'Fashion Week 2010' İstanbul'a üç günde 11 milyon dolar kazandırdı

'Fashion Week 2010' İstanbul'a üç günde 11 milyon dolar kazandırdı
'Fashion Week 2010' İstanbul'a üç günde 11 milyon dolar kazandırdı

Fashion Week 2010 kapsamında İstanbul a gelen 40 yabancı model arasında en çok dikkat çeken isim Brezilyalı ünlü model Alessandra Ambrosio oldu. Ünlü model Koton un Beachwear defilesinde boy gösterdi. FOTOĞRAF: OZAN GÜZELCE / AA

Toplam 4 milyon avro harcama yapılan ve 38 bin 500 kişi tarafından ziyaret edilen 'İstanbul Fashion Week' ve Collection Premier, İstanbul'a 11 milyon dolar kazandırdı. Fuarların ayrıca, 200 milyon dolarlık tanıtım etkisi yarattığı belirtiliyor

İSTANBUL - Üç gündür gündemine modayı alan İstanbul, kasasına 11 milyon dolar kazandırdı. İstanbul Fashion Week (IFW) ve aynı dönemde düzenlenen Collection Premier İstanbul’la (CPI) birlikte 200 milyon dolarlık bir tanıtım potansiyeli yaratılırken İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, “Üç-dört yıl içinde bir zamanlar Avrupa’da özenerek gezdiğimiz fuarlardan daha iyisini yaratmış ve İstanbul’un marka ekonomisini oluşturmuş olacağız” dedi. Bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen IFW ve ilk kez aynı dönemde gerçekleştirilen CPI’ın yaklaşık 38 bin 500 kişi tarafından ziyaret edildiğine dikkat çeken Tanrıverdi, üç günlük maraton için 4 milyon avroluk harcama yapıldığını söyledi.

20 tasarımcı şov yaptı
IFW ve CPI’ın değerlendirilmesi amacıyla düzenlenen toplantıda konuşan Hikmet Tanrıverdi, 26-28 Ağustos tarihleri arasında 20 tasarımcı ve altı markanın defilelerin gerçekleştiğini belirterek, aynı zamanda İngiltere, Kanada, Japonya, Rusya, Ürdün, Avusturya, Mısır, İran gibi ülkelerin aralarında bulunduğu 18 ülkeden alıcıların IFW ile yerli-yabancı 83 marka ve tasarımcının katıldığı CPI’ı ziyaret ettiğini ifade etti.
IFW’de defileleriyle yer alan markalar için ayrı ayrı organizasyonlar yapılsa maliyetin 9-10 milyon avroyu bulabileceğine vurgu yapan Tanrıverdi, 200 milyon dolarlık bir tanıtım etkisi yarattıklarını da sözlerine ekledi. 

Moda kavramı genişledi
IFW’nin sektörün koleksiyonularının tarihlerini öne çekme konusunda önemli bir adım olduğunu da hatırlatan Tanrıverdi, “Bu organizasyon giderek olgunlaştığında sektörümüz günlük değil bir yıl sonrasının koleksiyonlarını satan bir ülke konumuna gelecek” açıklamasını yaptı.
İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, üçüncüsü gerçekleştirilen IFW ile Türkiye ’de hazır giyim endüstrisiyle ilgili pek çok dinamiğin harekete geçtiğine dikkat çekerek, genç tasarımcıların deneyim kazandığını, mankenlik mesleğinin bir üst segmente yöneldiğini, moda yazarı kavramının geliştiğini, yine modayla ilgili blogger’ların çoğaldığını sözlerine ekledi. 

