Ergün: Otomotiv 2 milyonu da devirir

Ergün: Otomotiv 2 milyonu da devirir
Ergün: Otomotiv 2 milyonu da devirir

Ergün hibrit kitli aracı test etti.

Sanayi Bakanı Nihat Ergün, Türkiye'nin otomotivde yeni teknolojilerle öne çıkacağını belirterek, '2 milyon adetlik üretim hedefi aşılabilir' dedi

ANKARA - Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Türkiye ’de elektrik otomobiller ve otomotivde yeni teknolojilerin öne çıkacağını, ülkenin yeni markaların oluşturulması için iç pazar, dış pazar ve üretim şartları anlamında son derece müsait bir ülke haline geldiğini söyledi.
Sanayi ve Ticaret Bakanı Ergün, Yiğit AKÜ ile Form Mühendislik firmaları tarafından geliştirilen ve ‘hibrit dönüşüm kiti’ takılan ilk elektrikli araç prototipini tanıttı. Otomotiv sektörünün Türkiye’nin ihracatında ilk sırada yer aldığına işaret eden Ergün, geçen yıl dünyadaki ekonomik krizin etkisiyle ihracatta bir miktar daralma olduysa da iç piyasadaki desteklerle otomotiv sektöründe yine önemli bir rakamın yakalandığını, sadece iç piyasada  370 bin adetlik satış rakamına ulaşıldığını belirtti.

Satışlar geçen yılı aştı
İç piyasada geçen sene kaydedilen rakamlara bu yılın eylül ayı itibariyle ulaşıldığını belirten Ergün, otomotiv sektörünün bu yıl çok daha canlı bir şekilde yoluna devam ettiğini dile getirdi. Otomotiv konusunda iç piyasadaki gelişmeler ve iç pazarın genişlemesinin dikkatle takip edilmesi gerektiğini vurgulayan Ergün, yakın gelecekte Türkiye’de iç pazarda 1 milyon otomobil rakamının aşılacağını öngördüklerini söyledi. Ergün, “Belki önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye’de iç pazarda 1 milyon otomobil satışı gerçekleştirilebilecek. Otomotivin üretim hedefi orta vadede 2 milyondur ve bu 2 milyon rakamında 1.5 milyonluk ihracat hedeflemektedir. Ancak bu rakamların üzerine çıkma potansiyeli de vardır” diye konuştu.

İki elektrikli model üretiliyor
Otomotiv sektöründe kaydedilen teknolojik gelişme ve değişimlere de işaret eden Sanayi Bakanı, artık fosil yakıtların yanında elektrik enerjisinin, yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanıldığına şahit olunduğunu, Türkiye’de de biri binek, biri hafif ticari olmak üzere iki adet elektrikli araç üretileceğini açıkladı. Bunlardan birisinin Fiat tarafından üretilecek full elektrikli Doblo, diğerinin de Renault tarafından üretilecek full elektrikli Fluence olacağını kaydeden Ergün, “2011 yılında bunların üretimini gerçekleştirecek bir noktaya gelmiş bulunuyoruz” dedi.
Elektrikli araçlar konusunda yeni çalışmaların da bulunduğunu, mevcut araçların elektrikli araçlara dönüşümüne ilişkin çalışmaların yürütüldüğünü anlatan Ergün, şöyle devam etti: “Bazı firmalar dizel veya benzinli araçların elektrikli araca dönüşümüyle ilgili çalışmalar yürütüyorlar. Bir taraftan da hibrit araçlarla ilgili çalışmalar devam ediyor. Bugün sizinle Yiğit Akü ile Form Mühendislik firmalarının konsorsiyum olarak birlikte çalıştıkları, bizim de Bakanlık olarak projelerini incelediğimiz ve San-Tez kapsamında destekleyebileceğimizi gördüğümüz bir projeyi paylaşmak istiyoruz. Bu, elektriklide hibrit araç projesi. Yani bazı aksamların değiştirilmesiyle elektriği kendi hareketlerinden elde eden bir mekanizmayı araca monte etmekle dışarıdan herhangi bir elektrik şarjı kullanmadan, kendi aküsünü, kendi elektrik depolarını kendisi dolduran bir arabaya dönüşüyor.” 

4 bin avroya hibrit oluyor
Nihat Ergün, otomotiv sektöründeki teknolojik gelişmelerden akaryakıt sektörünün ve Türkiye’nin petrol ithalatının nasıl etkileneceğinin sorulmasına karşılık da “Bu teknolojilerin gelişmesiyle Türkiye’nin petrol ithalatı azalacaktır. Araçların önemli bir bölümünün hibrit olması halinde bile Türkiye yüzde 30’luk yakıt tasarrufu sağlayabilecektir, ama bu yıllara sari bir konu. Türkiye petrol zengini bir ülke olmadığına göre bu tür teknolojilere ağırlık vermek zorunda” yanıtını verdi. Tanıtımı yapılan aracın seri üretimine ne zaman geçileceği şeklindeki soru üzerine de Ergün, önce Tip onaylarının alınacağını, daha sonra da seri üretime geçileceğini söyledi.
Ergün’ün test ettiği kit her araca uygulanabiliyor. Dönüşümün maliyeti bugün için 4 bin avro düzeyinde ancak seri üretimin başlamasıyla bunun bin avroya çekilebileceği belirtiliyor. Dönüşümden sonra yüzde 25-30 kadar yakıt tasarrufu sağlanıyor ve araç 100 kilometre kadar şarjsız gidebiliyor. (aa)


    ETİKETLER:

    Türkiye

    ,

    Ankara