Eşi, dostu görmeye 4,6 milyar lira harcandı

Eşi, dostu görmeye 4,6 milyar lira harcandı
Eşi, dostu görmeye 4,6 milyar lira harcandı
Türkiye halkının tatildeki ilk tercihini akraba ziyaretleri oluşturuyor. Seyahatlerin yaklaşık yüzde 60'ı yakınlara yapılırken, bu ziyaretler için geçen yılın 3. çeyreğinde 4 milyar 647 milyon lira harcama yapıldı. En fazla seyahate, 10 milyon 555 bin ile 25-44 yaş grubu çıktı.

RADİKAL - Türk halkının tatildeki ilk tercihini akraba ziyaretleri oluşturuyor. Seyahatlerin yaklaşık yüzde 60'ı yakınlara yapılırken, bu ziyaretler için geçen yılın 3. çeyreğinde 4 milyar 647 milyon lira harcandı.

AA muhabirinin Türkiye İstatistik Kurumundan derlediği verilere göre, Türk halkının seyahat etme nedenlerinde yakınları ziyaret önemli bir yer tutuyor. Geçen yılın üçüncü çeyreğinde seyahate çıkanların bir ve daha fazla geceleme kaydı ile ülke içinde yaptıkları toplam seyahat sayısı 28 milyon 332 bin olarak gerçekleşti. Geçen yılın 3. çeyreğinde yurtiçinde ikamet eden 22 milyon 18 bin kişi seyahate çıktı.

"Yakınları ziyaret" için seyahat edenler yüzde 60 ile ilk sırada yer alırken, bunu yüzde 30 ile "gezi, eğlence, tatil", yüzde 5,3 ile "sağlık" için seyahate çıkanlar izledi.
Geçen yılın üçüncü çeyreğinde yapılan 28 milyon 332 bin seyahatin, 17 milyon 75 bini "yakınları ziyaret" oluşturdu. 8 milyon 507 bin seyahat "gezi, eğlence, tatil", 1 milyon 512 bin seyahat ise "sağlık" amacıyla yapıldı. Seyahate çıkanlar toplam 10 milyar 693 milyon 813 bin lira harcadı. Yakınları ziyaret etmek için harcanan tutar 4 milyar 647 milyon 416 bin lira oldu.

YEME İÇMEYE 3,7 MİLYAR LİRA 

Söz konusu dönemde seyahate çıkanların gerçekleştirdiği 10,7 milyar liralık harcamanın, 10,2 milyar lirasını kişisel harcama, 518 milyon lirasını paket tur harcaması oluşturdu.
Kişisel harcamalar içinde en çok payı 3 milyar 668 milyon 361 bin lira ile "yeme ve içme" aldı. Yeme ve içmeyi, 2 milyar 971 milyon lira ile "ulaştırma", 1 milyar 426 milyon lira ile "konaklama" ve 1 milyar 125 lira ile "giyecek ve hediyelik eşya" takip etti.

Seyahate çıkanların yaş gruplarına bakıldığında ise 25-44 yaş aralığının en fazla seyahat eden grup olduğu görüldü. Bu yaş grubundakiler 10 milyon 555 bin seyahatle ilk sırada yer alırken, 6 milyon 683 bin seyahatle ikinci sırada 0-14 yaş grubu geldi.

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, yakınları ziyaret etmenin Türk kültürünün önemli bir parçası olduğuna dikkati çekerek, "Bizde bu tür ziyaretler yapıldığında eşin, dostun yanında kalınıyor, konaklama da dışarıda yapılmıyor. Avrupa 'da ve dünyanın bir çok yerinde bu tip ziyaretlerde konaklama otellerde ve diğer tesislerde gerçekleşiyor. Bu alışkanlıklarımız da yavaş yavaş değişmeye başladı" değerlendirmesinde bulundu.

Türkiye'nin refahı arttıkça ve halk zenginleştikçe turizm hareketliliğinin de artacağını belirten Ayık, "2015 yılında da turizmin vazgeçilmez ülkesi olmayı sürdüreceğiz. Orta Doğu'da yaşanan olumsuzluklar halen bitmedi, İslamofobi gibi bir takım sıkıntılar, turizmi tehdit eden olaylar. Dileğimiz bir an önce bunların yatışıp tekrar eski haline dönmesidir." diye konuştu.
Başbakan Ahmet Davutoğlu tarafından açıklanan turizm sektörüne yönelik teşviklere de değinen Ayık, bu teşviklerin devam etmesi halinde sektörün yaşanacak olumsuzlara karşı direncinin artacağını vurguladı.
AA

bigPara.com