Günde 300 dolar harcandı
Sağlanan başarıda, rastlantısal değil sistematik bir şekilde hareket ettiklerini ve geriye dönüşü olmayan bir yolda ilerlediklerini belirten Tanrıverdi, IFW ve CPI etkinliklerinin, İstanbul’un geleceğini şekillendireceğinin altını çizerek, şunları söyledi:
“Bu organizasyona gelen yaklaşık 38 bin 500 kişinin 5 binini yabancı konuklarımız oluşturdu. Yerli davetlilerin IFW süresince yaklaşık 150 dolar, yabancı konuklarımızın ise günde 300 dolardan dört gün süresince bin 200 doların üzerinde bir harcama yaptıklarını düşünüyoruz. Toplamda etkinlikler süresince yerli ve yabancı konuklarımız kent ekonomisine 11 milyon doların üzerinde katkı sağladılar.”
Basına 400 bin avro
Organizasyonu izlemeye gelen yaklaşık 150 yabancı basın mensubunun ise dört günlük ulaşım ve konaklama giderleri için 400 bin avro harcadıklarını açıklayan Tanrıverdi, “Burada bir konuya özellikle dikkat çekmek istiyorum. Aralarında dünyaca ünlü moda ve ekonomi yayınlarının da bulunduğu 150 medya kuruluşunu Türkiye’de tek bir markanın tanıtımı veya defilesi için getiremezsiniz. Tüm bu yabancı basın mensuplarını IFW’de defileleriyle yer alan 21 marka için ayrı ayrı getirmeye kalksak 9-10 milyon avro harcamamız gerekirdi. Bununla birlikte bu kadar çok sayıda yabancı basın mensubu da etkinliğin yarattığı sinerji için geliyor. Uluslararası basında Türk moda endüstrisi ve İstanbul üzerine milyonlarca Euro değerinde haberler yer aldı” açıklamasında bulundu.
IFW ile CPI’ın düzenlendiği tarihlerde Yeşilköy’de ‘Fashion Fair’ adında başka fuarın da düzenlenmesini değerlendiren Hikmet Tanrıverdi, “Bu fuar sektörün hiçbir sivil toplum kuruluşunun katılmadığı, ticari amaçlı bir organizasyon. Bizimle aynı dönemde yapılan IFW ile CPI’ın rüzgarından yararlanmaya çalışan bir fuar oldu. Zaten oradaki fuarların başarısızlığı nedeniyle farklı bir oluşum yarattık. Fashion Fair’in bir daha yapılacağını zannetmiyorum” dedi.
IFW ile CPI’ın organizasyonunu sürekli yapmayı planlamadıklarını bunu özel sektöre devredeceklerini de açıklayan Hikmet Tanrıverdi, şu anda bunun için birkaç grupla görüştüklerini, işin organizasyon kısmından çıkmayı planladıklarını ifade etti.
18 ülkeden alıcılar geldi
IFW ve CPI’ı ABD , İtalya, Almanya , İngiltere, Rusya, Avusturya, İspanya, Hollanda, Yunanistan, Gürcistan, Ürdün, Japonya, Lübnan, Peru, Romanya, Ukrayna, İran ve Birleşik Arap Emirlikleri’nden yabancı basın mensupları ziyaret etti. Aynı zamanda İngiltere, Kanada, Japonya, Avusturya, Avustralya, Çek Cumhuriyeti, Mısır, İsveç, İran, Tunus, Gürcistan, Ürdün, Peru, Romanya, Rusya, Ukrayna’nın aralarında bulunduğu 18 ülkeden alıcılar, IFW ile yerli-yabancı 83 marka ve tasarımcının katıldığı CPI’ı ziyaret etti.
Güvenlik 24 saat çalıştı
CPI’da güvenlik için 20, nakliye için 40, temizlik için 15, stant tasarımı için 45 kişilik ekipler görev aldı. IFW’deyse 20 kişilik özel ekip etkinlik koordinasyonunu sağladı. 32 host-hostes ile giriş-çıkışlar kontrol edildi. 40 temizlik elemanı görev yaptı.
62 özel güvenlik görevlisi 24 saat çalıştı. 260 kişilik ses-ışık ve teknik ekip 24 saat görev aldı. 90 işçi 7 bin 200 dakika defile alanının hazırlığında çalışırken bu alan 20 klima ile soğutuldu. Etkinliklerin öteki çözüm ortaklarıyla birlikte toplamda yaklaşık bin 100 kişi CPI ve IFW için çalıştı.

