Effie ödülleri sahiplerini buldu

Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği tarafından ilk kez bu yıl düzenlenen Effie Reklam Etkinliği Ödülleri önceki gün sahiplerini buldu.

İSTANBUL - Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği tarafından ilk kez bu yıl düzenlenen Effie Reklam Etkinliği Ödülleri önceki gün sahiplerini buldu. American Marketing Association lisansı ile gerçekleştirilen Effie Türkiye Reklam Etkinliği yarışmasına 27 ajans toplam 95 kampanya ile başvurdu.
11 kategoride 23 kampanya Effie almaya hak kazandı. Medya/yayın kategorisinde Posta gazetesinin reklam kampanyasıyla Medina Turgul DDB'nin bronz ödül kazandığı yarışmada, Altın Effie ödülünü gıdada Lay's kampanyasıyla Alice BBDO, içecek alanında Cola Turka ile ve dayanıklı eşyada Arçelik'le Y&R/ Reklamevi, temizlik ürünlerinde Alo ile Markom Leo Burnett aldı.
Doritos A La Turca ile Alice BBDO, Turkuaz'la Ultra, Orkid'le Markom Leo Burnett, T-Box'la Rafineri, Opet'le ve Bridgestone'la Medina Turgul DDB, Beko-Dizüstü Bilgisayar'la TBWA/İstanbul, Hazırkart'la Alametifarika, Tetrapak'la da Pars/ McCann-Erickson ajansları çeşitli kategorilerde gümüş ödüle layık görüldü. Medya/yayın kategorisinde Posta kampanyasıyla Medina Turgul DDB bronz ödül aldı. Bronz ödüller ve kampanyalar şöyle: Coca-Cola ile Pars/McCann-Erickson, Worldcard'la RPM/Radar, Eti Form 2002 ile DDA, Elidor 7/24'le Manajans/Thompson, Omo ile Lowe, Twigy ile Repro ve Volkswagen Transporter kampanyasıyla Medina Turgul DDB.
Başarıya giden yol
Reklamcılar Derneği Başkanı Jeffi Medina, "Kazanmanın yarısı hedef koymaktır. Diğer yarısı da gözünü hedeften ayırmamak" dedi. Effie'nin nihayet hayatlarının bir parçası olduğunu belirten Medina, "Reklamcılık, reklam ajansları dışındaki disiplinlerce de yapılabilecek bir meslek değil. Effie, mesleğimizi hafife alanlara verdiğimiz bir cevap" diye konuştu.
Medina, Posta'nın ödülünü Doğan Gazetecilik Reklam Grup Başkanı Viki Habif'e verdi. Temel amaçlarından biri reklamveren ve ajans işbirliğinin geliştirilmesi olan Effie, etkinliği yüksek, sonuç getiren kampanyaları seçerek ödüllendiriyor. Katılan kampanyaların planlama, pazarlama araştırması, yaratıcılık, medya gibi unsurları başarı ile birleştirmiş olmaları bekleniyor.