Fahiş faiz davasını tüketici kazandı

Tüketici Bilincini Geliştirme Derneği (TÜBİDER) Genel Başkanı Fuat Engin, kredi kartları konusundaki haksız uygulamalara ilişkin iki banka aleyhine açtıkları davada, mahkemenin tüketici lehine karar verdiğini açıkladı.

İSTANBUL - Tüketici Bilincini Geliştirme Derneği (TÜBİDER) Genel Başkanı Fuat Engin, kredi kartları konusundaki haksız uygulamalara ilişkin iki banka aleyhine açtıkları davada, mahkemenin tüketici lehine karar verdiğini açıkladı. Engin, tüketicilerin, bu davayı emsal göstererek dava açmaları koşuluyla, kaybettikleri hakları geri alabileceğini söyledi.
Engin, düzenlediği basın toplantısında, yasaya uymayan bankaların takipçisi olduklarını belirterek, "Kredi kartı konusundaki haksız uygulamalara ilişkin iki banka aleyhine geçen yıl açtığımız davalarda, İstanbul Tüketici Mahkemesi lehimize karar verdi" dedi.
Kredi kartı sözleşmeleri, ekstre, ihtarname ve icra takipleri ile konuya ilişkin her türlü belgede, 'yüzde 30'u geçmemek üzere temerrüt faizi alınacağının' açık olarak yazılmadığını söyleyen Engin, açtıkları ve kazandıkları davada belgelenen gecikme faizinin yüzde 133 olduğunu belirtti. Ergin, ayrıca talep etmeden sözleşmenin bir örneğinin tüketiciye verilmesini talep ettiklerini, mahkemenin de bu yönde karar verdiğini açıkladı. Engin, "Kart mağdurları, mağdur edildikleri dönemden sonraki iki yıl içinde yeniden bu davayı emsal göstererek dava açmaları koşuluyla, kaybettikleri haklarını tekrar geri alabilecekler" diye konuştu.
'Sözleşmeler verilmiyor'
TÜBİDER Başkanı Engin, bazı bankaların halen tüketicinin korunmasına ilişkin yasaya uymadığını da savunarak, şöyle devam etti: "Özellikle yasanın 6. maddesinde, sözleşme metninin 12 punto olması ve maddelerin tüketici aleyhine olmaması gereği söz konusudur. Ama bankalar bunu yerine getirmemekte, sözleşme örneğini tüketiciye vermeyerek, metnin yasaya uygun olup olmadığının tespitini olanaksız kılmaktadırlar. Ayrıca gecikme faizi akdi faizin yüzde 30 fazlasını geçmemek üzere uygulanması gerekirken, bankalar bugün yüzde 70 ile yüzde 180 arasında değişen oranlar talep ediyor. Hükümeti işin bu boyutuyla ilgili de göreve çağırıyoruz."
Toplantıda soruları da yanıtlayan Engin, geçen yıl kredi kartı mağduriyeti konusunda kendilerine bini aşkın başvuru yapıldığını ve bu başvurular arasında devlet memurlarının ilk sıralarda yer aldığını sözlerine ekledi.