En iyi banyo ödülü Vitra'ya

Tasarım alanında bir ekol olarak kabul edilen Wallpaper dergisi, tasarım dehası Ross Lovegrove'un Vitra için tasarladığı İstanbul Koleksiyonu'nu en iyi banyo ödülüne layık gördü.

İSTANBUL - Tasarım alanında bir ekol olarak kabul edilen Wallpaper dergisi, tasarım dehası Ross Lovegrove'un Vitra için tasarladığı İstanbul Koleksiyonu'nu en iyi banyo ödülüne layık gördü. Wallpaper dergisi tarafından, alçakgönüllü görünmesine rağmen tutkulu bir koleksiyon olarak nitelendirilen koleksiyonun başarısının sırrı olarak hem tasarımcının yaratıcılığı hem de Vitra'nın üretim teknolojisindeki ustalığı gösterildi. Wallpaper ödüllerinde bu yıl Miami en iyi şehir seçilirken, hayatı en değerli kılan ürün Virgin Atlantic'in üst mevki koltuğu, en iyi elektronik alet ise Apple Ipod oldu. Tasarım dünyasının yeni ve gelişmekte olan ürün ve markalarını ön plana çıkaran Wallpaper ödüllerinin jürisinde, moda tasarımcısı Donna Karan, küratör Murray Moss, fotoğrafçı Mario Testino ve mimar Norman Foster gibi ünlü isimler yer alıyor.
Tamamen uyumlu ve tüketici için maksimum esneklik sunan iç mekânlar oluşturacak şekilde tasarlanan İstanbul Koleksiyonu'ndaki 100'ü aşkın ürün arasında, seramik takımlar, seramik yer ve duvar karoları, küvet, banyo mobilyaları, armatür ve aksesuvarlar yer alıyor. Seramik karoların yanı sıra küvet panelinde ve banyo mobilyası kapaklarında da kullanılan geometrik desenler, mekânda estetik uyum yaratılmasına olanak sağlıyor. Lavaboayak kombinasyonunun heykelimsi görüntüsü, hem tasarımcının yaratıcılığının hem de Vitra'nın üretim teknolojisindeki ustalığının kanıtı olarak gösteriliyor.
Türkiye'nin tanıtımına katkı
Türk seramik ve banyo kültürüyle yakından ilgilenen Ross Lovegrove, Türklerin etnik yapısından, mimarisinden ve âdetlerinden ilham alarak yeni bir perspektif geliştirdi. Lovegrove, Osmanlı geometrisini ve hat sanatını inceleyerek bunları değerlendirdi. Ross Lovegrove'un, İstanbul'dan çok etkilenmesi ve farklı kültürlerin birleştiği bir açık müze olarak nitelendirmesi, yeni koleksiyonun da isim kaynağı oldu. İstanbul koleksiyonunun, Vitra'nın global marka imajını kuvvetlendirdiği kadar, Türkiye'nin uluslararası imajına da katkıda bulunması hedefleniyor.