Dünyanın en yaratıcı eserleri İstanbul'da

Milliyet gazetesinin 2002 yılından beri temsilcisi olduğu dünyanın alanında en büyük organizasyonu Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'nin 4'üncü İstanbul sergisi...

İSTANBUL - Milliyet gazetesinin 2002 yılından beri temsilcisi olduğu dünyanın alanında en büyük organizasyonu Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'nin 4'üncü İstanbul sergisi, reklamveren, ajans ve akademik çevrelerden yetkililerin katılımıyla Doğan Medya Center'da (DMC) düzenlenen geceyle açıldı.
Televizyon, basın, açıkhava, medya planlama, internet, doğrudan pazarlama, titanyum ve radyo kategorilerinde ödül kazanan dünyanın en yaratıcı reklam kampanyalarının izlenebileceği 4. Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali sergisi 2 Ekim'e kadar devam edecek.
Sergilenen 572 çalışma arasında 286 basın ve açıkhava,150 film, 2 internet, 49 doğrudan pazarlama, 20 medya planlama, ve 61 radyo çalışması bulunuyor. Haziranda Cannes'da yapılan 2005 Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'ne Türkiye 135 çalışma ile katılmış ve Türk ajansları 4 çalışma ile finale kalmıştı. Dün gece finale kalan TBWA İstanbul, OMD, Starcom, Link McCann Erickson ajanslarına sertifikaları da verildi.
Cannes'daki festivalin her yıl basın ve açıkhava jürisine bir Türk jüri üyesi gönderiliyor. Türkiye'yi 2006 yılında ise Rafineri Ajans'ın yaratıcı yönetmeni Ayşe Bali temsil edecek.
'Türk reklam sektörünün standardı yükseliyor'
Serginin açılış konuşmasını yapan Doğan Gazetecilik Reklam Grup Başkanı Viki Habif "Dördüncü Cannes Lions sergisi bir hafta reklam sektöründeki profesyonellere ve üniversite öğrencilerine açık olacak. Grand Prix, Altın, Gümüş ve Bronz Aslan kazanan toplam 572 adet ödüllü çalışma sergi salonunda görülebilecek" dedi.
Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'nin sadece bir ödül yarışı değil, Fransız Riveria'sında her yıl haziran ayında birbirinden ilginç seminerleriyle dünya reklam sektörünün buluşma noktası olduğunu belirten Habif şöyle konuştu:
"Türkiye'den katılımı artırmak ve orada sesimizi daha fazla duyurmak adına dört yıldan beri uğraş veriyoruz. Bu yıl Türkiye'nin ve reklam sektörünün tanıtımı için The Rhythm of Turkey adıyla 60 sayfalık çok güzel bir gazete hazırlandı. Ve doğrusu çok da iltifat aldık. Burhan Öçal'ın darbukasının sesini ve Türk gecesini Cannes'da duymayan kalmadı. Türk reklam sektörünün standardı yükseliyor. Bugüne kadar, Hakkı Mısırlıoğlu, Paul McMillen ve son olarak Ali Taran yol gösterici oldular ve bilgilerini paylaştılar. Medya jürisi Demet İkiler ile bu kategoride Türkiye ilk defa temsil edildi. Kendi mindshare camiasına Türkleri daha iyi tanıttı."