scorecardresearch.com

Dünya teşvik ediyor, Türkiye elektrikli aracın fişini çekiyor

Dünya teşvik ediyor, Türkiye elektrikli aracın fişini çekiyor
25/11/2010 00:00
Elektrikli otoya yüzde 37 ÖTV şoku, otomotiv sektörüne bomba gibi düştü. Maliye'nin düzenlemesiyle elektrikli araç fiyatları el yakacak.

Otomotiv sektörünü ‘elektrik’ çarptı. Uzun zamandır elektrikli araçların üretiminde ve satışında Türkiye ’nin yıldızını parlatacak düzenlemelerin yolunu gözleyen otomotiv sektörü ÖTV şoku yaşadı. Torba Kanun Taslağı’nda elektrikli binek araçlara yüzde 37, yolcu araçlarına ise yüzde 10 ÖTV uygulanacağı maddeleri yer alıyor. Yani binek elektrikli otolarda silindir hacmi ne olursa olsun, tıpkı 1.600 cc’yi geçmeyen araçlardaki gibi ÖTV oranı geçerli olacak. Elektrikli otomobillerde Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) uygulaması ise henüz netleşmedi.
Torba Kanun Taslağı’nda yer alan düzenleme elektrik araçlar daha yollara çıkmadan ‘fişini’ çekmiş oldu. Çünkü Avrupa’da teşvik edilen elektrikli otolar Türkiye’de neredeyse iki katına çıkan fiyatlarıyla el yakacak.

Elektrikli otomobillerle ilgili vergi desteği ve teşvik bekleyen sektör, üç gün önce Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün’ün “Dünyadaki trendi yakalamak ve otomotiv sanayiinde yeni dönemin sunacağı fırsatları kaçırmamak için büyük çaba harcıyoruz” açıklamalarıyla daha da umutlanmıştı.

AB ’de 6 bin euro teşvik var
AB ülkelerinde bu tip araçlara 6 bin euroya varan teşviklerin verildiğini belirten Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, taslağın Ekonomik Koordinasyon Kurulu’nda değişmesini beklediklerini kaydetti. Aybar, Türkiye’nin elektrikli araç üretim ve satışında iddialı bir konuma gelmesi için önemli destek gerektiğini savundu.
Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt ise “Beklentimiz, Avrupa ve dünyada uygulanan vergi mevzuatlarının Türkiye’de de uygulanması. ‘Kirleten öder’ mantığının geçerli olması” dedi.

Hiçbir fark olmayacak
Chevrolet Türkiye Genel Müdürü Murat Aydın da taslağın bu haliyle elektrikli otomobil için hiçbir avantaj getirmediğini kaydetti. Chevrolet’nin 2011 sonunda elektrikli Volt’un bu vergiyle ithal edilmesi durumunda diğer araçlardan hiçbir farkı olmayacağını söyleyen Aydın, “Elektrikli Volt ABD’de teşvikle 40 bin dolar civarında satılacak. Yüzde 37 vergi ile Türkiye’de ise fiyatı 60 bin TL’yi geçecek. Bu durumda elektrikli araç ithalatı hiç cazip gelmiyor” açıklamasını yaptı.

ETİKETLER:

Avrupa Birliği

,

Euro

,

Türkiye

,

Aydın

,

MTV

,

haber

http://www.radikal.com.tr/103014810301487

YORUMLAR
(7 Yorum Yapıldı)
Tüm Yorumları Gör

Sahibinden satilik gunes enerjisi ile isleyen elektrikli otomobil ! - mimar-sinan

memoss kardesim sizde beni cok guldurdunuz:) yani fotovoltaik panolari arabanin ustune koy, yada tak bir ruzgar gulu arabanin ustune bedavaya sur der gibi. Catiniza kurulacak 15 yada 20 m2 lik bir pano duzeni arabanin hem sifir emisyonlu hemde bedavaya islemesi demek. buna eletrikli arabanin bakim ihtiyaci, yagi, filtresi olmadigini eklersek.. Simdilik elektrikli otonun onundeki tek sorun (petrol lobisinin karartmalarini saymazsak) bataryalarin enerji yogulugunun dusuk olmasi, asagi yukari, petrolun enerji yougunlugu ile karsilastirildiginda 20:1. Ne demek bu: kWh/kg kilo basina ne kadar enerji depolayabileceginiz, yani benzininki yeni lityum bataryalarina gore 20 defa daha yogun. Ama kursunlu bataryalara gore 200 defa daha yogun, yani sizin analayacaginiz orda bayagi yol almisiz. Cogu gitti azi kaldi.. siz bir tank benzinle 500 km gidiyorsaniz, ben dolu bataryamla 150 km gidiyorum (simdi sakin 150 yi 500 e bolmeyin haaa :) bataryanin agirligi ile deponun agirligi farkli) Bazilari diyor ama sen her 150 km de durup ya batryalari sarj etmek yada degistirmek zorundasin diye. Eh, o kadar kusur kadi kizindada olur, siz her durdugunuzda hem bir torba parayi sokaga atiyorsunuz hem de ccocuklarinizin gelecegini kirletiyorsunuz ben her 150 km de bir dururum bir sey olmaz!

