Erdemir'in üç büyükler isyanı

Erdemir'in üç büyükler isyanı
Erdemir'in üç büyükler isyanı
Dünya demir cevheri devlerinin kriz dönemi değiştirdiği fiyatlama formülünü devam ettirmesine Erdemir kazan kaldırdı. Şirket "Esnek fiyatlama bitsin" diyor

Finansal kriz ile beraber düşen demir cevheri talebini dengelemek için dünyanın en büyük 3 demir cevheri şirketinin öncülüğü ile başlayan esnek fiyatlamaya Erdemir kazan kaldırdı. Vale, Rio Tinto ve BHP Billiton şirketleri kriz etkilerinin sona ermesine rağmen kısa vadeli endekse dayalı fiyatlama konusunda ısrar ediyorlar.

Türkiye ’nin en büyük çelik üreticisi Erdemir uluslararası devlere rest çekti. Erdemir, madencilerden demir cevheri fiyatlama formülünü değiştirmelerini talep etmelerini istedi.

Metal Bulletin demir cevheri konferansına katılan Erdemir demir cevheri tedarik direktörü Ercüment Ünal önceki gün Reuters’a yaptığı açıklamada, “Spot piyasadaki demir cevheri talebi gerçek pazar koşullarını yansıtmıyor. Sözleşmelerdeki demir cevheri fiyatının çelikte nihai ürünü yansıtacak parametrelerle bağlantılı olması gerekiyor” diye konuştu.

Hesabın ucunda Çin var
En büyük demir cevheri üreticileri Vale, Rio Tinto ve BHP Billiton 2008-2009 finansal krizinin ardından kısa vadeli endekse dayalı fiyatlama sistemine geçmişlerdi. Bu dönemde başta Çin’deki tesisler olmak üzere büyük çelik üreticileri, spot piyasada düşen fiyatlardan istifade edebilmek için yıllık kontratlarına uymamışlardı.

Bu değişikliğin yapılmasından bu yana çok sayıda çelik üreticisi, üç büyükler tarafından empoze edildiğini düşündükleri mevcut formülle ilgili sıkıntılarını dile getiriyorlar.

Ünal ayrıca, “Bu sorunla ilgili olarak bazı demir cevheri üreticileriyle görüştüm, ancak fiyatlama formülünü değiştirmek istemiyorlar. Bence bunun tartışmaya açılması lazım, çünkü eğer bir değişiklik yapılmazsa çok sayıda çelik üreticisi şirket zarar açıklayacak” dedi.

Türkiye’nin çelik devi
Türkiye’nin en önemli yassı çelik üreticisi Erdemir otomotiv sektörünün sac talebini yüzde 35-40 oranında karşılıyor. Erdemir Grubu; 2011 yılı net kârını 2010 yılına oranla yüzde 31 arttırarak 1 milyar TL üzerinde bir net kârlılık düzeyine ulaştırdı. Grup, 6 milyon 119 bin tonu yassı ve 794 bin tonu uzun mamul olmak üzere, toplam 6 milyon 913 bin ton nihai mamul üretti, nihai mamul satışları ise 6 milyon 647 bin ton seviyesinde gerçekleşti.(radikal)

bigPara.com

    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    Reuters

    ,

    Çin

    ,

    Pazar

    ,

    otomotiv

    ,

    şirket