En KIRMIZI gece

En KIRMIZI gece
En KIRMIZI gece
Reklam dünyasının 2003'ten beri en önemli gecesi Kırmızı Ödülleri sahiplerini buldu. Pek çok ilke imza atan bu yılki ödül töreninde Kıpkırmızı ödülünün sahibi Jeep Türkiye işiyle Leo Burnett İstanbul oldu.

RADİKAL - Reklam ve iş dünyasının önemli isimlerinin buluştuğu 12. Kırmızı Ödülleri, Zorlu PSM’de dün düzenlenen muhteşem bir törenle sahiplerine verildi. Basın reklamlarında yaratıcılığın artırılmasını özendirmek, reklam ajanslarının, çalışanlarının ve reklamverenlerin başarılarını belgeleyip, ödüllendirmek amacıyla 2003 yılından bu yana düzenlenen Kırmızı’nın ödül töreninde büyük ödüllerden Kıpkırmızı Bölge’yi Otizm Vakfı işiyle Ankara ’da SvStudios alırken, Kıpkırmızı’nın sahibi Jeep Türkiye işiyle Leo Burnett İstanbul oldu. Geçtiğimiz yıl itibarıyla ödül törenleri birleştirilen Kırmızı Bölge ve Kırmızı’ya katılan reklam ajansları, bu sene aynı kategori başlıklarında başvuruda bulunarak 44’er kategoride birincilik, özel ödüller ve iki büyük Kıpkırmızı Ödülü için yarıştılar. Jüri Başkanlığını Manajans Thompson’da CEO ve CCO görevlerini yürüten Tuğbay Bilbay’ın yaptığı toplantılarda bölgelerden 38 ajansın 428 reklam içeren 344 başvurusu ve İstanbul’dan 59 ajansın 845 reklam içeren 635 adet başvurusu değerlendirildi. Renkli anların yaşandığı Adana ve İstanbul’daki toplantılar 20 saate yakın sürdü. Özel ödüller de dahil olmak üzere 1.515 başvurunun yapıldığı 12. Kırmızı’da katılım rekoru kırıldı.

BÜYÜYEN BİR GELENEK

Gecenin açılış konuşmasını yapan Hürriyet İcra Kurulu Başkanı Ahmet Özer, Kırmızı’nın her geçen yıl büyüyen bir gelenek olduğunu söyleyerek, “Her sene bu konuşmayı yaparken artan ilgi ve büyüyen bir gelenekten söz ediyoruz. Bu gece sadece rekorları değil yenilikleri de barındıracak. Kırmızı basın reklamcılığında yaratıcılığı özendirmek ve desteklemek için 12 yıl önce yola çıktı. Biz Hürriyet Ailesi olarak başından beri bu etkinliği size sunmaktan büyük gurur duyuyoruz. Yaratıcılığı destekleme yolunda bizimle birlikte olan ve bu töreni varlıklarıyla renklendiren ana sponsorumuz Filli Boya, sponsorlarımız; Bi Taksi, Doğan Egmont, Dünya Göz, IKEA, Mika Tur, MNG Kargo, Regnum Carya, SİNPAŞ ve Teknosa başta olmak üzere Adana Büyükşehir Belediyesi’ne katılan tüm ajans ve yaratıcı tasarımcılara teşekkür ediyorum” dedi.

2 SAATTE CANLI KIRMIZI

Ödül gecesi canlı olarak düzenlenen Doğan Egmont Radikal Canlı Kırmızı yarışmasında, katılımcıların 2 saat içerisinde hazırladığı eskizler, davetlilerin oylamaları sonucunda değerlendirildi. Yarışma kapsamında yapılan oylamada, Elazığ’dan Kreactif Medya’dan Ali Metehan Erdem ve Oktay Aydın birinci oldu. Her yıl kendini yenileyen Kırmızı, 12. yaşında çok farklı bir ödül törenine imza attı. Reklam ajansı ve müşteri ilişkilerini konu alan “Ajans Trük” isimli oyun Semaver Kumpanyası tarafından ödül töreni sırasında sahnelendi. Kısa skeçlerde canlı olarak ödül törenine bağlanan Semaver Kumpanyası oyuncuları Serkan Keskin, Sezin Bozacı, Mustafa Kırantepe, Sarp Aydınoğlu, Ahmet Kaynak, Merve Dizdar, Merve Dağlı, Sabahattin Yakut, Nilüfer Alptekin, Volkan Muzaffer Sarıöz’ün yönetmenliğinde gerçekleştirdikleri performanslarıyla izleyicilere eğlenceli anlar yaşattılar.

