DYH gelirini büyüttü

Doğan Yayın Holding'in (DYH) konsolide gelirleri, 2004 yılında yüzde 54 büyüyerek 1 milyar 44 milyon dolar oldu. DYH Üst Yöneticisi Mehmet Ali Yalçındağ, "en büyük müttefikimiz büyüme ve düşük enflasyon oldu" dedi.

İSTANBUL - Doğan Yayın Holding'in (DYH) konsolide gelirleri, 2004 yılında yüzde 54 büyüyerek 1 milyar 44 milyon dolar oldu. DYH Üst Yöneticisi Mehmet Ali Yalçındağ, "en büyük müttefikimiz büyüme ve düşük enflasyon oldu" dedi. DYH'den yapılan yazılı açıklamada, net kârın bir önceki yıla göre dolar bazında yüzde 6 azalarak 44.2 milyon dolar olarak gerçekleştiği bildirildi.
DYH Üst Yöneticisi (CEO) Mehmet Ali Yalçındağ, en önemli iki müttefiklerinin istikrarlı büyüme ve düşük enflasyon olacağına işaret ederek, "Ekonominin bu iki temel direği, reklam verenlerin daha uzun vadeli reklam planlaması yapmasına imkân verecek." dedi.
Yazılı ve görsel basının 2001 krizinden sonra tekrar 2000 yılı büyüklüklerini yakaladığını ifade eden Yalçındağ, grubun 2000 yılında 647 milyon dolar olan konsolide gelirlerini 2004 yılında 1 milyar doların üzerine çıkarmayı başardığını vurguladı. Yalçındağ, 2005 yılında daha yüksek bir büyüme ve kârlılık elde edeceklerini umduğunu belirterek, "2005 yılının ilk 3 ayına ait geçici veriler, reklam gelirlerimizin dolar bazında yüzde 36 büyüdüğünü gösteriyor. Bu da bizim, 2005 reklam gelirlerimiz için bütçelediğimiz dolar bazındaki yüzde 29'luk büyüme hedefine rahatlıkla ulaşabileceğimizi gösteriyor" dedi. Pazarda liderliklerinin devam edeceğini ifade eden Yalçındağ, uzun vadeli olarak da yurtdışı pazarlarla ilgili stratejilerini yeniden gözden geçirdiklerini, genişlemeye yönelik, Yeni Avrupa, Avrasya ve Ortadoğu'daki fırsatları takip ettiklerini kaydetti.
Mehmet Ali Yalçındağ, toplam reklam gelirlerinin 2004 yılında yüzde 48 oranında artarak 489 milyon dolara ulaştığını bildirerek, 2004 yılında DYH'nin toplam gazete tirajının yüzde 11 artarak günlük ortalama 1.7 milyon adede ulaştığını kaydetti. Mehmet Ali Yalçındağ, DYH'nin faaliyet kârlılığının ise 2003 yılındaki 11 milyon dolar zarardan, 2004 yılında 78.5 milyon dolar kâra ulaştığını sözlerine ekledi.