'En hızlı ülke Türkiye'

Financial Times, modanan hızına yetişmek isteyen İngiliz giyim şirketlerinin Çin'den Türkiye'ye doğru kaymaya başladıklarını
ifade etti.

LONDRA - Financial Times, modanan hızına yetişmek isteyen İngiliz giyim şirketlerinin Çin'den Türkiye'ye doğru kaymaya başladıklarını
ifade etti. FT dünyada moda alanında oldukça hızlı bir biçimde yaşanan yeniliklere aynı hızda cevap vermek isteyen İngiliz giyim şirketlerinin yatırımlarını Çin'den Türkiye, Hindistan ve Doğu Avrupa'ya kaydırmaya başlamasına neden olduğunu belirtti.
Perakendeci milyarder Philip Green, gazeteye yaptığı açıklamada, aralık ayından bu yana Çin'den kopmaya başladıklarını ve pazara daha yakın olan Türkiye ve Doğu Avrupa'yla çalışmaya başladıklarını kaydetti.
'Teslimat önemli'
Çin'de kalitenin çok yüksek, fiyatların da çok düşük olduğunu söyleyen Green, ancak Çin'in, pazarın ihtiyaçlarına yeterince hızlı cevap veremediğini ifade etti. AT Kearney şirketine göre de fiyatlar söz konusu olduğunda Çin tartışmasız lider. Şirkete göre bir bluzun maliyeti Çin'de 6.50 sterlinken aynı bluz Doğu Avrupa'da 7 sterline, Türkiye'de 8 sterlin'e ve İngiltere'de 10 sterline mal oluyor.
Ancak, taliplere hızlı yanıt vermek söz konusu olduğunda liderlik Türkiye'ye geçiyor. Örneğin, bir sipariş, Çin'den denizyolu ile 22 günde İngiltere'ye ulaşırken, aynı şiparişin Türkiye'den gelmesi halinde bu süre beş güne kadar düşüyor. Financial Times, taliplerine hızla yanıt almanın yanısıra perakendecilerin Avrupa'ya daha yakın olmak istedikleri için de Türkiye'ye kaydıklarını belirtti.
New Look şirketinin Uluslararası Pazarlama, Operasyon ve Pazarlama Müdürü Carl McPhall da, Türkiye ve Doğu Avrupa'nın kaynak olarak kullanılmasının ticari çıkarlarına uygun olduğunu söyledi. New Look Uluslararası Operasyon ve Pazarlama Müdürü McPhall, medyanın küreselleşmesi ile modanın bir yerde ortaya çıkmadığını belirtti ve başka yerden kaynaklı yeni akımın başlaması halinde pazarda bu akımı takip edebilmek için yeterince hızlı olunabilmesi gerektiğini ifade etti.