DYH hedefleri yakalıyor

Geçici ve denetlenmemiş sonuçlara göre, Doğan Yayın Holding'in (DYH) grup içi ve grup dışı toplam reklam gelirleri ilk altı ayda yüzde 33 artarak 557.2 milyon YTL'ye ulaştı.

İSTANBUL - Geçici ve denetlenmemiş sonuçlara göre, Doğan Yayın Holding'in (DYH) grup içi ve grup dışı toplam reklam gelirleri ilk altı ayda yüzde 33 artarak 557.2 milyon YTL'ye ulaştı. Haziran ayı reklam gelirleri de geçen yılın aynı ayına göre yüzde 29 artışla 106.6 milyon YTL'ye erişti.
Yılın ilk altı ayında reklam harcamaları açısından finans, otomotiv, gıda, inşaat-emlak, kozmetik, elektronik, mobilya, perakende ve diğer hızlı tüketim ürün gruplarından oluşan ilk 10 sektör, Türkiye'deki reklam büyümesini sürüklemeye devam etti. DYH'de en yüksek büyümenin emlak, gıda, kozmetik, perakendecilik gibi sektörlerde gerçekleştiği açıklandı.
'Düşük sezon bir şans'
DYH Mali İşler Grup Başkanı Soner Gedik, "Ocak ve şubat aylarındaki beklenenden düşük reklam satışına rağmen, ilk altı ayda yakaladığımız büyüme bütçelediğimiz seviyelere yakın gerçekleşti. Haziran ayında, ağırlıklı olarak emlak ve otomotiv sektörü reklam harcamalarında yavaşlama görüldü ancak bütçelerden çok uzaklaşılmadı. Açıkçası medya sektörünün oldukça düşük sezon olan temmuz-ağustos dönemine girmiş olması bizim için önemli bir şans ve fırsat. Bu dönem içinde hem global ve hem de Türkiye ilişkili endişelerin azalacağına inanıyoruz. Böylelikle, yüksek sezon olan dördüncü çeyrek reklam harcamaları normal seyrinde devam edecektir" dedi.
Doğan TV'de (DTVR) marj iyileşmesi ikinci çeyrekte de devam ediyor. Denetlenmemiş geçici verilere göre, DTVR'nun konsolide gelirleri yüzde 58.7 artarak 2005 yılı ilk altı ayındaki 162.3 milyon YTL'den 2006'nın aynı döneminde 257.6 milyon YTL'ye ulaştı.
DTVR'nin 2005 yılı ilk altı ay denetlenmemiş FVAÖK (Faiz, vergi ve amortisman öncesi kâr) 20.9 milyon YTL'ydi. 2006'nın aynı döneminde yüzde 125 büyümeyle FVAÖK, 47 milyon YTL'ye ulaştı. Böylelikle FVAÖK marjı yüzde 18.2'ye ulaştı. Geçen yılın aynı döneminde bu oran yüzde 12.9'du. Açıklamada sonuçların denetlenmemiş ve geçici yönetim raporlarından elde edilen konsolide rakamlar olduğu hatırlatıldı.
Soner Gedik, "Doğan TV'nin konsolide gelirlerindeki yüzde 60'a yakın büyüme ve faaliyet kâr marjının yüzde 18'lere yükselmesi doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Ayrıca, Star TV'nin ilk yılında pozitif operasyonel kârlılık göstermesi, uzun süredir zarar eden CNN Türk'ün kârlı bir operasyona dönüşmesi, radyoların kâra geçmesi olumlu gelişmeler" dedi.