Brezilyalı ünlü model Koton defilesinde
Koton giyim markasının ‘Beachwear’ koleksiyonunun tanıtıldığı defilede, Brezilyalı ünlü model Alessandra Ambrosio da podyuma çıktı. ‘İstanbul Fashion Week 2010’ etkinlikleri kapsamında İTÜ Taşkışla Yerleşkesi’nde düzenlenen ve 60 parçadan oluşan plaj koleksiyonunun yer aldığı defilede podyumda ilk boy gösteren model dünyanın en ünlü mankenleri arasında yer alan Alessandra Ambrosio oldu. Defilenin sonunda da bir mayoyla izleyicilerin karşısına çıkan Ambrosio, davetlilerden yoğun alkış aldı. Çok sayıda davetlinin ilgi göstermesi nedeniyle defile alanına girişte izdiham yaşandı. Davetliler bir süre koridorda beklemek zorunda kaldı. Defileyi yerli ve yabancı çok sayıda basın mensubu görüntüledi. Gece kapanış partisiyle sona erdi. Defilede izlenime sunulan ‘Beachwear’ koleksiyonundaki ürünlerin gelecek yıl nisan ayında Koton mağazalarında yer alacağı belirtildi. ‘İstanbul Fashion Week 2010’ etkinlikleri kapsamında İstanbul’a gelen ünlü model, dün akşam da özel bir televizyon kanalında yayınlanan bir yarışma programına katıldı.   

‘Türk modası ve İstanbul’ imajı yaratıldı 
IFW ve CPI ile uluslararası anlamda sağlanan tanıtımın sektöre yansımasının, sadece 21 markayla sınırlı kalmayacağını belirten Hikmet Tanıverdi, “Yaratılan ‘Türk modası ve İstanbul’ imajı sektörümüzün tamamına fayda sağlayacak” dedi.
İtalya örneğine bakıldığında, ülkenin hazır giyim ihracatının sadece yüzde 15’ini ünlü markaların yaptığına dikkati çeken Tanrıverdi, kalan yüzde 85’inin ise bu büyük markaların yarattığı ’İtalyan’ gücünün kaldıraç etkisinden yararlandığını vurguladı. Tanrıverdi, “İtalya’yı yakalayabilmemiz için bizim markalarımızın da koleksiyon tarihlerini en az bir yıl geriye çekerek gelecek yılın tasarımlarını önceden ortaya koymaları gerekiyor. İlk kez gerçekleştirdiğimiz CPI’a katılım için şart koştuğumuz bu kritere sektörümüzün tamamı odaklanmalı” diye konuştu. Tanrıverdi, üçüncüsü gerçekleştirilen IFW ile Türkiye’de hazır giyim endüstrisiyle ilgili pek çok dinamiğin harekete geçtiğine dikkat çekerek, genç tasarımcıların deneyim kazandığını, mankenlik mesleğinin bir üst segmente yöneldiğini, moda yazarı kavramının geliştiğini, yine modayla ilgili ‘blogger’ların çoğaldığını sözlerine ekledi.

Anna Kournikova ve diğer ünlülere 500 bin TL
IFW ve CPI’yı 38 bin 500 kişinin ziyaret ettiğini dile getiren Hikmet Tanrıverdi, ortaya çıkan rakamların organizasyonun başarısını ortaya koyduğunu söyledi. İstanbul Fashion Week’in dünya moda takvimindeki yerini güçlendirmek ve dünya modasına yön veren ilk beş şehir arasına girebilmek için kalite çıtasını daha yukarıya taşımayı amaçladıklarını kaydeden Tanrıverdi, “Bunun için moda haftalarının görünen yüzü olan defileleri güçlendirmeye çalıştık. Bu nedenle Alessandra Ambrosio başta olmak üzere önemli moda haftalarına katılan 40 yabancı modelin defilelerde yer almalarını sağladık. Ünlü tenisçi Anna Kournikova dâhil olmak üzere davet ettiğimiz ‘celebrity’lere toplam 500 bin TL ödedik” dedi.
IFW Danışma Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu da, dünya moda endüstrisinin yeni heyecanlar aradığını belirterek, Türkiye’nin de moda endüstrisini bu sıkıcılıktan kurtaracak çok sayıda malzemesinin bulunduğunu, bunları doğru versiyonlarla ortaya koymak gerektiğini belirtti. Orakçıoğlu, “Zayıf yönümüz de projelendirip başlamıyoruz, önce başlayıp sonra projelendirmeye çalışıyoruz. Zamanı doğru kullanma ve organize olma konusunda da bazı eksikliklerimiz olabiliyor. Genel anlamda sektörün sorunları böyle” dedi. (Radikal)