Evler de patladı, reklamları da

Evler de patladı, reklamları da
Evler de patladı, reklamları da
Konut talebinde yaşanan patlama, sektör reklamlarını da yüzde 10 artırdı. Konut artık, reklamverenler arasında ikinci sırada yer alan GSM şirketleriyle yarışıyor.


NURİYE DOĞU (Arşivi)

İSTANBUL -Birbiri ardına yükselen konut projeleriyle maraton koşan konut sektörünün devleri, son dönemde reklam kampanyalarıyla da yarışıyor. Özellikle hafta sonları gazete ilanlarının neredeyse yarısından fazlası gayrimenkul şirketlerine ait. Krizde harcamalara ara veren tüketiciyi yeniden ateşlemeyi hedefleyen sektör, satışların en yüksek olduğu eylül-ekim-kasım döneminde kampanyalara hız verince, konut reklamları da yüzde 10 artış gösterdi. Öyle ki, konut artık GSM şirketleriyle yarışıyor. 20’ye yakın irili ufaklı firmanın dikkat çektiği reklamverenler arasında Ağaoğlu, Sinpaş ve Dumankaya başı çekiyor. Reklamda ‘üç büyükleri’ İnanlar İnşaat, Sinpaş, DAP Yapı, Eroğlu Yapı, Gül İnşaat, İhlas Holding, Suryapı, Torunlar GYO izliyor.

AĞAOĞLU: Reklama 15 milyon TL
Konut projelerine sürekli yenilerini ekleyen Ali Ağaoğlu, ‘My World Europe’ta farklı bir taktik geliştirerek, projenin ‘yüzü’ de olmuştu. Şimdilerdeyse Ataşehir’deki ‘My Towerland’ için ikinci kez sahnede... Projeden beklenen cironun yüzde 3’ünü reklam bütçesinin oluşturduğu Ağaoğlu’nda, sadece ‘My World Europe’ projesine 6 milyon lira ayrılmış. Yıllık reklam bütçesinin de 15 milyon TL’yi bulduğu Ağaoğlu’nda, verilen bilgiye göre satışlar çok hızlı gerçekleşiyor.

DUMANKAYA: Rekabette patladı
Krizde bekleyişe geçen tüketicinin yeniden konut alımına yöneldiğini belirten Dumankaya Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Dumankaya, “Talebin artmasıyla sektördeki rekabet de arttı. Hal böyle olunca reklamverme oranları da bir hayli yükseldi” diyor. Reklamın pazarlamada en öncelikli bütçe kalemini oluşturduğunu ifade eden Dumankaya, krizde bile kesmedikleri reklam ve iletişim harcamalarını yeni dönemde de arttırarak sürdürdüklerini söylüyor.

Satışların yüzde 90’ı reklamdan
Kampanya dönemlerinde reklamın çok etkili olduğunun altını çizen firmalar, satışların yüzde 90’ının bu dönemlerde yapıldığına dikkat çekiyor. Verilen bilgiye göre, çoğu zaman kampanya bitmeden satışlar tamamlanıyor. Doğru bir proje yine doğru bir reklam kampanyasıyla kısa zamanda satılabiliyor.

SİNPAŞ: Gazetelerin en iyi müşterisiyiz
Daha önce ünlü İspanyol şarkıcı Julio Iglesias’ı reklamlarında oynatan Sinpaş GYO, yeni kampanyası ‘Tarihi Fırsat’ın reklam filminde de Emel Sayın ve Tülin Şahin’le çalıştı. Kampanya için iki ayrı reklam filmi çekilirken, gazetelere de bolca ilan verildi. Sonbaharın konutta hem satış hem de reklamda en yoğun dönem olduğunu belirten Sinpaş GYO Reklam Koordinatörü Barış Ekinci, özellikle gazetelerin en önemli müşterisi olduklarını söylüyor.

bigPara.com

    ETİKETLER:

    İspanyol

    ,

    İstanbul

    ,

    haber