Federasyon, 'şah-mat' olmamak için satranç mağazaları açıyor

Federasyon, 'şah-mat' olmamak için satranç mağazaları açıyor
Federasyon, 'şah-mat' olmamak için satranç mağazaları açıyor
Türkiye Satranç Federasyonu, malzeme üreten firma kalmadığı için 'Satranç AŞ' isimli bir şirket kurdu. Federasyon Asbaşkanı Kaya, yurtdışından da malzeme talebi olduğunu belirterek 'Hedefimiz zincir olmak' dedi

ADANA - Türkiye Satranç Federasyonu, spor dalının yaygınlaştırılması, ucuz ve kaliteli malzeme temininin sağlanması amacıyla ‘Satranç A.Ş.’yi kurarak perakende sektörüne adım attı.

Türkiye Satranç Federasyonu Asbaşkanı Mehmet Kaya, satranç üreticilerinin birer birer sektörün dışında kalmaya başlamasının ardından, federasyon olarak hiç akıllarında olmayan perakendecilik sektörüne girmek için kolları sıvadıklarını söyledi.

Federasyon olarak bu sorunla nasıl baş edileceğini düşünürken yurtdışından da malzeme talebinin gelmesinin ardından Satranç A.Ş.’yi kurmalarının zorunlu hale geldiğini belirten Kaya, “ Dünya Satranç Federasyonu’nun (FIDE) bize satranç siparişi vermesi ve satrançta sportif standardın olmaması çalışmalarımızı hızlandırdı ve ortaya çıkan bu boşluğu doldurmak adına önce Satranç A.Ş. isimli bir şirket kurduk. Sonra da üç kalıpla satranç üretimine başlandı. Şirket şimdi satranç perakendeciliğinde zincir kuracak” dedi.

İlk mağaza İstanbul’a
Kaya, kurdukları şirketle öncelikle karşılaşılan en büyük sorun olan ‘standartsızlığı’ ortadan kaldırdıklarını vurguladı. Kaya, “Şirket faaliyete geçmeden önce belli bir standarda uygun üretilemeyen satranç takımları, şimdi Satranç A.Ş. ile sportif mevzuata uygun üç farklı kalıp halinde üretilebiliyor. Üretime başlayan, yavaş yavaş satış da gerçekleştiren Satranç A.Ş., her şirket gibi kâr elde etmeyi amaçlıyor. Ama Satranç A.Ş.’yi sadece takım üreten ve onların satışından kâr elde eden bir kurum olarak görmek doğru değil, çünkü Satranç A.Ş. aynı zamanda şirket bünyesinde satranç kursları da düzenleyip, eğitim çalışmaları yapıyor” diye konuştu.

Federasyonun geleceğe yönelik hedefleri arasında mağazacılığın da yer aldığını anlatan Kaya, “Her ne kadar ilk mağazanın nerede açılacağı belirsiz olsa da tüketim oranları göz önüne alındığında ilk şubenin İstanbul’da açılma ihtimali yüksek” dedi.

Mehmet Kaya, federasyonun ayrıca şu anda iki alışveriş merkezinde satranç eğitim merkezinin bulunduğunu anımsatarak şunları kaydetti:
“Birisi Bursa Korupark’ta diğeri Antalya Deepo’da. Bu merkezler alışveriş noktasından daha ziyade eğitim amaçlı hizmet veriyor. Federasyon şimdi de aynı grubun İstanbul’da açılacak olan Torium adlı alışveriş merkezinde satranç sevenlerle buluşmayı hedefliyor. Federasyon olarak alışveriş merkezlerini mesken tutmamızın amacı da ileride açılacak olan mağazaları yine AVM’lere taşıyabilmek için. İlk mağazayı ne zaman açacağımızı belirlemedik. Bunun için öncelikle ürün gamı oluşturacağız. Mağazanın portföyünde satranç malzemelerinin yanı sıra promosyon malzemeleri de yer alacak. ”

Hedef 300 binlik üretim
Satrancın seçmeli ders olarak okullarda yer edinmesinin, çocukların bu beyin sporuyla tanışmalarını hızlandırdığını vurgulayan Satranç Federasyonu Asbaşkanı Kaya, “Böylesine büyük bir potansiyeli de göz önünde bulunduran federasyonumuz, bu yıl içinde yaklaşık 35-40 bin satranç takımı üretmeyi ve dünya pazarlarına açılmayı planlıyor. 2011’deki hedefimiz ise 300 bin satranç üretmek” diye konuştu. (aa)

bigPara.com

    ETİKETLER:

    Dünya

    ,

    Türkiye

    ,

    Adana

    ,

    Antalya

    ,

    spor