MERAK ETMİYORMUSUNUZ SENELERDEN BERİ ELEKTRİKLİ ARAÇLARIN LAFI VAR KENDİSİ YOK - memosss

Bu kavram yeni değil çok eski. Fakat uygulaması yok. Nedeni şu. Bir batarya mesela yeni teknoloji lityum ion gibi 200 kg ağırlıkta mesela 17 kwh gibi bir elektrik enerjisi depolayabilir. Bu da bir pistonlu motorun 6 litre gibi bir akaryakıtla sağlayabileceği bir enerjidir. Elektrik motorunun veriminin % 90 pistonlu motorun % 25 gibi olması burada dikkate alınmıştır. Bu tip bir araba kabaca 60-70 km yol alır. Tekrar şarj edebilmesi için saatlerce şarjda kalması gerekir. Bir sorun daha var. Bu bataryanın ömrü yaklaşık 25.000 km de biter. Yenisinin fiyatı da 20.000 dolar kadardır. Yani sıfır araba fiyatı kadar. Her 25.000 km de yeni bir araba almaya denk yani kullanım maliyeti. Aşağıda bir yorumcu güneş panelli araba demiş. 1 m2 güneş paneli en iyi şartlarda 100 W = 0.1 kW kadar güç verir. Yani araç yüzeyi 7 m2 olsa buradan bir beygir gücü filan alırsınız. O da güneş tepede ise. Yaz günü öğle vakti!!! Onun için güneş panelli araç diye televizyonda gördükleriniz. bisiklet gibi bir şeyin ürzerinine güneş panelleri konulması ile yapılmış 1 kişiyi yavaş bir şekilde taşıyan araçlardır. Bu araçların çevre kirlliğini önlediği de bir göz boyama. Elektriğin çok büyük kısmı dünyada kömürlü santrallerle üretilir. Aslında hidroelektrik veya nükleer santrallerle üretilse çevreyi kirletmezdi. Hükümeti kutluyorum filanca şirketin göz boyamasına aldanmadığı için.

Biraz vizyon lutfen ! - mimar-sinan

Oncelikle devletten tabii, ama bizlerin de bir vizyonumuz olmasi gerek. Sükut kardesimize cevap: Birincisi, gezegenimizin dogal olmayan karbon salinimlarinin ceyregi ozel otolardan (bakin burada ozel oto ayrimina dikkat: ucaklar, otobusler, gemiler falan icinde degil) o yuzden ilk olarak halledilmesi gereken onlar. Kriz yuzunden Amerikadaki dinozorlar zor durumda simdi tam sirasidir. Zaten bildiginiz gibi Cinlilerin yada Hindistanlilarin oyle kurtaracak dinozorlari olmadigindan onlar zaten elektirige coktan gectiler. Yakinda onlarinkini alacagimiza ben Turk yapimi tercih ederdim. Bizde de OYAK "Turkiyede uretilecek , dunyayi degistirecek" diye yola cikti, gogsumuz kabardi, ama herkes anlamadi demekki. Neyse, oda olur, yavas, yavas. Ikincisi, bildiginiz gibi elektrik uretimi surekli yapilan bir sey yani geceleri elektrik kullanilmiyor diye santrallari durdurma gibi bir durum yok, gece uretilen elektrik ya heba olur yada turlu yollarla stok etmeye calisilir. (benim favorim sulari gerisin geriye yukarlara cikartmak:) Elektrikli otolarin %90 ni gece sarj olacaklari icin hatta bu bir tasla iki kus gibi bir sey. Ucuncusu, elektrikli motor kendisine sunulan enerjiyi %90-95 gibi bir verimlilikle kinetik enerjiye cevirir, halbuki icten yanmali motorlar %20-25 gibi gerisi isi, surtunmeden falan heba olur, aslinda icten yanmali motor isi uretir, tekerlekleri dondurmesi bir yan uretimdir diyebiliriz:) Hadi birde o elektrigi gunes panelleri yada ruzgardan falan urettiginizi dusunun, bu cevrecinin daniskasi degilse, artik benim baska argumanim yok.

o elektrikli araçların elektriği nasıl üretiliyor? - sükut

bu çevreci araç nereden çıktı anlayamadım artık nasıl bir lobicilik yapılıyorsa güya elekt. araçlar çevreci oluyormuş muş .. nasıl oluyor biri anlatsın bakalım elekt. üretmek için ne yapılıyor araştırın birde ülkemizin elekt. ihracatını araştırın neredeyse bütün komşularımızdan elektr. alıyoruz neden çünkü bizde HES demek çokı ayıplanmaya başladı çevreci geçinen aktivistlere soruyorum tükettiğiniz elekt. nasıl üretiliyor bir bakın . İyi hesaplanmaz ise bu elekt. araçlarla ülke ekonomisi çok büyük zarar görür . Bu süreçle bereaber nükleer enerji santralleri artık bir mecburiyet haline gelecektir. O zaman neden şimdi kurmuyoruz? kimleri zengin ediyoruz? Yani çevreci araç diye birşey yok bu tamamen yeni bir pazarlama modeli ayrıca 30bın dolara çevreci araca ülkemizin kaçta kaçı sahip olacak ki bunun vergilerini tartışıyoruz..

