Dünya Tadım'la kuruyemiş yiyecek

Bundan 34 yıl önce Türk insanını paketli kuruyemişle tanıştıran Tadım Gıda, gözünü Avrupa ve ABD pazarına dikti. Son dönemde çok fazla kuruyemiş alışkanlığı olmayan Avrupa ve...
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Bundan 34 yıl önce Türk insanını paketli kuruyemişle tanıştıran Tadım Gıda, gözünü Avrupa ve ABD pazarına dikti. Son dönemde çok fazla kuruyemiş alışkanlığı olmayan Avrupa ve ABD pazarına ihracat yapmaya başlayan Tadım Gıda'nın hedefi geçen yıl 3.5 milyon dolar olarak gerçekleşen yurtdışı satışlarını bu yıl 6-7 milyon dolara kadar çıkarmak. Ayçekirdeği ve leblebi ile başladıkları üretim yolculuğunda bugün fındıktan yerfıstığına, ayçekirdeğinden kabak çekirdeğine, bademden fındığa kadar 30'un üzerinde çeşide sahip olduklarını söyleyen Tadım Gıda Tedarik ve Üretim Müdürü Mehmet Er, "Son üç yılda ürün gamımıza kuru meyveleri de ekleyerek tüketicilerimize daha da geniş bir seçenek sunuyoruz" dedi.
'Fiyatlar artmayacak'
Bu ürünleri distribütörleri kanalıyla Türkiye'de 54 şehirde satışa sunduklarını belirten Mehmet Er, "2006 yılı sonunda Türkiye'nin her yerinde olmak için çalışmalar yapıyoruz. Ayrıca yurtdışında da aralarında ABD, Hollanda, Almanya, Kanada, Fransa ve Belçika'nın da bulunduğu 19 ülkede ürünlerimiz satılıyor. Bu ülkelerde aslında çok fazla kuruyemiş alışkanlığı yok. Avrupalılar daha çok yerfıstığını biliyor. Ama biz tüm ürünlerimizi onlara sevdirmek istiyoruz. Bu amaçla satışlarımızı ilk olarak Türklerin yoğun olarak yaşadığı ve Türk kültürünün tanındığı yerlerde yapıyoruz. Hedefimiz daha sonra Avrupa'nın yerlilerine de kuruyemiş yedirmek. Tadım'ı dünya markası yapmak için çalışıyoruz" diye konuştu. Geçen yıl 3.5 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini ifade eden Er, 2005 yılı hedeflerini ise 7 milyon dolar olarak açıkladı.
Türkiye'de kuruyemişin daha çok kuruyemişçilerde ve açıkta satıldığını belirten Er şunları söyledi:
"Biz hep paketli kuruyemiş alanında çalışıyoruz. Bizim ürünlerimiz yıl içerisinde aynı büyüklükte, kalitede ve tazelikte satılır. Mahsulün dalından toplandıktan sonra taze olarak üretilmesi ve tüketiciye ulaştırılması gerekir. Ürünlerimiz el değmeden günlük olarak üretilir. Bir de piyasada dökme kuruyemiş olarak adlandırılan ve açıkta satılan ürünler var. Bu sistem aslında son derece sağlıksız."
Son iki yıldır ürün azlığı nedeniyle özellikle fındık ve antepfıstığı fiyatlarında yüzde 50'den fazla artış yaşandığına dikkat çeken Mehmet Er, "Bu iki üründe bu yıl bolluk yaşanacak. Tüketiciler bu yıl ki fiyatlarla belki daha da ucuza bu iki ürünü yiyebilecek" açıklamasını yaptı.