknolojili ürünlerden geldi. Doğu Avrupa ise Türkiye ile yakın bir trend izledi. LED oranı yüzde 8.8’i bulurken, Türkiye’de LCD ekranlı televizyon cirosunun yüzde 6’sı LED aydınlatmalı televizyonlardan oluştu.
En yeni teknoloji olan 3D Televizyonlar ise Nisan 2010 itibarıyla piyasada yerini almaya başladı. Bu teknoloji için 3D Gözlük ve 3D BluRay oynatıcı gibi ek aparat ve cihazlarında alınmasını gerekirken, henüz çok yeni olan bu teknolojinin pazardaki payı yüzde 1’in altında seyrediyor. (aa) 


    ETİKETLER:

    Ankara