Dünyanın en güçlü dizeli onda

Alman lüks otomobil ve arazi aracı üreticisi Audi AG'nin 2006 yılı içinde satışa sunduğu ve kısa sürede dünya çapında 26 bin adetten fazla satılan ilk safkan arazi aracı Q7, artık dünyanın en güçlü dizel motoruna sahip seri üretim binek aracı olarak anılacak.

İSTANBUL - Alman lüks otomobil ve arazi aracı üreticisi Audi AG'nin 2006 yılı içinde satışa sunduğu ve kısa sürede dünya çapında 26 bin adetten fazla satılan ilk safkan arazi aracı Q7, artık dünyanın en güçlü dizel motoruna sahip seri üretim binek aracı olarak anılacak. Daha önce bir
Audi modeli olan A8'e ait bu unvanı devralan Q7 V12 TDI, 500 beygir ve 1000 Nm tork üreten motoruyla dizel motorun tarihçesinde yeni bir dönemi başlatacak.
Son 10 yıldır dizel teknolojisiyle ilgili araştırma ve geliştirmeye yönelik faaliyet gösteren otomobil üreticileri arasında ön sırada bulunan Audi AG, ultra modern piezo enjeksiyon sistemiyle çalışan TDI prensibini geliştirmeye yoğunlaştı. A8 modeline entegre edilen 4.2 litrelik V12 TDI motorla 'en güçlü' ve dizel motorlu yarış otomobili R10'u üreten Audi, 'Le Mans 24 Saat'i dizel motorlu yarış otomobiliyle kazanan ilk marka' olmuştu.
Ruhu yarış otomobilinden
Firmanın dizel motorlu Le Mans otomobili R10'da kullanılan V12 yapılı motorun seri üretim modellere uyarlaması olarak tanımlanan yeni nesil V12 TDI motor, 500 beygirlik gücüyle Audi'nin ilk SUV (Spor Aktivite Aracı) modeli Q7'ye 'dünyanın en güçlü seri üretim otomobili' unvanını kazandırdı. Audi Q7 V12 TDI, 28 Eylül-14 Ekim arasında düzenlenecek Paris Otomobil Fuarı'nda görücüye çıkacak.
Audi'nin mevcut motor yelpazesinde yer alan 4, 6 ve 8 silindirli 2.0, 3.0 ve 4.2 litrelik sportif karakterli dizel motorların oluşturduğu hiyerarşik düzenin en tepesine konumlandırılan 6.0 litrelik turbo dizel motor, 650 beygir güç üreten R10 yarış aracının motorunun 'herkesin kullanımına sunulmuş uygulaması' olarak nitelendiriliyor.
İlkbaharda Türkiye'ye geliyor
Altı ileri vitesli tiptronic şanzımanı olan Audi Q7 V12 TDI, sıfırdan 100 kilometreye 5.5 saniyede çıkıyor. Otomobil elektronik olarak sınırlandırıldığı için R10 gibi 330 kilometre son hıza çıkamasa da 250 kilometreye rahatlıkla erişebiliyor. 100 kilometrede 11.9 litrelik ortalama yakıt tüketimine sahip olan Audi Q7 V12 TDI'da quattro teknolojisi, yani sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor. Sistemin temelinde bulunan Torsen merkezi diferansiyeli, asfalt ve arazide motor gücünü tüm tekerleklere dağıtarak denge sağlıyor. Audi RS 4'te de kullanılan Torsen diferansiyel sistemi, Audi Q7'de de 40:60 oranında (ön/arka) standart tork dağılımını gerçekleştiriyor. Böylece Audi Q7 sürücüsünün dengelenmiş aks yükü dağılımı sayesinde tork yönetiminden bağımsız bir şekilde, daha seri ve hassas bir sürüş yaşamasını sağlıyor.
Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtılmasının ardından 2007 yılının ilk aylarında Batı Avrupa pazarlarında satışa sunulacak olan Audi Q7 V12 TDI, yeni yılın ilkbahar aylarında da Türkiye yollarına çıkmış olacak.
Audi satış rekoru kırdı
Audi AG, Ocak-Ağustos 2006 döneminde dünya genelinde gerçekleştirdiği 601 bin 500 adetlik araç satışıyla geçen yılın aynı dönemine göre satışlarını yüzde 8.6 arttırarak kendi rekorunu kırdı. Doğuş Otomotiv-Audi ise sekiz ay sonunda ulaştığı 2 bin 496 adetlik satış rakamıyla Türkiye pazarındaki lüks segmentteki liderliğini korudu. Söz konusu sekiz aylık
dönemde gerçekleştirilen 601 bin 500 adetlik araç satışında özellikle dört modelin satışlarındaki artış dikkat çekti. Audi'nin lüks kompakt sınıftaki modeli A3 162 bin adet, A4 Cabrio 21 bin 450 adet, A6 158 bin 500 adet
ve A8 15 bin 200 adetlik satış performansı yakaladı. Audi satış ve pazarlamadan sorumlu yönetim kurulu üyesi Ralph Weyler, Audi Q7'nin kısa sürede beğeni toplayarak 26 bin 100 adetlik satışa ulaştığını açıkladı.