'Ev hanımları örgüyle ayda 1000-1500 lira kazanacak'

'Ev hanımları örgüyle ayda 1000-1500 lira kazanacak'
'Ev hanımları örgüyle ayda 1000-1500 lira kazanacak'

MOL Grup?un mağazaları Konya ve Karaman?daki Makromarket Alışveriş Merkezi?nde düzenlenen törenle açıldı. Açılışa halk büyük ilgi gösterdi. FOTOĞRAF: DHA

MOL Mağazaları İcra Kurulu Başkanı Özdemir, 'Kadınların katma değer oluşturan her türlü el ürününü değerlendireceğiz. Ev hanımlarının bu işten aylık 1000-1500 lira kazancı var' dedi

KONYA - MOL Mağazaları İcra Kurulu Başkanı Oktay Özdemir, yeni açılacak mağazalarında katma değer oluşturan her türlü el ürününü değerlendirecekleri ev hanımlarının ayda 1000-1500 lira kazanabileceğini söyledi. Özdemir, Almanya’da dokuz, Kazakistan ve Suriye’de iki, Irak’ta bir, Rusya’da dört ve İsviçre’de bir MOL mağazası inşaatının halen devam ettiğini belirtti.
MOL olarak 528 küçük ve orta boy işletmeyi (KOBİ) bir araya getirerek Türkiye’de bir kümelenme hareketini başlattıklarını ifade eden Özdemir, “Konya’da da bu hareketin devamını görüyoruz. 15 Ağustos’ta da Avrupa’nın en büyük toptan merkezini Merter’de 84 bin modelle açıyoruz. Bu mağaza için Körfez’den 12, Avrupa’dan sekiz, Türk cumhuriyetlerinden dört ülkeden talep geldi” dedi.

2013’te hareket büyür
Piyasaya üretici fiyatlarıyla girdiklerini, bu hareketin 2013 yılına kadar Türkiye’nin en büyük ihracat yapan hareketi olacağını dile getiren Özdemir, yıl sonuna kadar 108 mağaza açmayı planladıklarını bildirdi. Özellikle kapasitesi olup iş bulamayan üreticilerin kendilerine başvurmasını isteyen Özdemir, satışlara yetişemediklerini, bu nedenle ciddi üreticilere ihtiyaçları olduğunu, kapasitesi ve çalışanı olan herkese iş olanağı verebileceklerini bildirdi.
Oktay Özdemir, MOL’de ilk defa çocuk engelli koleksiyonu, prematüre bebekler için ürünler, modern tesettür tarzı ürünlerin yer alacağını dile getirerek, sözlerine şöyle devam etti: “Özellikle Körfez ülkelerinde global markaları bununla vuracağız. Çünkü onlar bu kültüre sahip değiller. İlk defa dünyada yaşam tarzı mağazacılığı oluşuyor. Her bölüm bir yaşam tarzını ifade ediyor. Ceket başka, kravat başka, gömlek başka markanın. Prematüre bebekten, hamileye, 60 yaşındaki nine ve dedeye kadar herkesin bulabileceği ürünler var ve iki yıl garanti veriyoruz. Hepsi de Türkiye’de üretilmiş ürünler. Bugün bize Avrupa’dan, Körfez’den, Hindistan’dan talep geliyor. Bu, Türk işçisinin ürettiği ürünlerin markalaşması demektir.”

Ev kadınları çok önemli
Ev kadınlarına dönük çalışmalarının da olduğunu dile getiren Özdemir, bundan sonra ilk açılacak MOL’de ev kadınlarına özel konsept ayıracaklarını kaydetti. Evde el işi üreten tüm ev kadınlarından internet üzerinden kendilerine başvurmalarını isteyen Oktay Özdemir, şöyle devam etti:
“Ev hanımlarının katma değer oluşturan her türlü el ürününü değerlendireceğiz. MOL evlerde el örgüsü dantel, perde, kazak, eldiven, boncuk işleri, çorap, atkı ne varsa açılacak her MOL mağazasında bulunacak. Türkiye’de bundan sonra açılacak her MOL’de ev hanımlarının el işi ürünler olacak. Çok iyi bir kazanç. İstanbul Yedikule’de 120 ev hanımıyla bu prototip çalışmayı yaptık ve aylık 1000-1500 liralık bir kazançları var.”
2010 yılı sonuna kadar dünyada 100’ün üstünde MOL mağazası olacağını anlatan Oktay Özdemir, “Gelişmemiş illere de promosyon illeri yapacağız. Elimizde kalan kumaş ve aksesuvarları, bu illere gönderip, yeni modeller üretip çok uygun ürünler üreteceğiz” açıklamasında bulundu. MOL Grup, Konya ve Karaman Mağazası’nı açtı. 50 bin kişi arasından yapılan çekilişle 10 kişiye istihdam olanağı sağlanacağı bildirildi. MOL Grup’un ilk defa Avrupa’ya uygulayacağı orijinal konseptini Konya ve Karaman’da görücüye çıkardı. 

Anadoluda görücüye çıktı
Buna göre, uluslararası konsept Anadolu’dan başlamış oldu. MOL Grup açıklaması şöyle: “Biz artık Türk halkının reflekslerine göre global dünyaya strateji hazırlayacağız. Anadolu’da ‘düğün takımı’ dediğimiz takım elbise, gece kıyafetini, ayakkabılarıyla birlikte 100 TL’ye satışa sunacağız. Böylece, ekonomik kriz döneminde evlenen genç çiftlerimize büyük bir destek sağlamış olacağız. Ayrıca bu ekonomik paketi alan çiftlerimiz MOL Ev’den ekstra yüzde 20 daha indirim kazanmış olacak. 
Ayrıca Türkiye’de üretilmiş herhangi bir yiyecek, giyecek ya da malzemeyi Konya’da ve Karaman’da yapılacak açılışta getiren herkese, çocuk kısmında yüzde 70 indirim olanağı sağlanacak.” 

Krizden çıkış için öncü olacak
MOL Grup’un, bu uygulamayla krizden çıkış için öncü olmayı hedeflediği belirtilen açıklamada, şöyle denildi: “Krizden çıkmak için üç adımlık stratejik yol haritasına ihtiyacımız vardır. Birincisi önce müşterini düşün (müşteriyi kendine çekecek, hayatını kolaylaştıracak projelerle yapabileceğin kadar destek olmak), ikincisi birleş (Müşterinin taleplerini bu dönemde tek başına karşılama şansın yok. Birleşerek müşteriye istediğin hizmeti ver), üçüncüsü ise şikâyet etmek yerine atak prensibini seç. Tekstil sektörünü ancak tekstilciler ayağa kaldırabilir. Başka bir noktadan bir şey beklemek işi daha da zorlaştırır. Bunun için firmalar, ortamın böyle zayıf olduğu bir anda ataklar yapıp yatırımlarını tamamlamaları gerekmektedir.”
Açıklamada, MOL’un çok yakında Türkiye’de 23, dünyanın birçok ülkesinde ise 10 mağaza açacağını, Avrupa’nın en büyük toptan giyim merkezini MOL olarak Merter’de kurmakta oldukları ve bu mağazanın 15 Ağustos’ta açılacağı vurgulandı. (aa)