TECRÜBE ÖDÜLLENDİRİLDİ

Bu yıl ilk defa verilen Kırmızı Tecrübe Ödülü, reklam sektörüne yıllarını vermiş, yeteneğiyle kendini defalarca kanıtlamış, bilgisiyle nice reklamcıya örnek ve kılavuz olmuş, sektörün yeri doldurulmayacak saygın isimlerinden, TBWA\İSTANBUL çalışanı, 65yaşındaki Bülent İlterberk’e verildi. Londralı grup The Beatbox, Kırmızı Ödül Töreni için özel olarak hazırladığı 49 parçalık performansıyla törene enerji kattı. Canlı reklam alanlarının da kurulduğu 12. Kırmızı, Filli Boya ana sponsorluğu, 22. Altın Koza Film Festivali, Adana Büyükşehir Belediyesi, BiTaksi, Doğan Egmont, Dünya Göz Hastaneler Grubu, IKEA, Mikatur, MNG Kargo, Regnum Carya Golf & SPA Resort, Sinpaş GYO, Teknosa sponsorluğunda düzenlendi. Tanem Sivar ve Sarp Aydınoğlu’nun sunuculuğunu yaptığı gecede davetliler, ödül töreninin ardından düzenlenen partide sahne alan DJ Kaan Düzarat’ın müzikleriyle eğlendiler.

GERÇEK PROJE İÇİN ÇALIŞTILAR

Reklamcılık Vakfı ve Kırmızı Ödülleri iş birliğiyle bu yıl 7’ncisi düzenlenen, sadece üniversitelerin iletişim fakültesi reklamcılık bölümü ve güzel sanatlar – görsel iletişim tasarımı fakülteleri grafik bölümünde okuyan 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin katılımına açık olan Genç Kırmızı‘da, öğrenciler bu yıl gerçek bir proje için çalıştılar. Adana Büyükşehir Belediyesi iş birliğinde 22. Altın Koza Ulusal Öğrenci Filmleri Yarışması’nın resmi afiş tasarımı bu yılın Genç Kırmızı konusu olarak belirlendi. 31 üniversiteden 321 güzel sanatlar ve iletişim fakültesi öğrencisi, 135 afiş tasarımıyla yarıştığı kategoride, akademisyenler jürisinin belirlediği en başarılı ilk yüzde 10’a giren finalistin ilk 3’ünü Kırmızı Jürisi seçti. Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik bölümünden Nurgül Geçin ve Gürkan Erman Genç Kırmızı ödülünün sahibi oldu. İlk 3’e giren eser sahipleri Adana Büyükşehir Belediyesi tarafından belirlenen para ödüllerinin de sahibi oldu. Birincilik ödülü 6.000TL, ikincilik ödülü 4.000TL; üçüncülük ödülü 2.000TL olan yarışmanın ilk 3’e giren eser sahipleri ayrıca davetli olarak Festival’e katılacak. Birinci seçilen afiş, yarışmanın tanıtımı ve katılma çağrısı için ülke genelinde üniversitelere dağıtılacak.

CİNSİYET AYRIMCILIĞINA KARŞI

Hürriyet Özel Ödülü kategorisinde yarışma konusu cinsiyet ayrımcılığına dikkat çeken “Cinsiyetçi Söylemlere Son” olarak belirlendi. Katılımcılardan, yarışma için oluşturulan hayali “Cinsiyetçi Söylemlere Son Projesi” için günlük hayata yerleşmiş cinsiyetçi söylemler hakkında farkındalık yaratacak ilan hazırlamaları istendi. Yarışmaya katılan çalışmalar arasından Hürriyet yöneticilerinin oluşturduğu jürinin seçimiyle Publicis Yorum’dan Zeynep Güneş ve Derya Durmaz’ın çalışması ödüle layık görüldü.

bigPara.com