Enerji içeceğiyle 'dini kola' algısını kıracak

Enerji içeceğiyle 'dini kola' algısını kıracak
Enerji içeceğiyle 'dini kola' algısını kıracak
Kristal Cola, 'dini kola' algısını kırmak için farklı kesim ve ürünlere yöneldi. Markanın en iddialı ürünü ise enerji içecekleri oldu.
Haber: GÜLŞEN CEBECİ BALLIM / Arşivi

İhlas Holding’in 5 yıl sonra geri aldığı Kristal Cola, enerji içeceğiyle gözünü ev hanımlarına dikti. Kristal Gıda Pazarlama ve Satış Müdürü Bayram Altuntoprak, “Dini kola algısını kırmak için çalışıyoruz. Bu yüzden farklı kesimleri ve ürünleri hedefimize koyduk. Redline enerji içeceğimizle özellikle ev hanımlarını hedefliyoruz. Chat Cola ile de daha önce Kristal’in hiç satılmadığı İzmir ’de satış rekoru kırıyoruz” dedi. 

Kristal Cola’nın İhlas Holding çatısı altında üretime başladığını ve 2001 yılına kadar yüzde 15 pazar payına ulaştıklarını anlatan Altuntoprak, krizle birlikte pazarda gerilediklerini ifade etti. Kristal’in 2005 yılında Sunny Elektronik’e satıldığını dile getiren Altuntoprak, 5 yıl süren durağan dönemin ardından bu yıl başında İhlas’ın markayı geri aldığını ve büyümenin yeniden başladığını söyledi.
 
Altuntoprak, markalarının Kristal Cola, Chat Cola, Bwi Cola, Rival Meyveli Maden Suyu ve Redline Enerji İçeceği olduğunu anlattı. Daha önce bazı kesimlerin ürünlerine çok tereddütlü yaklaştığını ve hiç satın almadığını vurgulayan Altuntoprak, “Ürünlerimiz çok ucuz. Her kesime hitap edebiliyoruz. Market markalarıyla artık özel kola imajı bozuldu. Damaklar farklı kola tatlarına alıştı. Ancak asıl algıyı değiştirmeye çalışıyoruz” dedi. 

Bardan eve taşıdı 
Enerji içeceklerine büyük önem verdiklerini vurgulayan Altuntoprak, şunları söyledi: “Muhafazakar kesim enerji içeceği almaktan çekiniyor. Barlarda içildiği algısı var. Bu algıyı değiştirip, enerji içeceklerini masumlaştırmak istiyoruz. Özellikle ev hanımlarını hedefliyoruz. Çünkü en çok onların ihtiyacı var. Redline markalı 6 çeşit enerji içeceğimiz var. Evlere yakın satış noktalarına gidiyoruz. İhlas Pazarlama her ay 50 bin eve gidiyor. Biz de bu evlere Redline 6’lı paketi hediye olarak veriyoruz.” 


Chat’le İzmir’e girmeyi başardı 

Fiyat olarak diğer markalarla eşdeğer, üst kategoride Bwi Cola’yı çıkardıklarını anlatan Bayram Altuntoprak, dini kola algısını kırmak için de Chat Cola’yı öne çıkardıklarını belirtti. Bayram Altuntoprak, “Chat, bir anda pazarda en bilinen ürünümüz oldu. Aylık üretimimiz 20 milyon adede çıktı. Özellikle gençler arasında çok yaygın. Ayrıca bu markayla daha önce hiç giremediğimiz pazarlara da girdik. Örneğin Kristal Cola, İzmir’de hiç satılmıyordu. Şimdi Chat Cola’nın en çok satıldığı il İzmir oldu” dedi.

bigPara.com

    ETİKETLER:

    İzmir