Dünya medyası İstanbul'da buluşuyor

Amerika ve Avrupa'nın en büyük medya patronları ve yöneticilerinin oluşturduğu Televizyon ve Radyo Müzesi (Museum of Television & Radio-MT&R) Uluslararası Danışma Kurulu...

İSTANBUL - Amerika ve Avrupa'nın en büyük medya patronları ve yöneticilerinin oluşturduğu Televizyon ve Radyo Müzesi (Museum of Television & Radio-MT&R) Uluslararası Danışma Kurulu, dünya medyasının geleceğini tartışmak üzere 15-17 Eylül tarihleri arasında İstanbul'da toplanıyor. MT&R Uluslararası Danışma Kurulu toplantısında dünyanın en önemli 80 medya kuruluşunun sahipleri ve tepe yöneticileri biraraya gelecek.
Kurulun geleneksel yıllık toplantılarının 10'uncusu olan toplantı kapsamında dünya medyasının sorunları ve geleceği tartışılacak. Ayrıca Türkiye ekonomisi ve Türkiye'de medyanın durumu üzerine özel bir oturum da düzenlenecek. NBC ve Universal Studios, BBC Hearst Corporation, Canwest Global Media gibi dünyanın çeşitli ülkelerinden medya kuruluşlarının katılacağı toplantıya bu yıl Doğan TV ve Radyo (DTVR) ev sahipliği yapacak.
Doğan TV ve Radyo İcra Kurulu Başkanı Arzuhan Doğan Yalçındağ, Türkiye'nin basın tarihi açısından çok önemli bir toplantıya ev sahipliği yaptığını ve MT&R Uluslararası Danışma Kurulu toplantısına ev sahipliği yapmak üzere İstanbul'un seçilmesinin çok yerinde bir karar olduğunu vurguladı. Yalçındağ, "Dünyanın pek çok bölgesi giderek içekapanık ve izole hale geliyor. Farklı etnik ve dini kökenden gelen toplumlar arasındaki uçurum giderek derinleşiyor. Geçmişten beri farklı kültürlerin bir arada yaşadığı İstanbul, günümüze taşıdığı bu mirasla toplumlar arasında oluşan ayrımın ve problemlerin bir araya gelinerek tartışıldığında nasıl çözümlenebileceği konusunda tüm dünyaya örnek olabilir" diye konuştu.
Uluslararası açılımlar için fırsat
Toplantının gerek Türkiye'nin tanıtımı gerekse önümüzdeki dönem medya ortaklıkları ve yatırımları açısından büyük önem taşıdığına dikkat çeken Arzuhan Doğan Yalçındağ, Türk medyasının bu toplantı sayesinde uluslararası açılımlar için önemli fırsatlar yakalayabileceğini söyledi. Arzuhan Doğan Yalçındağ, Türk medyasının Türkiye'nin gelişimine paralel olarak dikkat çekici bir büyüme sergilediğini vurgularken, şunları söyledi: "Bugün ülkemizde 22 ulusal, 15 bölgesel, 220 yerel televizyonun yanı sıra uydu ve kablodan yayın yapan kanallar bulunuyor. Türk reklamcılık sektörü son üç senedir her yıl yaklaşık yüzde 30 büyürken internet kullanıcılarının sayısı giderek artıyor."
Yalçındağ, özellikle İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra başlayan ve globalleşme sürecinde hızlanan Türk ekonomisindeki gelişimle, İstanbul'un 15 milyona yaklaşan nüfusuyla Güneydoğu Avrupa, Batı Asya ve Ortadoğu'nun finans ve ticaret merkezi olduğunu söyledi. MT&R Uluslararası Danışma Kurulu, dünya genelindeki medya, eğlence ve iletişim endüstrisindeki ilişkilerin geliştirilmesini ve fikir alışverişinin iletilmesini amaçlıyor.