Emekliden esinlenen Kipa ucuzu arıyor

İSTANBUL - Kipa, ‘Kipa en ucuzun peşinde’ kampanyası ile sürekli ucuzluk hareketi başlattı. Kipa tarafından, market market dolaşıp en ucuz ürünü bulan emeklilerden esinlenilerek başlatılan kampanyada, her hafta 4 bin civarında ürünün fiyatı dokuz ayrı markette kontrol edilerek, en ucuz fiyatlar bulunuyor ve marketteki ürünlerin fiyatları bu en ucuz fiyatlara eşitleniyor. Bu ürünlerin takibi Kipa mağazalarından ve www.kipaenucuzunpesinde.com sitesinden yapılabiliyor.
Kampanyaya ilişkin soruları yanıtlayan Tesco Kipa Pazarlama Direktörü Burak Dolanay, Kipa olarak daha önce de fiyat inisiyatiflerinde bulunduklarını, bu kampanyaya ise ramazan ayı ile birlikte başladıklarını belirtti. Tüketicilerin fiyatla ilgili beklentilerinin özellikle krizle birlikte arttığına işaret eden Dolanay, bu talebe cevap vermek ve onların bütçelerine destek olmak adına kampanyayı hayata geçirdiklerini bildirdi. 

4 bin ürün belirlendi
Dolanay, “Kampanyayı yaparken hem emeklilerden hem de piyasaya daha duyarlı müşterilerimizden esinlendik” dedi. Tüketicilerin en çok tercih ettiği yaklaşık 4 bin civarında ürün belirlediklerini dile getiren Dolanay, şunları söyledi:
“Bu ürünlerde rutin olarak fiyatları yaklaşık dokuz ayrı markette kontrol ediyoruz. Eğer fiyatlarımız daha yukarıda ise bunu en ucuz gördüğümüz yere eşitliyoruz. Bunu biz kendi elemanlarımızla takip ediyoruz. Fiyatları toparlıyoruz ve onun üzerinden bu fiyatlamaları haftalık olarak yapıyoruz. Türkiye’nin değişik bölgelerinden de fiyat alıyoruz. Bir hafta boyunca o fiyat geçerli oluyor. Ürün promosyona girerse ayrıca promosyon fiyatı da oluyor.”
Kampanya ile ilgili oldukça pozitif tepkiler aldıklarını, gün geçtikçe bunun tüketiciler tarafından daha çok takip edilmesini beklediklerini söyleyen Dolanay, kampanya için düzenledikleri siteyi ilk hafta 10 bin kişinin ziyaret ettiğini bildirdi. 

Ramazan şaşırtmadı
Yeni fiyat politikaları ile birlikte satışlarda bir miktar artış yaşadıklarını, ramazanın da bunda etkisi olduğunu söyleyen Dolanay, “Ramazanda normalden yüzde 20 artış oluyor. Ramazanın normal etkisini biz de yaşadık. Kriz dolayısıyla bu bir-iki puan aşağı çekilmiş vaziyette” dedi.  (aa)