'Ekmek teknesi' Clio III

Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet, "2003 Megane yılıydı. 2004 performans yılı oldu.

İSTANBUL - Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet, "2003 Megane yılıydı. 2004 performans yılı oldu. Geçiş dönemi olan 2005'te ise Avrupa'da Yılın Aracı seçilen ve Bursa'da üretilecek Clio III ve yeni Megane Sedan ile boyut değiştireceğiz. Bu yıl üretim yüzde 30 artışla 240 bin adete çıkacak ve üçte ikisi ihracatta değerlendirilecek" dedi.
YTL'nin bu kadar değerleneceğini tahmin etmediklerini de belirten Gabillet, yüzde 8'lik enflasyonda liranın yüzde 15 değerlenmesinin ihracatta sorun yarattığını, global rekabet anlamında da erozyon yaşanmasına neden olduğunu ifade etti. Gabillet, Bursa fabrikasında Megane Sedan ve Clio Symbol'ü üreten Oyak Renault'nun geçen yıl 179 bin 669 otomobil, 96 bin 358 motor ve 141 bin 150 vites kutusu ürettiğini, üretimin yüzde 32'sinin iç pazar, yüzde 68'inin ihracatta değerlendirildiğini, 2.1 milyar dolarlık cironun 1.4 milyar dolarının ihracattan geldiğini söyledi. Şirketin 1998-2005 arasındaki kümülatif ihracat geliri 6.8 milyar dolara çıktı. 2006 yılı itibarıyla Renault'nun Türkiye'deki yatırım tutarı 1 milyar avroyu bulacak. 1995-2005 yılları arasında 900 milyon avroluk yatırım yapan, 2006'da ise buna 150 milyon avro daha ekleyecek olan şirketin çalışan sayısı arttı.
Yatırım istihdama yaradı
Gabillet, "Beş kıtada 100 ülkeye ihracat yapıyoruz. 2005'te çalışan sayımız 2004'e göre 600 kişi artarak 4 bin 974 oldu. Bu önümüzdeki yıllarda da devam edecek. 2006'nın ilk üç ayında 500 kişilik alımla toplam sayımız 5 bin 500'e çıkacak. 2006'da yerli parça kullanma oranımız yüzde 60'dan 70'e çıkacak. İmalatçılarımızda da istihdam artışı olacak. Çalışanlarımıza adam başı 60 saat olmak üzere toplam 300 bin saat eğitim verdik" dedi.
Otomotiv sektöründe 2005, resmi olmayan rakamlara göre 700 bin adetlik satışın aşıldığı yıl olarak tarihe geçti. Toplamda 710 bin adeti geçen satış yapıldı. Bu rakamın yaklaşık 437 bin adetlik bölümü binek araçlara ait.
Binekte sekiz yıldır lider
Renault işte bu bölümde 76 bin 378 adetlik satış ve yüzde 17.5 pazar payıyla üst üste sekizinci defa pazar lideri oldu. Şirket toplam pazarda ise 107 bin 806 adetlik satış ve yüzde 15.2 pazar payını aldı. Binek otomobilde birinciliği elde eden Renault'nun Bursa'da ürettiği Megane Sedan 29 bin 225, Clio Symbol 28 bin 11 adetle en çok satan modeller.
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, "2004 ile kıyaslandığında binek otomobilde yüzde 3 düşüş, hafif ticaride yüzde 13 yükseliş gerçekleşti. Hafif ticari araç yönünde gelişen pazarda binek otomobillerde ipi Renault göğüsledi" dedi.
Kardeş Dacia'nın pazar payı arttı
Renault Grubu'nun yeni markası Dacia, Türkiye'de 2003 yılında yüzde 0.5 olan pazar payını 2005 itibarıyla yüzde 2'ye çıkardı. Dacia Türkiye Genel Müdürü Merih Tüzün, "En çok gelişim gösteren ilk üç markadan biriyiz. Markanın bilinilirliği arttı, imajı güçlendi ve kolay ulaşılabilir hale geldi. Yetkili satıcı sayımız 35'ten 60'a çıktı. 2006'da bu rakam 73 olacak. Logan'ın motor gamına dizelin eklenmesiyle satışı olumlu etkilendi. 2005'te 8 bin 464 otomobil satışı elde ettik. Logan sedana 16 supaplı bir motor seçeneği eklenecek" dedi.