Fransız PSA: Türkiye iyi gidiyor

PSA Peugeot-Citroen Başkanı Jean- Martin Folz, Türkiye'de işlerin iyiye gittiğini, gelişmelerin uzun dönemde de iyi göründüğünü söyledi.
Haber: ÇAĞRI BİLGİN / Arşivi

PESCARA - PSA Peugeot-Citroen Başkanı Jean- Martin Folz, Türkiye'de işlerin iyiye gittiğini, gelişmelerin uzun dönemde de iyi göründüğünü söyledi. Folz, İtalya'daki Sevel fabrikasında Fiat ile ortaklaşa üretilecek yeni nesil hafif ticari araca ilişkin basın açıklamasının ardından Türk gazetecilerin sorularını yanıtladı.
Avrupa'da hafif ticari araç pazar payındaki büyümenin bundan sonra da devam edeceğini öngördüklerini kaydeden Folz, bu çerçevede Fiat ve Tofaş ile Bursa'da ortaklaşa üretilecek Mini Cargo'ya da büyük önem verdiklerini vurguladı. 2008 yılında piyasaya çıkacak Mini Cargo'ya ilişkin her şeyin yolunda gittiğini kaydeden Folz, "Sergio Marchionne (Fiat Başkanı) ile de bunu konuştuk. Mini Cargo'nun bizim için iyi bir yatırım olduğunu düşünüyoruz. Bu aracı görmek için de sabırsızlanıyoruz" dedi.
Yeni yatırım kararı yok
Folz, Türkiye'de binek otomobil üretmeye dönük bir projeleri bulunup bulunmadığı sorusunu da şu şekilde yanıtladı: "Mini Cargo'nun başarısı için somut bir şey söylemek için şu an erken. İşler iyi giderse, üretimi artırmayı düşünebiliriz. Ancak şu an için Türkiye'de başka bir yatırım, gündemimizde değil. Daha çok Doğu Avrupa'ya doğru yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Biz, yatırım stratejimizi bölgesel olarak ele alıyoruz. Batı Avrupa, Orta Avrupa ve Türkiye şeklinde değerlendiriyoruz. Başka bölgelere yönelik yapılanmamız da var, Çin, Güney Amerika gibi. Türkiye'nin bulunduğu bölgeye baktığımız zaman, üretim kapasitemiz, şu an yeterli. Yeni bir yatırım alanı aramıyoruz. Karsan'da da montaj çalışmamız var. Burada da başka bir şey söz konusu değil."
'Türkçe isim şart değil'
Bu arada TOFAŞ Üst Yöneticisi (CEO) Alfredo Altavilla da, Bursa'da üretilecek ve 2008 yılında piyasa sunulacak Mini Cargo'da PSA Grubu ile çok iyi bir işbirliği yaptıklarını, çünkü bu gurupla hafif ticari araçta ortak vizyon paylaştıklarını söyledi.
Fiat'ın Türkiye iç pazarında şu ana kadar var olmadığı bir segmentte üreteceği D200 projesinden de çok şey beklediklerini söyleyen Altavilla, sanıldığı gibi bu araca Türkçe isim konusunda kesin bir tavırları olmadığını söyledi. Alfredo Altavilla, şöyle konuştu: "Türkçe bir isim bulunur da bu dünya çapında kabul görürse, buna çok seviniriz. Uluslararası bir isim müşteriyi memnun ederse, ona da seviniriz. Pazarlarda ismin telaffuzu önemli."
Altavilla bir başka soruyu yanıtlarken, D-200 projesinin Türkiye iç pazarı açısından önemli olduğunu vurguladı. Aracın Fiat'ın var olmadığı bir segmentte üretileceğini belirtenAltavilla, söz konusu projenin Fiat'ın Türkiye'deki gelişimi açısından da değer taşıdığını kaydetti. Altavilla, aracın ihracat açısından da cazip olacağını sözlerine ekledi.
'Ermeni tasarısı'na yanıt
PSA Başkanı Folz, Türkiye ile Fransa arasında gerginliğe yol açan 'Ermeni tasarısı'na ilişkin soru üzerin, kendilerini sadece Fransız şirketi olarak değil, uluslararası marka olarak gördüklerini, Çin'de bir politik gelişme olduğunda da yorum yapmadıklarını belirtti. Folz, "Ekonomideki büyüme ve gelirdeki artış Türkiye'de yüzde 8'lerdeki payımızı yükseltecek. Payımız memnun edici ama tatmin olmuş değiliz" dedi.