ezbere, otomatik - alsat

devlette işler böyle yürüyor, ne yazık ki. geliştirme, iyileştirme her zaman bürokrasinin arasında kayboluyor. bitmek bilmeyen yazışmalar "ne var yahu, bu da araba, o da araba, aynı tarfeyi uygulayalım, bitsin gitsin. zaten saat 4:56, dört dakika sonra measi bitiyor, adamı uğraştırmayın" şeklinde sonuçlanmıştır. üst kademe yöneticilerin politik sebeplerden çevre, demokrasi, özgürlük nutukları atmaları normal, ancak işlerine tam olarak gelmeyen konularda uygulamaya geçilmesinin istemezler ve sümen altından sümen altına gezer. bugün sorsanız RTE çevrecinin daniskası olduğunu hala iddia eder, ama söz ile öz aynı olmayınca laflar havada kalıyor

HÜKUMET NE YAPSIN VERGİ TOPLAYAMIYOR - Avukat İskender

Hükumet Kyoto Protokolünü ve 2015 den itibaren Karbon Emisyonunu düşürme taahhüdünü nasıl yerine getirecek onu düşünmüyor günü kurtarma peşinde.Halbu ki 2015 den sonra Türkiye'nin Karbon emisyonu düşürme taahhütlerini yerine getirmeyince Taraf ülkelere ne kadar ceza ödeyecek onları hiç düşünmüyor.Zaten bizde ki alışkanlıktır bu benden sonrası tufan anlayışı.Daha ciddi bir şekilde Karbon emisyon envanteri çıkarılmadı.Tabi İşin bir yanı bu,Diğer yanı ise Tüccar ve sanayici.Onların da İthalattan önce imalatı düşünmeleri gerekmez mi?Bir taraftan aylığı ortalama 600 liradan araba satacaksınız ,tefeciler kazanacak,sanayici artık Dünya'nın terk etmeye başladığı teknoloji ürünleri millete kakışlayacak,dışarıya bol bol döviz transfer edecek ve sonra çıkıp Avrupa teşvik ediyor biz ise bu denli vergi bize bu araçların ithalini cazip kılmıyor diyeceksiniz.Olmaz böyle şey.KDV,ÖTV MTV yi siz mi ödüyorsunuz?Hayır Millet ödüyor.Siz Dolaylı tahsildarlık yapıyorsunuz.Tatlı kar yok diye feryat ediyorsunuz.İhracat da KDV geri ödemesini hiç bahsetmiyorsunuz.Neden acaba?Kaptilazmin gereği bu diyebilirsiniz doğrudur.Ama %300 kar da biraz insafsız değil mi?Bu ülkede 70 milyonu aşkın insan yaşıyor,Kimin haddine geleceğimizi karartmak üç beş kuruş için?İnsan Temiz Hava ile,Temiz su ile,temiz enerji ile yaşıyor.Doğru dürüst bir sanayici çıkıp ülkeyi ağaçlandıracağım diyor mu?Demez işine gelmez Masraf.İyi de Ülke çölleşince,ülke fakirleşince,ülke salgın hastalıkların pençesine düşünce ne yapacaksınız.Sizin paracıklarınız belki dünyanın bir yerine gitmenizi sağlayacak ama torunlarınız ,torunlarımız nasıl yaşayacak bu ülkede.

Bizde böyle yerseniz!!! - by-bucur

Evet, yıllarca bu ülkede daha tasarruflu olmasına karşı dizel araç satışlarının daima önü kapatıldı, oysa avrupa yıllar önce dizeli yaşamına sokmuştu. Yıllaca televizyon teknolojimiz dahil hep geriden en az 10 yıl geriden geldik. Bir kaç kalp insanın bizleri sömürmesi ve bir kaç imza yetkisi olan şuursuzun da ziftlenmesi yüzünden hep geride kaldık ne yazık ki. Bu ülke 80 ihtilalinden sonra biraz ivme kazandı. F16 ları yapınca eteklerimiz zil çaldı. Oysa 1950ler de uçak ihrac eder durumdayken fabrikalarımızı birileri istedi diye kapattık. Devrim arabalari filmi bunu güzel bir şekilde irdeledi. Hala at gözlüğü ile bakanların söz sahibi olduğu ülkemde ne yazık ki geride kalma alışkanlığı sürdürülmektedir. Dün öğretmenler günüydü, ışıklarıyla bizleri aydınlatanların günü. Onların o çabalarını hep boşa çıkarmaya gayret ediyoruz!!!