'Eğrisi doğrusuna denk geldi, Tansaş'la faaliyet kârımızı yüzde 218 artırdık'

Migros Türk Genel Müdürü Aziz Bulgu, Migros-Tansaş birleşmesinde başarı öyküsü yazdıklarını belirterek, "Migros Türk bugün yurtdışı dahil 882 mağaza, 20 bin çalışan ve 300 milyon müşteriye ulaştı.

İSTANBUL- Migros Türk Genel Müdürü Aziz Bulgu, Migros-Tansaş birleşmesinde başarı öyküsü yazdıklarını belirterek, "Migros Türk bugün yurtdışı dahil 882 mağaza, 20 bin çalışan ve 300 milyon müşteriye ulaştı. Kombine ciromuz 3.3 milyar doları buldu. Faaliyet kârımız yüzde 218 arttı" dedi. Bulgu, uzun süre görüştükleri Gima yerine Tansaş'ı almalarını, "Eğrisi doğrusuna denk geldi" diye değerlendirdi. Bulgu, Fiba Grubu'nun Gima'yı son anda Carrefoursa'ya satması üzerine alımını gerçekleştirdikleri Tansaş'la birleşmenin kendilerine büyük güç kattığını söyledi.
Aziz Bulgu, "Eğrisi doğrusuna geldi, Tansaş bize çok büyük güç kattı. Bu çapta bir birleşme hem sektörümüz, hem de Migros için büyük dönüm noktası oldu. Üst üste konan değerden daha büyük bir lider çıktı. Genelde birleşmelerde hem ciro, hem müşteri kaybı yaşanır. Ama bizim örnekte böyle olmadı.Başta Rusya olmak üzere Ramstore'lar da dahil edildiğinde Tansaş'la birlikte 882 mağazaya, 20 bin çalışana, yıllık 300 milyon müşteriye ve 3.3 milyar dolarlık kombine ciroya ulaştık. Üstelik faaliyet kârımız yüzde 218 arttı" diye konuştu.
Tansaş'tan katkı
Koç Holding ve Migros'un Tansaş'ı 10 Kasım 2005'te aldığını, 26 Haziran 2006'da birleşme kararı verdiklerini birleşmenin 1 Temmuz 2006'da gerçekleştiğini belirten Bulgu, şöyle konuştu: "Farklılıklar korunarak, en iyilerde buluşma stratejisini uygulayarak birleşmeyi gerçekleştirdik. 2005'te 3 milyar YTL kombine ciroya ulaşan Migros Türk, 2008'de 6 milyar YTL'yi geçecek, 2009'da da 7 milyar YTL'ye yürüyeceğiz.
Böylece hem yurtiçi, hem toplam kombine hacim olarak 2005'te Türk perakende sektörünün birinci sırasında olan Migros, üç yılda 1 milyon metrekarelik satış alanına sahip olacak."
Migros'un birleşme öncesi Şok ve Kangurum'la birlikte 2 milyar YTL ciro yaptığını hatırlatan Aziz Bulgu, "Tansaş'ın Macrocenter'la birlikte cirosu 1.2 milyar YTL'nin üzerindeydi. Birleşmeyle formatları zenginleşen Migros, 3.3 milyar YTL'lik ciroya çıktı. Toplam cironun yıl sonunda 3.7 milyar YTL olmasını bekliyoruz. Tansaş'ın satın alınması, hızlı birleşmenin yanı sıra büyümeyi de sürdürünce 2006'da yüzde 78'lik büyüme oranına ulaşmış olduk" açıklamasını yaptı.
Aziz Bulgu, şöyle devam etti: "Migros, Tansaş, Macrocenter ve Şok olarak her mağaza formatında yeni mağazalarla farklı iller ve bölgelere girdik. Ege'nin Tansaş'ı Karadeniz'e de açılıyor, Migros yeni illerde ve stratejik noktalarda yeni yatırımları gerçekleştiriyor. 2005 sonunda 46 ildeki faaliyetimiz 52 ile yükseldi. 2005 Tansaş ve yurt dışı dahil 783 mağazayla kapanmıştı. 2006'da yurtiçinde yıl içinde 18 Migros, 53 Şok, 24 Tansaş, 1 Macrocenter yatırımı gerçekleştiren Migros Türk, 2006'da yurtdışında açılan Ramstore'larla 882 mağazaya ulaşmış olacak. 2007'de de 100 yeni mağaza açmayı hedefliyoruz."
Migros Halep'e gidiyor
Bulgu, Tansaş olayına satın alma değil, birleşme şeklinde baktıklarını, çalışanlara da bu bakışı yansıttıklarını belirterek, şunları söyledi: "Birleşme operasyonu sırasında 'Turuncudan mavi, maviden turuncu olmaz' dedik. Migros'ları Tansaş'laştırmadık, Tansaş'ları da Migros'laştırmadık."
Aziz Bulgu, başta Rusya olmak üzere BDT ülkelerine yayılan Ramstore hipermarket ve alışveriş merkezlerinin sayısının yıl sonuna kadar 84'e çıkacağını söyledi. Bulgu, Suriye'nin Halep kentinde Ramstore açmayı planladıklarını, Ukrayna ve Gürcistan'ı da incelediklerini vurguladı.



Enflasyon yüzde 4!
Migros Türk Genel Müdürü Aziz Bulgu, Migros-Tansaş birleşmesinin ardından ortaya çıkan gücün ölçek ekonomisinin avantajlarını kullanmayı bildiğini ifade ederek, "Daha uygun şartlarda mal alımı yapmaya başladık, bunu da müşterimize, yani tüketiciye yansıttık" diye konuştu.
Migros Türk'ün 11 aylık verilere göre ortalama enflasyonu yüzde 4 olarak gerçekleşmiş. TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu) ise 11 aylık TÜFE'yi yüzde 9.86 olarak açıklarken, Migros'un yüzde 4'lük enflasyonu bazı formatlarda yüzde 2'de kalmış. Birleşmeyle artan müşteri sayısının yanı sıra yüzde 6 da ek müşteri büyümesi sağlanmış.
'Çocuklara haksızlık'
Aziz Bulgu, ekonomideki gelişmeleri ise şöyle değerlendirdi: "Sürdürülebilir gelişimi sağlamak yarının Türkiye'sini çok farklı yerlere ulaştıracak. Siyasi nedenlerle bu gerçeği hayale çevirmek çocuklarımıza haksızlık olur. Biz planlarımızı büyüyen, istikrarlı ve dünyanın ilgisini çeken Türkiye üzerine kurguladık."