Dünya Türk kotunu sevdi

Denim Sanayicileri Derneği (Denimder) Başkanı Nedim Özbek, 2005 yılı dokuma konfeksiyon ihracatı içinde denim pantolon payının yüzde 28'lere yükseldiğini belirterek, "80'li yıllarda Türk sosyetesinin alışverişe gittiği Milano'da şimdi herkes Türk kotu giyiyor" dedi.

İSTANBUL - Denim Sanayicileri Derneği (Denimder) Başkanı Nedim Özbek, 2005 yılı dokuma konfeksiyon ihracatı içinde denim pantolon payının yüzde 28'lere yükseldiğini belirterek, "80'li yıllarda Türk sosyetesinin alışverişe gittiği Milano'da şimdi herkes Türk kotu giyiyor" dedi. Özbek, 2005 yılı Ocak-Aralık döneminde yaklaşık 1.5 milyar dolarlık denim pantolon ihracatı yapıldığını belirtti. İhracat yapılan ülkeler arasında Almanya, İspanya ve İtalya gibi denim konusunda önemli yer edinmiş ülkeler olduğunu vurgulayan Özbek, "Dünya sizin büyüklüğünüzü eskiden kılıcınızın keskinliği ile kabul ederdi, bugün ise gücünüz ihraç ürününüzün üzerindeki etiketten anlaşılıyor" diye konuştu. Özbek, 2005 yılı için koydukları 2.8 milyar dolarlık toplam denim ihracatı hedeflerine ulaştıklarını ancak denim üreticisinin kâr etmeden çalıştığını da aktardı. Özbek, özellikle İtalya'ya yapılan ihracattaki yüzde 173'lük artışa dikkat çekti. "Geçen sene 26 milyon dolarlık kot pantolon ihraç ettiğimiz İtalya'ya bu yıl 61 milyon dolardan fazla kot ihraç ettik" diye konuşan Nedim Özbek, Çek Cumhuriyeti'ne yapılan ihracattaki yüzde 205'lik artışın da gelişimin göstergesi olduğunu vurguladı.
Asıl tehlike Fas ve Tunus
Türkiye'nin, denimi abiye haline getiren kendine özgü tasarımları, adet konusundaki esnekliği ve kalitesiyle, kendini dünyaya kabul ettirdiğinin altını çizen Özbek, Türkiye'de 500'den fazla firmanın, sektör kapasitesinin yüzde 70'ini ihraç ettiğini hatırlattı. 2006 yılında toplam denim ihracatı hedeflerinin 3 milyar doları aşmak olduğu kaydeden Özbek, "ABD'li denim üreticilerinin yaptırdığı bir araştırmaya göre, dünyada günde 2 milyar insan jean giyiyor. Bu pastadan en iyi payı almamız lazım" açıklamasını yaptı. Özbek, Türkiye'de üretilen denimin alıcılar tarafından Uzakdoğulu kumaşlar ile karşılaştırıldığında fiyatına bakılmaksızın tercih edildiğini belirtti. "Çin düşük kalitesi ve adet konusunda esnek olmaması nedeniyle bizi fazla zorlamaz" ifadesini kullanan Özbek, Türkiye'den aldığı kumaştan üretim yaparak AB ülkelerine satan Fas ve Tunus'un ibe ileride Türkiye'ye ciddi rakip olabileceklerini sözlerine ekledi.
Nedim Özbek, dernek olarak 2006'da önceliklerini eğitime vereceklerini de aktardı. "Modelist ve stilist yetiştirmek için Milli Eğitim Müdürlüğü'ne başvurduk, altyapımızı hazırlıyoruz. Birkaç hafta içinse kursa başlayacağız" diyen Özbek, yetiştirilecek elemanların sadece denim alanında uzmanlaşacaklarını da sözlerine ekledi.