Duygusal çalışanlar DHL'e ödül getiriyor

Mesai saati bittiği için müşteride gönderinin kalmasına gönlü razı olmayan çalışanlar sayesinde DHL Türkiye, 143 ülke arasında iki yıl üst üste 'en başarılı operasyon ekibi' seçildi.
Haber: HALE TÜZÜN / Arşivi

İSTANBUL - Mesai saati bittiği için müşteride gönderinin kalmasına gönlü razı olmayan çalışanlar sayesinde DHL Türkiye, 143 ülke arasında iki yıl üst üste 'en başarılı operasyon ekibi' seçildi. DHL'nin gelişmekte olan ülkeler ve Latin Amerika'yı içine alan bölgede, 2004 yılında ve 2005 yılının ilk altı ayında aynı ödülü alan DHL Türkiye, bu ödülü iki kez alarak bir ilke de imza attı.
Türkiye, bölgesinde İsrail ve Arap Yarımadası'nı geçerek ilk sıraya yerleşti. DHL Türkiye, bu ödüle gönderinin toplanmasından müşteriye teslimatına kadar olan sürecin göz önüne alındığı performans değerlendirmesinde en iyi notu alarak ulaştı.
DHL'nin başarısının çok önemli bir yönü olduğunu da söyleyen DHL Türkiye Anadolu Operasyon Müdürü Koray Çıtak, "Türkiye bulunduğu bölgedeki diğer ülkelerden farklı olarak engebeli bir arazi, yoğun trafik ve zor ulaşım şartlarına sahip. Avrupa'yla karşılaştırdığınızda Türkiye'de neredeyse düz arazi yok. Biz Malatya'dan aldığımız gönderiyi yarın sabah 09.00'da yerine teslim ediyoruz. Bunları düşününce gönderinin teslimat süresi ve koşullarında elde ettiğimiz başarı dikkat çekici" dedi.
DHL Türkiye olarak günde 5-6 bin gönderiyi alıp dağıttıklarını, 143 ülke arasında gönderiyi en hızlı dağıtan ve en az müşteri şikâyeti alan ekip olduklarını vurgulayan Çıtak, bu başarının sırrını ise, 'eğitimli ve çoğunluğu yabancı dil bilen personel, planlama ile personelin iş konusundaki duygusal yapısı' olarak açıkladı.
Kuryelikten yöneticiliğe
Türkiye'deki operasyon ekibinde kimsenin gönderi müşteride kaldığında gönlünün buna elvermediğini ve gece de olsa o gönderiyi dağıtım için aldığını açıklayan, "Oysa diğer ülkelerde mesai bitince ekipler cihazlarını kapatır ve evlerine gider. Bizi başarıyı ulaştıran biraz da bu duygusal yönümüz" diye konuştu.
DHL Türkiye'nin operasyon ekibinin İstanbul'da 160, Anadolu'da ise 170 kişilik bir ekiple çalıştığına dikkat çeken İstanbul Operasyon Müdürü Kaan Adar da, ekibin eğitimine çok önem verdiklerini ifade etti.
Adar, bu sayede kurye olarak işe başlayan birçok çalışanın Londra'da Bilgi teknolojileri uzmanı, saha satış müdürü, operasyon şefliği gibi görevlere yükselebildiğini sözlerine ekledi.
Akıllı çalışma prensibinin benimsendiği DHL Türkiye'nin ekibinin her yıl yüzde 10, iş hacminin ise yüzde 30-40 büyüdüğü de hatırlatıldı.